Sidste vers?
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 01-09-01 03:44

Klokken er nu 04:40. det er lørdag morgen.

Klokken 14:15 fik jeg en blodprop, og pulsen steg til vel omkring 250.
Der kom nogle flere propper, eller den fes meget rundt på kort tid.

Siden midnat har jeg ikke mærket meget til blodpropper, men hjertet
tøffer videre med fuld fart.

Nu ku' det have været rart med en lille 'slurk' ilt.

Det må sgu' da være sidste vers.
Hvor tit kan det synges?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 01-09-01 13:33

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Klokken 14:15 fik jeg en blodprop, og pulsen steg til vel omkring 250.
> Der kom nogle flere propper, eller den fes meget rundt på kort tid.

Øv altså!

> Siden midnat har jeg ikke mærket meget til blodpropper, men hjertet
> tøffer videre med fuld fart.

Hmmm

> Nu ku' det have været rart med en lille 'slurk' ilt.

Ja!

> Det må sgu' da være sidste vers.
> Hvor tit kan det synges?

For dit vedkommende tilsyneladende ofte - du er sgu en omvandrende
gyser Kaj.

Men, man kan jo aldrig vide - en dag vil jo blive den sidste. Hvis det
skulle være i dag, så god rejse. Jeg vil komme til at savne dig!

Hvis du vil fordrive tiden, efter det sidste vers, med spøgeri, så er
du velkommen i Nørresundby - der står Gl. Dansk i skænken i stuen

Kærligst
--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 01-09-01 16:20

Kaj Svenningsen skrev

> Klokken 14:15 fik jeg en blodprop, og pulsen steg til vel omkring 250.
> Der kom nogle flere propper, eller den fes meget rundt på kort tid.

Sike noget lort!

Så er der sgu' da staig håb du gamle!

> Nu ku' det have været rart med en lille 'slurk' ilt.

og så explombdere, det ku best line dig!

For ofte efter min sma, men hvis det bliver siste gang Kaj,
Så god rejse hvor du en så komer, du vil dælme blive
savnet hefra!
Ale mine tanker går til jer!

--
Venlig hilsen
Flemming Pedersen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-09-01 15:14

Flemming Pedersen skrev:

>og så explombdere, det ku best line dig!

Du kunne se stjerneskud så.

>Så god rejse hvor du en så komer, du vil dælme blive
>savnet hefra!

Tak Flemming

>Ale mine tanker går til jer!

Det varmer dejligt.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 04-09-01 09:02

Kaj Svenningsen skrev:

> Du kunne se stjerneskud så.

I mane udvalte flote farver, måske er man så helig at få
et ønske opfylt?
I så tilfæle Kaj, vile mit ønske være, at du alrig rigti dør
når din tid komer, men jeg tror det alerede er er gået
opfylelse...det er ike så dårlit...
Jeg er nok egoitisk, men hvor er jeg glad for din
"genopstanelse"
Det var dælme en svær omgan, så nu vil jeg gå i "hi"
i et megt mørkt væelse, med et hovd der er ved explomder :(

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-09-01 14:45

Flemming Pedersen skrev:

>I mane udvalte flote farver, måske er man så helig at få
>et ønske opfylt?

Prøv. Det kan ikke skade.

>I så tilfæle Kaj, vile mit ønske være, at du alrig rigti dør
>når din tid komer, men jeg tror det alerede er er gået
>opfylelse...det er ike så dårlit...

Den forstod jeg vist godt. Jeg har fået min 'statue'.

>Jeg er nok egoitisk, men hvor er jeg glad for din
>"genopstanelse"

Det varmer, men det er egoistisk.

>Det var dælme en svær omgan, så nu vil jeg gå i "hi"
>i et megt mørkt væelse, med et hovd der er ved explomder :(

Halooo, explomderer du bedst i mørke?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 04-09-01 20:54

Kaj Svenningsen skrev.

> Den forstod jeg vist godt. Jeg har fået min 'statue'.

Det har du vel, du står ine for noet som mane mensker
har så svæt ved at tale om, eler måske er bane for at tale om
og som er så utrli vitigt at tale om - døden, og alt hvad oret inebære.
Smerte, afsked, sorg!
Hvofor er vi så bane for at kome in på emnet?
Er døden vikelig så ufatelig svær at tale om?
Er svaret inlysene for jer?
Hvad er e værdi død i dag?
Selv at kune besteme hvodan man vil ene sit liv, uden at man
behøver en mase fine papir fra advokaer og hvad ved jeg?
Vile det ike være rart hvis det kune være sådan?
eller skal det absolut forgå på den modsate måde?
Er jeg lit naiv her?
Hvis man plselig komer i en stuation hvor ens nærmste
skal dø, og gerne vil dø hjeme - hvor mane vile kune
sie ja, og gå_hele_vejen til det er forbi, med alt hvad
det inebærer?
Jeg ved hvor megt der liger i dete ene spøgsmål, men
aligevel.
Smerten som er utrtlig volsom - er det det hele værd?
Hvem er det vært for - den døene eler de pårørene?
Er svaret også her inlysene i sig selv?
Jeg ved hvor provkerne dete er, måske vil noen enda
sige, det hører da ike hjeme i dene i grupe - sike en dum
skid - det er så op til jer at døme.
Hvad mener i?
Måske kan det være en hjæp for mane at få en debat
om det, man ved alrig hvornår man lie pluselig selv står
mit i det.

