TDC NE el. BB
Fra : Zangger

Dato : 02-09-01 09:32

Hej
Jeg har svært med af finde ud af hvilken løsning jeg skal vælge når
muligheden kommer her den 1/10.
NE 1024 til 549.- eller BB 512 til 549.-
Jeg har kun en pc der skal kobles på. Og så har jeg ISDN i forvejen.
Hvad er fordelene og ulemperne ved de forskellige produkter?
Hvad ville i vælge?
Al hjælp er særdeles velkommen da konen skal overtales da hun sidder tungt
på pengepungen
På forhånd tak
Zangger

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-09-01 09:50

"Zangger" <denniszangger@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> NE 1024 til 549.- eller BB 512 til 549.-
> Jeg har kun en pc der skal kobles på. Og så har jeg ISDN i forvejen.

BB er inklusiv telefonabonnement og med ISDN koster det vistnok kun 25
kroner mere end normalprisen (altså 575 alt i alt). Her er altså penge at
spare.
Hvis du kun har en og ikke påtænker flere pc'ere er de to løsninger stort
set lige gode, så det vil nok være det økonomiske der skal give udslaget

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Towli

Dato : 02-09-01 10:47

Du skal da vælge Cybercity!

/T

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-09-01 11:00

Du skal da læse http://usenet.dk/netikette/quote.html

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Stefan Andersen

Dato : 02-09-01 11:54

> NE 1024 til 549.- eller BB 512 til 549.-
Ja - men husk at du på BB sparer udgiften til ISDN linien - mod 25 kr ekstra
om måneden - som Martin også siger.

> Hvad ville i vælge?
Jeg har selv BB 2048 og ISDN og kan kun anbefale det.

Jeg har selv prøvet et par ADSL udbydere personligt og taget mine venners
erfaringer med så dækker de en del uheldige oplevelser hos alle andre adsl
udbydere.

Jeg har aldrig prøvet en så nem løsning at installere som teledanmarks BB
produkt - der skal kun strøm til og et netstik og du er på. (i forhold til
f.eks. orange's som er komplet umulig).

> Al hjælp er særdeles velkommen da konen skal overtales da hun sidder tungt
> på pengepungen
Uha da da... Stakkels dig...

Mvh
Stefan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-09-01 12:20

"Stefan Andersen" <s@uha.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har aldrig prøvet en så nem løsning at installere som teledanmarks BB
> produkt - der skal kun strøm til og et netstik og du er på. (i forhold til
> f.eks. orange's som er komplet umulig).

Det skal til orange's forsvar siges at det er væsentligt nemmere et
installere BB på en ISDN-forbindelse end på en POTS-forbindelse hvor man
ikke har struktureret kabling

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 02-09-01 12:54

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in
message news:3b9215eb$0$2701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det skal til orange's forsvar siges at det er væsentligt nemmere et
> installere BB på en ISDN-forbindelse end på en POTS-forbindelse hvor
man
> ikke har struktureret kabling

Hvad forstår du ved "struktureret kabling" i denne sammenhæng ?

Mvh HAA:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-09-01 12:58

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad forstår du ved "struktureret kabling" i denne sammenhæng ?

At kablingen er udført fra et centralt punkt eller forberedt herfor
Både BB og ADSL Plus kan være vanskeligt at installere hvis man har en lang
kæde af stik omkring i huset.
ADSL Plus kræver så en del mikrofiltre og BB kræver et ekstra ledningstræk
hvis computeren skal stå for enden af kæden.
Hvis man har ISDN har man i forvejen et koncentreret punkt hvor NT-boksen
sidder og som regel også er der hvor computeren står.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 02-09-01 16:06

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in
message news:3b921ed5$0$2713$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
>
> At kablingen er udført fra et centralt punkt eller forberedt herfor.

Det er vist begrænset hvor mange private hjem, der ligger inde med
struktureret kabling.
Men det ville da være dejligt hvis det var således.

> Både BB og ADSL Plus kan være vanskeligt at installere hvis man har en
lang
> kæde af stik omkring i huset.

Hmm...jeg troede ellers at netop med ADSL Plus, der havde man i alle
eksisterende ( og virkende ) vægstik, mulighed for enten at trække
ADSL-signal og/eller telefon-signal ud.
At kalde det vanskeligt, er nok rimeligt overdrevet.

Mvh HAA:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-09-01 16:06

> [...]
> ADSL-signal og/eller telefon-signal ud.
> At kalde det vanskeligt, er nok rimeligt overdrevet.

Det vanskelige består i at skulle montere et større antal mikrofiltre

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 02-09-01 16:55

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in
message news:3b924ac6$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det vanskelige består i at skulle montere et større antal mikrofiltre

Hvordan det ?

Mvh HAA:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-09-01 16:59

> Hvordan det ?

Det er vanskeligere at skulle indkøbe og montere xxx antal mikrofiltre (for
xxx højere end det antal der leveres) end det er at flytte på to stik ved en
ISDN-installation.
Det var alt jeg ville frem til.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 02-09-01 18:03

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in
message news:3b92573c$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
(for
> xxx højere end det antal der leveres) end det er at flytte på to stik

Fair nok...jeg vil dog stadig mene, at ordet "vanskeligt" er overdrevet.
At gå ned i en forretning ( eller ringe ) og indkøbe xxx antal filtre,
samt at sætte dem mellem vægstik-telefon, det kan næppe betegnes
"vanskeligt".

