Hjælp til valg af bundkort
Fra : Nuggi

Dato : 01-09-01 13:58

Hejsa

Jeg vil ud og have min gamle 500 Mhz pc opgraderet, hvilket bundkort vil i
anbefale til en amd 1400 mhz (266), jeg regner med at der bare skal alm. sd
ram i da jeg har 320 mb af det

Er Asus ikke et udemærket board, og hvad model nr skal jeg bruge ?
Jeg skal jo også have et nyt PSU, da den som sidder i mit Aopen kabinet kun
er 250W, men 300W er vel nok ?

den (Cpu'en) skal ikke overclockes, og grafikkortet er et Asus V7100 Geforce
MX 2
så er et 300w vel nok, er det ikke billigst bare at købe et nyt psu, eller
kan man bare købe et af de billige kabinnetter med en 300w psu i ?

Håber at der er nogle som gider svarre...............

--

Med Venlig Hilsen
Jesper Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-09-01 15:19

On Sat, 1 Sep 2001 14:58:02 +0200, "Nuggi" <nokia@sol.dk> wrote:

> [...]
>ram i da jeg har 320 mb af det
>
>Er Asus ikke et udemærket board, og hvad model nr skal jeg bruge ?

Ellers overvej et Soltek. Det her skulle kunne tage alm. ram også.

Soltek SL-75DRV ATX
CPU: Socket A Duron/Thunderbird 600-1500Mhz
Chip: VIA Apollo KT266 (VT8233)
FSB: 200-266MHz
Slots: 5 PCI / 1 CNR / 1 AGP Pro / Audio
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR Ram
Cache: On Chip

ca. 1250 kr.

Kurt Brixen

Fra : Kenneth

Dato : 02-09-01 00:19

Kurt Brixen skrev
>Ellers overvej et Soltek. Det her skulle kunne tage alm. >ram også.

>Soltek SL-75DRV ATX

Det kort du henviser til kan IKKE køre med alm.168pins sdram . det er til
184 pins DDRRam.
Det kan derimod dette hvis det skal være Soltek
SL-75KAV ATX
913kr +porto

Kenneth

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-09-01 09:20

On Sun, 2 Sep 2001 01:19:15 +0200, "Kenneth" <hitme@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>184 pins DDRRam.
>Det kan derimod dette hvis det skal være Soltek

Pokkers også

Nu troede jeg lige at der kunne bruges gammel ram i alle Soltek
boards.

Vil det sige at man ikke både kan få 266 MHz FSB og så bruge gammel
ram?

Kurt Brixen

Fra : Henrik L.

Dato : 02-09-01 11:15

> Vil det sige at man ikke både kan få 266 MHz FSB og så bruge gammel
> ram?

Det er netop sagen. FSB266 understøttes kun af DDR-ram.

Vedrørende dit valg, må jeg sige at jeg selv i 6 måneder har haft et ASUS
A7V - som kørte utroligt stabilt. Forleden skiftede jeg til ASUS A7V133 -
for at kunne genbruge min gamle SD-ram. Fedt board - klart
anbefalelsesværdigt.

Henrik

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-09-01 11:35

On Sun, 2 Sep 2001 12:14:49 +0200, "Henrik L." <not@for.spam> wrote:

> [...]
>A7V - som kørte utroligt stabilt. Forleden skiftede jeg til ASUS A7V133 -
>for at kunne genbruge min gamle SD-ram. Fedt board - klart

Jeg bruger også selv et ASUS P2B-S, og er godt tilfreds med det, men
det er til Pentium.
De af mine venner der bruger AMD Athlon eller Thunderbird bruger alle
sammen Soltek SL-75KAV. Det er billigt, det er ret let at overclocke,
og der følger Norton AV + Ghost med.

Kurt Brixen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-09-01 16:24

On Sun, 02 Sep 2001 10:20:04 +0200,
Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as> wrote:

>Nu troede jeg lige at der kunne bruges gammel ram i alle Soltek
>boards.
>
>Vil det sige at man ikke både kan få 266 MHz FSB og så bruge gammel
>ram?

Nej. Det vil det ikke sige. Jeg har et Epox 8KTA3+Pro.
Anvender 133MHz SDRAM, og kører 266MHz på FSB.