Nyt kabinet
Fra : Finn Boye Rasmussen

Dato : 02-09-01 08:36

Hejsa

Vil høre om der er nogen der ved noget om miditower kabinetter? Jeg tænker
på ting som airflow, støjniveau, adgangen til hardwaren mm. Står og skal
investere i et nyt der kan klarer thunderbird. Det skal helst ligge i et
prisleje under 1500,-

På forhånd mange tak!

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 02-09-01 12:42

Hej

> [...]
>på ting som airflow, støjniveau, adgangen til hardwaren mm. Står og skal
>investere i et nyt der kan klarer thunderbird. Det skal helst ligge i et

Jeg har lige købt et Aopen HQ45 (ATX miditower). Den vil jeg ikke
umiddelbart anbefale. Strømforsyningens blæser larmer _meget_.
Som en sidebemærkning: Hvis der er nogen, som har forslag til en
(prisbillig) dæmpning af støjen herfra - vil jeg bliver glad.

mvh
Karl Peder

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-09-01 13:20

> Jeg har lige købt et Aopen HQ45 (ATX miditower).
> Den vil jeg ikke
> umiddelbart anbefale. Strømforsyningens blæser larmer
> _meget_.

Man kan købe en low noise psu hos www.studiedata.dk eller www.webconcult.dk
og så kan der vel komme lidt ind for den gamle.

> Som en sidebemærkning: Hvis der er nogen, som har
> forslag til en (prisbillig) dæmpning af støjen herfra - vil
> jeg bliver glad.

Det er herved prøvet.

Mvh.
Mikael

Fra : Mogens

Dato : 02-09-01 13:29

On Sun, 2 Sep 2001 14:20:23 +0200, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Man kan købe en low noise psu hos www.studiedata.dk eller www.webconcult.dk
>og så kan der vel komme lidt ind for den gamle.

Man kan da også bare købe en Pabst blæser og sætte den i
strømforsyningen. Det kan gøres for ca 150,- og det hjælper
meget på larmen. Har selv lige gjort det ved samme kabinet.

Støjdæmpende plader som klæbes invendigt i kabinettet
er også godt. De kan fås til ca. 200 i Bildillen eller 150
i Harald Nyborg.

Men start med blæseren. Det er billigt og tager kun 10 minutter

Mvh Mogens

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-09-01 15:08

> Støjdæmpende plader som klæbes invendigt i kabinettet
> er også godt. De kan fås til ca. 200 i Bildillen eller 150
> i Harald Nyborg.

Har du produktnavnet/nummeret?

> Men start med blæseren. Det er billigt og tager kun 10 minutter

Findes der en slags kit man kan købe, eller hvad skal man bruge til en 300 W PSU?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Mogens

Dato : 02-09-01 15:34

On Sun, 2 Sep 2001 16:08:20 +0200, "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

>Har du produktnavnet/nummeret?

Hos Harald Nyborg har de nummer 1389 og koster vistnok 149,-
http://www.harald-nyborg.dk

Jeg ved desværre ikke hvad de hedder hos Bildillen.

>Findes der en slags kit man kan købe, eller hvad skal man bruge til en 300 W PSU?

Nej, der findes ikke noget kit, men kik hos Studie Data
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=106
og find en 80mm Pabst blæser.
Jeg bruger selv denne :
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=133&page=1

En standard 80mm blæser er lige til at sætte i strømforsyningen
istedet for den billige skod blæser som de fleste fabrikanter
desværre sætter i.

Mvh Mogens

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-09-01 16:44

> Hos Harald Nyborg har de nummer 1389 og koster vistnok 149,-
> http://www.harald-nyborg.dk

Det ser jo smart ud. Skal man regne med ekstra køling, hvis man smider sådan noget i?

Hvor meget tager det ca. af lyden på eks. en cpu-køler der larmer 35 dB?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Mogens

Dato : 02-09-01 17:15

On Sun, 2 Sep 2001 17:44:21 +0200, "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

>Det ser jo smart ud. Skal man regne med ekstra køling, hvis man smider sådan noget i?

Det er ikke umuligt, men det kommer helt an på din maskine.
Du skal regne med at temperaturen stiger et par grader, men
om det så bliver for varmt for netop din maskine ved jeg ikke.

>Hvor meget tager det ca. af lyden på eks. en cpu-køler der larmer 35 dB?

Sorry, jeg har ingen tal på det. Selv synes jeg at det tager en god
bid af støjen, men nærmere kan jeg altså heller ikke komme det.

Prøv dig frem. Det kan da kun blive bedre.

Mvh Mogens

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 02-09-01 19:27

"Mogens" <moveng@mailme.dk> wrote in message

> En standard 80mm blæser er lige til at sætte i strømforsyningen
> istedet for den billige skod blæser som de fleste fabrikanter
> desværre sætter i.

Hvad med tilslutning af strøm?, er der nogen der har et link til en guide?
Er det bare at klippe stikket på den nye blæser og lodde dens ledninger på
den gamles ledninger?

Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Mogens

Dato : 02-09-01 20:30

On Sun, 2 Sep 2001 20:27:08 +0200, "Henrik Skjærbæk"
<skjaer@miba.auc.dk> wrote:

>Hvad med tilslutning af strøm?, er der nogen der har et link til en guide?
>Er det bare at klippe stikket på den nye blæser og lodde dens ledninger på
>den gamles ledninger?

Ledningerne er de samme. I mange strømforsyninger sidder de
med et lille stik ned på en printplade, men hvis de er loddet på
eller hvis ledningerne på den nye blæser ikke har noget stik,
så klip de gamle ledninger og saml dem med et par små
samlemuffer. Dem kan du få i det lokale byggemarked eller
hos en elektriker for næsten ingen penge. Det er nemmere
og hurtigere end at skulle til at lodde dem sammen.

Mvh Mogens

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 02-09-01 20:31

> On Sun, 2 Sep 2001 20:27:08 +0200, "Henrik Skjærbæk"
> <skjaer@miba.auc.dk> wrote:
>
> hos en elektriker for næsten ingen penge. Det er nemmere
> og hurtigere end at skulle til at lodde dem sammen.

Tak for hjælpen

Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 02-09-01 21:35

Hej

> [...]
>Som en sidebemærkning: Hvis der er nogen, som har forslag til en
>(prisbillig) dæmpning af støjen herfra - vil jeg bliver glad.

Tak for svarene - det ser ud til at der kan gøres noget ved støjen.
Gad vide om der er nogen, som har svar på trådens oprindelige
spørgsmål? Det var ikke min mening at tage al opmærksomheden...

mvh
Karl Peder