har brug for et godt råd (lidt lang)
Fra : Helle.K

Dato : 02-09-01 09:02

Hej Alle

Jeg er kommet i situation hvor jeg er lidt i tvivl om hvad det bedste er....
historien er måske lidt lang og indviklet men jeg vil prøve at skrive så
klart som muligt... Det drejer sig om hvorvidt jeg kan/tør lukke min kat ud
eller ej... men der skal nok lidt forhistorie til...

D. 16/7-01 forsvinder min ca. 1½ år gamle kastrat(Fabian), vi leder som en
gal men han dukker desværre ikke op igen.... Så har jeg en anden
kastrat(Jason) som for det første savner sin "soulmate" forfærdeligt, men
han keder sig også bravt da han nu ikke har nogen at lege med.... derfor
beslutter vi efter nøje overvejelse at anskaffe os en ny killing som
forhåbentlig kan blive en ny legekammerat... men men... D. 21/8 kommer Jason
af en aller anden grund så ikke hjem... og der går 9 dage inden vi finder
ham igen... det var så i torsdags... i går lørdag henter vi så den nye
killing(Toby) og det går over al forventning... vi har ikke haft synderlig
hvæsen eller knurren... så langt så godt....og så kommer spørgsmålet...

Jason er jo normalt udekat/indekat og har nu været lukket inden døre siden
torsdag og han er helt og aldeles et mareridt... Jeg er med på at vi måske
skal have lavet løbegård eller hegnet haven ind med kattesikkert hegn... men
det vil der jo gå nogle uger med.. både pga pengene og arbejdet og jeg er
ikke sikkert på at vi alle kan holde situationen ud ... en kat der plager
konstant om at komme ud... os der trods alt har lidt ondt af Jason da han jo
normalt har kunne komme og gå som han vil... men jeg er meget i tvivl om
hvorvidt jeg tør lukke ham ud igen så kort tid efter at han har været væk de
der 9 dage og så selvfølgelig også når vi nu har fået ny killing.... Er der
nogen herinde som kan give mig et godt råd ??... da vi er ved at blive
vanvittige af miau´en og kradsen på dørene...

Hilsen Helle.K

Fra : Ann K.

Dato : 02-09-01 11:28

Hej Helle.
Pyha, sikke et "hus", du må leve i ;)
Kan levende sætte mig ind i dine tanker, da vi også har haft disse, hver
gang vi har anskaffet nye katte/hunde til husstanden...
Med tanke på at jeres kat lige har været på sviptur i 9 dage (og åbenbart
har nydt det!?) så ville jeg simpelthen ikke turde at lukke ham ud igen!!!
Der er jo sket noget nyt hjemme i og med at I har fået den nye killing - og
selv om at der ikke har været nogen problemer i sammenføringen mellem de to,
så kan jeres gamle kat måske finde på at søge væk... Det samme kan ske,
hvis/når I går i gang med at bygge løbegård - Katte hader jo forandringer,
også selv om disse i sidste ende er til kattens eget bedste
At han har været væk i så lang tid _kunne_ også skyldes at han har ledt
efter sin gamle ven!? Et eller andet sted tror jeg nemlig på at katte også
kan føle sorg, ensomhed og forladthed, og jeg tror derfor også at han
lettere desperat har søgt efter vennen.... I hvert fald var det hvad vi
oplevede da Tamlin blev kørt ihjel og Tjalfe (hans bror) kaldte og ledte i
flere uger... Vi turde ganske enkelt ikke lukke ham ud de første 14 dage
efter Tamlins død - og da vi endelig åbnede dørene, så forsvandt Tjalfe i
næsten 1 døgn... tal lige om dårlige nerver hos os!!!!
En mulighed, indtil I har fået lavet løbegård, var måske at tage ham ud i
sele? Han vil sikkert hurtigt lære at sætte pris på lufteturene og I vil
(måske) kunne undgå den helt store kattejammerkoncert ved døre og
vinduer..... selvfølgelig må I gå hver dag og på samme tidspunkt, men det er
vel heller ikke noget større problem, hvis det kan sikre jer lidt husfred
;-D

Held og lykke.
Mvh Ann

Fra : Helle.K

Dato : 02-09-01 20:41

Hej Ann K

Tak for dit svar... det har sat nogle tanker igang... at Jason måske
virkelig har været ude for at lede efter sin gamle ven... vi har nærmest
sagt det selv som en slags spøg... men der kan nu godt være der er noget om
det....
Jason har været lutter venlighed over for den nye killing og allerede i
dag(vi fik killingen i går) har han slikket den lidt i både hoved og "den
anden ende" og der har været 10 min ind imellem i hans vågne timer hvor han
ikke har plaget om at komme ud

Det med sele... tror jeg lige at jeg vil låne mig til en i første omgang..
for at se hvordan han vil tage det når han får en sele på for første gang i
sit liv... ellers er det en rigtig god ide at gå tur med ham... og det gør
vi selvfølgelig gerne... så får vi også selv noget frisk luft....

Og jeg kan love dig for at vi også har været helt hysteriske af nervøsitet
da vores første kat forsvant(som vi jo desværre ikke har fundet)... men da
så nummer to blev væk var jeg ved at falde død om.... jeg har haft sedler
oppe... annonce i avisen... gået mindst 100 km rundt og rundt i byen med min
lille bøtte med tørfoder... kalde rasle kalde rasle.... og det var da også
på den måde vi fandt ham igen.... så nu mangler vi bare den sidste kat, jeg
håber jo stadig og har da også stadig sedler oppe og hænge forskellige
steder...

Hilsen Helle.K

Fra : Birgitte

Dato : 02-09-01 21:05

Hej Helle

Åhhh hvor jeg føler med din frustration, men prøv nu selen først, og se om
muligheden for en mindre løbegård fra en kattelem ikke var mulig at få
bygget inden længe, så kan den store løbegård jo bygges hen ad vejen. Jeg
tror også at Jason har været ude at lede efter Fabian, og muligheden for at
han vil fortsætte hvis han lukkes ud, er nok større end vi vil tro.
Held og Lykke
Mange miauuer fra Birgitte

DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Kate

Dato : 02-09-01 23:14

"Helle.K" <helle.k@post.tele.dk> wrote in

<Klip>
> [...]
> ham igen.... så nu mangler vi bare den sidste kat, jeg håber jo
> stadig og har da også stadig sedler oppe og hænge forskellige

Åhh ja, jeg husker stadig gåturene, raslingen og selv cykelturene rundt
i området da Ludvig forsvandt. Puha og det er endda snart 9 år siden.
Jeg håber for dig at du finder din kat eller i det mindste får at vide
hvad der er sket med den. Uvidenheden er rædselsfuldt. Jeg forstår så
udmærket de mennesker som melder et barn savnet, hvor sindssygt dårligt
de må ha' det.
Måske skulle jeg tage mod til mig og gå ture med Johan. Han savner
stadig nogle gange sin udgangstilladelse selvom den blev inddraget for
9 år siden da Ludvig forsvandt og Johan blev slemt tilredt af en lokal
territorieejer.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.