Man kunne kalde det "mere arbejde"...men vanskeligt er det bestemt ikke.
Det var alt jeg ville frem til...:)

Mvh HAA.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-09-01 21:32

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> Man kunne kalde det "mere arbejde"...men vanskeligt er det bestemt ikke.
> Det var alt jeg ville frem til...:)

Arbejde = tid = penge => mere vanskeligt at få en god business case
ud af det

Mvh.
Klaus.

Fra : Den glade dreng

Dato : 02-09-01 15:16

Zangger <denniszangger@mail.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3b91ee5f$0$2778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Hvad ville i vælge?
> Al hjælp er særdeles velkommen da konen skal overtales da hun sidder tungt
Hej

Ja hvis du er lidt og jeg mener lidt, det er faktisk nemt, kan du selv installere BB, ellers skal du ha en tekniker ud og lave NE,
dvs der skal være en til at lukke op osv.

Men hvis det virkelig koster det samme for NE og BB, og du har tid til at være hjemme, så vælg dog NE, det jo dobbelt så hurtigt.
hvis altså du har set rigtigt med prisen

hilsen

Per

Fra : Peter

Dato : 02-09-01 17:56

"Den glade dreng" <per1665@grafik.dk> skrev

> Zangger <denniszangger@mail.tele.dk> skrev

> Men hvis det virkelig koster det samme for NE og BB, og du har tid
> til at være hjemme, så vælg dog NE, det jo dobbelt så hurtigt.
> hvis altså du har set rigtigt med prisen

Helt så enkelt kan man ikke sammenligne priserne, da BB inkluderer
fastnetabonnement og favoritaftale med vis nummer, viderestilling,
beskedsvar og 15% rabat på samtalepriser. En mere rigtig sammenligning
ser derfor sådan ud, forudsat man har noget at bruge favoritaftalen til:

NE 512: 449,- pr. md.
Tlf.abonnement: 113,- pr. md.
Favoritaftale: 22,- pr. md.
NE 512 alt inklusive 584,- pr. md

BB 512 inklusiv tlf. abonnement og favoritaftale: 549,- pr. md.

NE 1024: 549,- pr. md.
Tlf.abonnement: 113,- pr. md.
Favoritaftale: 22,- pr. md.
NE 1024 alt inklusive 684,- pr. md

BB 1024 inklusiv tlf.abonnement og favoritaftale: 649,- pr. md.

Uanset om man vælger 1024 eller 512 er BB 35 kr. billigere pr. måned.

Fra : Zangger

Dato : 03-09-01 14:11

Tak for jeres svar, jeg har besluttet mig for NE da 35.- for ekstra 512kb er
billigt.
Det tog mig næsten 3 timer at overbevise konen om fortræfelighederne ved at
have 512kb extra når nu det er muligt at være på nettet i døgndrift.
Inde hos TDC sagde hun at jeg var 3.8km fra centralen i fugleflugtslinie så
hvis mit ISDN blev nedtaget ville
mulighederne for en 1024kb løsning være større. Ydermere sage hun at
støjtallet var sat op fra 35db til 42db så det hjalp også på sagerne.Ellers
måtte jeg nøges med 512kb. Nu er det så jeg ville høre, om der var nogen af
jer der var lige så langt fra centralen som i mit tilfælde. Og med 1024kb?
Zangger

Fra : Steen

Dato : 03-09-01 17:05

Øhmmm hvordan kom du lige frem til det regnestykke ???

Fra : Peter

Dato : 03-09-01 18:35

"Zangger" <denniszangger@mail.tele.dk> skrev

> jeg har besluttet mig for NE da 35.- for ekstra 512kb er billigt.

Det ser ud som om, at du har misforstået min beregning i
3b926490$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk ,
Mit regnestykke i ovenstående link viser, at hvis man tager højde
for telefonabonnement og favoritaftale, er BB (Tele Danmark Bredbånd
ADSL) 35 kr. billigere pr. måned for *samme* hastighed. Det er altså
*ikke* NE, der er billigst, og du får *ikke* 512 ekstra for 35 kr.
Priserne er derimod nogenlunde ens for ens hastigheder - blot med en
lille besparelse på 35 kr. ved BB.

Fra : Peter

Dato : 03-09-01 20:44

"Peter" <peter_usenet@hotmail.com> skrev

> "Zangger" <denniszangger@mail.tele.dk> skrev

> Det ser ud som om, at du har misforstået min beregning i
> 3b926490$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk ,

Og det link var der ikke meget sjov ved.
Prøv i stedet dette:

Fra : Lars

Dato : 03-09-01 18:41

On Mon, 3 Sep 2001 15:10:51 +0200, "Zangger"
<denniszangger@mail.tele.dk> wrote:

>Tak for jeres svar, jeg har besluttet mig for NE da 35.- for ekstra 512kb er
>billigt.

Jeg synes du skal læse svarene igen. BB er billigere end NE ved
samme hastighed.

vh
--
Lars,