A7V og Thunderbird - Lidt tanker...
Fra : Daniel-San

Dato : 02-09-01 14:14

Davs Hajer

Jeg sidder og spekulerer lidt på hvad der bedst kan betale sig når man skal
opgradere - Jeg har en Duron 800 og et A7V og det kører sådan set ganske
fint. Nu er T-Bird'ne dog blevet temmeligt billige efterhånden, og en
opgradering er ikke af vejen . Det kan jo næsten ikke betale sig at købe
andet end en 1400 MHz - Kan et A7V "æde" sådan en?. - Mener selv kun
multiplyeren går til 12,5 - Det er vel sådan lidt utopi at køre 133 FSB på
et almindeligt A7V eller hva'?.

Nu er det jo en anden prisklasse hvis jeg skal til at bruge 266 MHz Bus, så
jeg havde nok tænkt mig bare at holde mig til 200 MHz så jeg kan beholde
samme bundkort - Er der nogen der ved sådan ca. i % hvor stor forskellen er
på en 266'er og en 200'er af 1400 MHZ slagsen? (Ren nysgerrighed!).

Mvh

Daniel-San

Fra : Santa Xcaze

Dato : 02-09-01 14:24

En 1,4 med 266 fsb er da billigere og du kan jo bare nøjes med at køre
100x14, mener nemlig at der er kommet nogle bios der supporter det, men det
må asus freaks'ene hellere be- eller afkræfte!!!

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 02-09-01 15:54

Hejsa

På mit Asus A7V133-c har jeg mulighed for at sætte multiplier helt op til
14x ved hjælp af nyeste beta bios 1006c.01i

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : raven

Dato : 03-09-01 08:26

On Sun, 2 Sep 2001 15:24:19 +0200, "Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> wrote:

>En 1,4 med 266 fsb er da billigere og du kan jo bare nøjes med at køre
>100x14, mener nemlig at der er kommet nogle bios der supporter det, men det
>må asus freaks'ene hellere be- eller afkræfte!!!

Ja, på A7V revision 1.2 og tidligere skulle kunne køre i jumper mode
og udnytte at bios 1.008 har remapning af 5x multiplier til 14x.

mvh

John

Klip:
With BIOS 1008 you can use the 1.4GHz.
Read this
You can download the new official BIOS from ASUS Deutschland Technical
Support Newsletter. Below you can see a list of changes I've noticed
from
the last beta release (1008-01E):
- Shows Current CPU Speed in BIOS Setup
- Shows SDRAM Clock Speed at Boot-up
- Adds a 5.0x/14.0x multiplier. For owners of A7V 1.02 and below
revisions
and a Athlon 1.4GHz, run in Jumper mode and select 5.0x.
- Finally fixes system not able to boot after chaning VCore in
JumperFree
mode
And a bug was intruduced: if the A7V is running in JumperFree Mode and
you
change the VCore, the Hardware Monitor in BIOS Setup will not display
the
actual voltage. It took so long for this final release, I was
expecting to
see a bug-free BIOS.

Fra : Daniel-San

Dato : 03-09-01 10:26

> Ja, på A7V revision 1.2 og tidligere skulle kunne køre i jumper mode
> og udnytte at bios 1.008 har remapning af 5x multiplier til 14x.

Nu er mit revision 1.04 (eller 1.4?) - Hvad har det så af betydning for
mig?.