Canon S400
Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 01-09-01 20:36

Hejsa.

Jeg har et problem med min printer. Hver gang jeg skal skrive noget ud
hakker min mus voldsomt, hvad kan der være galt?

Mvh. Lars.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-09-01 03:39

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@post.tele.dk> writes:

> Hejsa.
>
> Jeg har et problem med min printer. Hver gang jeg skal skrive noget ud
> hakker min mus voldsomt, hvad kan der være galt?

Det er formentlig fordi printerporten kører i "polling mode" hvor
processoren skal overvåge at printeren er klar til mere. Hvis man
skifter til interrupt-drevet får du meget bedre ydelse, på bekostning
af en IRQ.

Jeg ved ikke hvordan man gør under Windows, men det er der vel andre
der gør?

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-09-01 09:34

> Jeg har et problem med min printer. Hver gang jeg skal skrive noget ud
> hakker min mus voldsomt, hvad kan der være galt?

Måske skal der vælges ECP fot printerporten, det forbedrer
tovejskommunikationen.
Dette vælges vist nok i BIOS.

Mvh.
Mikael

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 02-09-01 16:45

Hej Mikael.

Mange tak for tippet. Det var det der var galt. Nu har jeg rettet porten til
at køre ECP. Nu hakker musen slet ikke.

Mvh. Lars.

Fra : Preben Kaas

Dato : 02-09-01 12:47

On Sat, 1 Sep 2001 21:36:18 +0200, "Lars Willum Christiansen"
<liladomo@post.tele.dk> wrote:

>Hejsa.
>
>Jeg har et problem med min printer. Hver gang jeg skal skrive noget ud
>hakker min mus voldsomt, hvad kan der være galt?
>
>Mvh. Lars.

Hej Lars

På din installations CD kan du gå ind under: Installationssoftware
og derefter læse pkt. 7.2
under Readme ud for printerdriver.

Der står hvad du skal gøre for at indstille ECP for printerport LPT1
korrekt.

Good Luck
Preben

ved e-mail fjern xxxx