Hvor mange RAM kan man bruge?
Fra : Andreas

Dato : 01-09-01 18:35

Nu er det jo ingen hemmelighed at prisen på RAM er faldet en hel del på det
sidste. Og derfor kunne man jo fristes til at proppe alle dem i ens maskine, der
er plads til.

Men er der overhovedet nogen grund til det? Er der en øvre grænse for hvor mange
man har brug for, i en computer der bruges som de fleste hjemmecomputere?
Internet, 3d spil og lejlighedsvis scanning af billeder.

Måske skulle jeg lige tilføje, at styresystemerne der bruges her i huset er Win
ME samt Win 2K Wks.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-09-01 19:05

On Sat, 01 Sep 2001 19:35:17 +0200, Andreas <nej@tak.dk> wrote:

> [...]
>Internet, 3d spil og lejlighedsvis scanning af billeder.
>
>Måske skulle jeg lige tilføje, at styresystemerne der bruges her i huset er Win

I Windows 2000 synes jeg det kan mærkes at opgradere fra 128 til 256
MB ram.

Kurt Brixen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 02-09-01 00:41

Har set nogle test hvoraf det fremgik at man ikke fik det store ud af at
have over 256.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-09-01 09:07

On Sun, 2 Sep 2001 01:40:37 +0200, "Niels Svendsen"
<niels.svendsen@mail.dk> wrote:

>Har set nogle test hvoraf det fremgik at man ikke fik det store ud af at
>have over 256.

Der kan så være enkelte programmer, der arbejder bedre jo mere ram der
er i maskinen.

Der kender jeg kun Photoshop. Det sætter sig som standard på halvdelen
af den ledige fysiske ram, og det er bedst hvis der er 2-3 gange så
meget ram til Photoshop som størrelsen på det største billede man
arbejder med.

Kurt Brixen

Fra : Simon Nejmann

Dato : 02-09-01 16:55

On Sun, 02 Sep 2001 10:07:04 +0200, Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as>
wrote:

>Der kan så være enkelte programmer, der arbejder bedre jo mere ram der
>er i maskinen.

Eller hvis man har flere programmer åbne på samme tid.
Harddisken arbejder altså til tider når jeg har både Baldurs Gate 2,
Opera, Acrobat Reader, Agent samt det løse åbent på samme tid -
specielt når jeg skifter mellem dem...

Det er BTW under win2000 med 256 MB RAM.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann