ntop
Fra : Rasmus

Dato : 02-09-01 14:47

Jeg har installeret ntop på min linux box for at overvåge netværkstraffiken.
Jeg får dog ingen resultater frem i web interfacet. Jeg får linien

Generated by ntop v.1.3.2 MT (SSL) [i686-pc-linux] (03/03/01 12:02:30 AM
build) listening on [eth0,lo]

Men ingen stats ligegyldigt hvor meget jeg up/downloader.

Hvad gør jeg galt??

Venligst Rasmus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-09-01 16:06

Rasmus skrev:

> Hvad gør jeg galt??

Starter du den som root (men selvfølgelig med en '-u' der peger på en
upriviligeret bruger)? Jeg tror at libpcap har brug for at være root
til snifferen er sat op.

// Klaus

Fra : Rasmus

Dato : 03-09-01 20:25

"Klaus Alexander Seistrup" <nospam2001aug@magnetic-ink.dk> wrote in message

> Starter du den som root (men selvfølgelig med en '-u' der peger på en
> upriviligeret bruger)? Jeg tror at libpcap har brug for at være root
> til snifferen er sat op.

Problemet var blot at serveren først skulle genstartes. Trode ellers ikke at
det var nødvendigt i linux.

Venligst Rasmus

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 03-09-01 20:43

In <9n0leh$rde$1@news.cybercity.dk> "Rasmus" <nospam@nospam.dk> writes:

>"Klaus Alexander Seistrup" <nospam2001aug@magnetic-ink.dk> wrote in message

>Problemet var blot at serveren først skulle genstartes. Trode ellers ikke at
>det var nødvendigt i linux.

Det er ogsaa kun noedvendigt, hvis du har kompileret en ny kerne.

/Martin

Fra : Steen Suder

Dato : 03-09-01 21:19

Rasmus wrote:

> "Klaus Alexander Seistrup" <nospam2001aug@magnetic-ink.dk> wrote in message

> Problemet var blot at serveren først skulle genstartes. Trode ellers ikke at
> det var nødvendigt i linux.

Det er det heller ikke umiddelbart. Der har været noget andet i vejen.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Rasmus

Dato : 04-09-01 06:33

"Steen Suder" <CAB@earthling.net> wrote in message
> Rasmus wrote:
>
> Det er det heller ikke umiddelbart. Der har været noget andet i vejen.

Jeg har nu intstalleret ntop på to maskiner, og begge gange har programmet
først virket efter en genstart.
Jeg har ikke lavet andre ændringer end at installere pakken.

Venligst Rasmus

Fra : Steen Suder

Dato : 04-09-01 07:13

Rasmus wrote:

> [...]
> først virket efter en genstart.
> Jeg har ikke lavet andre ændringer end at installere pakken.

Jeg kan ikke forestille mig at der skal ske andet end f.eks. reload
netkortmodulet og dermed genstart af netværket.

Fra : Rasmus

Dato : 04-09-01 16:52

> Jeg kan ikke forestille mig at der skal ske andet end f.eks. reload
> netkortmodulet og dermed genstart af netværket.

How to???

Venligst
Rasmus

Fra : Martin Moller Peders~