Ny inkjet!
Fra : Bent

Dato : 01-09-01 14:02

Valget står imellem HP Deskjet 990 Cxi og Canon S400-800. Jeg har set prøver
på HP udskrift og det ser jo flot ud. Fordelen ved Canon er separate
patroner. Jeg har iøvrigt en Canon Bj-10ex og den virker fortsat
tilfredstillende efter næsten 10 år. Den er bare så laaangsomog de unge
mennesker kræver jo farver nu om dage!
Er der nogle forslag eller kommentarer?

Hilsen

Bent

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-09-01 20:20

"Bent" <bentlund@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> patroner. Jeg har iøvrigt en Canon Bj-10ex og den virker fortsat
> tilfredstillende efter næsten 10 år. Den er bare så laaangsomog de unge
*****************

Åh ja...BJ-10SX...den havde jeg, købte den billig
i BILKA, ca. 8 år siden..herlig ting !!!

Fik senere en BJ-4300.
Farver, hurtigere, og stadig støjende, men rimelig i forbrug.

Mht. de separate blæktanke, så har jeg ofte, når
een farve var løbet tør, med vilje
printet resten af farverne ud på et helt stk. A4 papir.

Hvergang er de andre farver løbet tør ved ca. den
halve side...så de separate blæktanke er da en udmærket
idê, men når nu alle farver løber tør rimelig ens, så
ser jeg ikke det som et indkøbsparameter...

Jeg ville iøvrigt stille mig særdeles tilfreds med en 930C
fra HP. Billig, hurtig, og støjsvag.

Men skal du op i pris, så er det 990CXI, selvom
jeg ikke ser en grund til at investere i infrarød,
auto papirdetecting...

Du får iøvrigt samme printteknik i 930C'eren..til blot
969,---

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 02-09-01 12:06

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse news:9mrcbd$2jpr$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> jeg ikke ser en grund til at investere i infrarød,
> auto papirdetecting...
>
> Du får iøvrigt samme printteknik i 930C'eren..til blot

Hej
Vedr. printere vil jeg altid anbefale en HP ikke særlig kønne men virker og virker.
Ang. Canon har haft en BJC4200 efter 3-4 sæt patroner kom der problemer, kunne ikke finde printerhoved nogle gange tilsidst aldrig.
Forespurgte hos Canon " Dette er meget normalt printerhoved skal skiftes efter 4-5 patronsæt "
Printerhoved ca. 500 +moms. HP skifter printerhoved ved hver skift af patron deres patron er også noget større.
Ellers kan jeg også anbefale Lexmark f.eks. z33 printer fremragende.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as
www.paul.sorensen.as

Fra : InKoGnItO

Dato : 02-09-01 15:53

Hold dig fra Lexmark - de er alt for dyre i drift

Fra : Kenneth

Dato : 02-09-01 21:17

Har selv en HP 970 CXI og den VIRKER bare!

Kenneth kennethsejberg@privat.dk

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 03-09-01 01:07

"Bent" <bentlund@dadlnet.dk> skrev:

> Er der nogle forslag eller kommentarer?

Jeg har lige købt en Canon S-600 til ca. 2000,- med 4 seperate tanke.
Den er jeg yderst tilfreds med, den støjer ikke mere som HP, den printer
mindst lige så godt som HP i samme klasse og så er den hurtigere og
billigere i blæk (Den er meget nem at ReFill'e). Den printer et fuld A4
farve billede ude i højeste kvalitet på de lovede 90 sekunder!
Jeg havde før en Canon BJC-620 som sled 30+ tanke op med sammen
printerhoved. Jeg glemte desværre at bruge den her i sommers da det var varm
og den gule tank var tom, så printerhovedet tørrede ind og lod sig ikke 'tø'
op igen.
Softwaren der er med kører fint via USB på Win2k prof, win ME og Win98SE.

Jeg kan iverfald varmt anbefale Canon's nye S400-800 serie. S800 er nok
endnu bedre, da den gør brug af 6 farver.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Bent