> Det varmer, men det er egoistisk.

Det ved jeg, men jeg holer dælme megt af dig aligevel!
Jeg kune jo også sie - jeg vile ønske du var død nu,
Men fortæl mig Kaj, hvor mane kan side og sie
såan noet?
Spøsmålet er så - er det skit eller godt?

> Halooo, explomderer du bedst i mørke?

Det ser vertfald flotere ud kan jeg love dig.

Fra : P.C.

Dato : 04-09-01 21:57

Flemming Pedersen skrev i meddelelsen <3b953151$0$262>

>(Tro på dig selv, opgiv aldrig, så kan du alt)

Så simpelt kan det vel også siges ; lidt ligesom jeg ser K's signatur.
Her forleden dag var jeg forbi en usenetgruppe hvor de skæntes som vanvittige.
Der kon jeg tilfældigvis i den situasion at jeg pludselig sad og skrev om,
hvordan man slap af med overtro, Såvidt jeg husker påstod jeg, at frygten jo er
i os selv, ligesom vi ikke mærker Vinden men hårene på armen eller noget køligt
,og på samme måde påstod jeg altså, at Imamens "onde øje" eller noget
tilsvarende vrøvl, jo kun var folks egne forestillinger og derfor overtro.
Derfor synes jeg bedre om "overtro" man umiddelbart erklærer sig enig i, som K's
signatur og nu F.'s påstand om at alt har en fantastisk mening i sidste ende,
måske så utrolig at vi ville nægte at tro. Der findes næppe nogle mere
religiøse mennesker end Ateister ;))
P.C.

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 05-09-01 09:34

P.C.skrev i en meddelelse

> Så simpelt kan det vel også siges

Simpelt og simpelt :)
Du har da så evig ret, men det koster at kune anvene en sådan
sinatur, før man i det hele taet kan sie sådan.
Det er ike noet man bare lie sådan "smæker" på, uden at kune
stå ine for det.
For mit vedkomende tog det næsten 2 år før jeg vile vove at
brue en sådan sinatur.
Jeg er ike sælig religøs, men måske nok en smule overtrisk,
7-9-13 osv. ;)
Men jeg tror fks. ike på julemanen :)
Om alt har en fantatiks menig i sidte ene, kan man kun ginse om,
et liv efter dete, en bere veren efter dete liv, menigerne er jo mane,
men som sat er jeg ike særli reliøs, jeg tror nærme vi skal fine den
fantatiske menig i os sel.
Som du sel sier, "fryten ligger jo i os sel", vi er enige.

Fra : Lotte M

Dato : 04-09-01 22:11

"Flemming Pedersen" <fpkm@mail.tele.dk> skrev

> Er døden vikelig så ufatelig svær at tale om?

Næ....

> Er svaret inlysene for jer?
> Hvad er e værdi død i dag?

En værdig død - det er ligeså stort og individuelt et
spørgsmål som: Hvad er et værdigt liv.

Der findes ikke ét sandt svar...
--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 05-09-01 15:11

Flemming Pedersen skrev:

>Hvis man plselig komer i en stuation hvor ens nærmste
>skal dø, og gerne vil dø hjeme - hvor mane vile kune
>sie ja, og gå_hele_vejen til det er forbi, med alt hvad
>det inebærer?

Vi kender mindst én.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-09-01 15:14

Lotte M skrev:

>For dit vedkommende tilsyneladende ofte - du er sgu en omvandrende
>gyser Kaj.

Den rullende gyser?

>Men, man kan jo aldrig vide - en dag vil jo blive den sidste. Hvis det
>skulle være i dag, så god rejse. Jeg vil komme til at savne dig!

Den slags luner. Det er jer stakkels overlevende, det er synd for.
Jeg håber, Annette får glæde af jeres sympati.

>Hvis du vil fordrive tiden, efter det sidste vers, med spøgeri, så er
>du velkommen i Nørresundby - der står Gl. Dansk i skænken i stuen

En grund mere til at ærgre sig over udfaldet.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 03-09-01 16:52

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Den rullende gyser?

I værste Dallas, Dollars og Beverly Hills 90210 stil - hver gang
det trækker op til en afslutning, koges der alligevel suppe til et
nyt afsnit.

Har I hørt fra Kommunen, der står 1/9 i min kalender.

> Jeg håber, Annette får glæde af jeres sympati.

Du er forhåbentlig ikke i tvivl.

> En grund mere til at ærgre sig over udfaldet.

Indtil da må du nøjes med mine pludselige invasioner
--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-09-01 18:10

Lotte M skrev:

>I værste Dallas, Dollars og Beverly Hills 90210 stil - hver gang
>det trækker op til en afslutning, koges der alligevel suppe til et
>nyt afsnit.

Er du forvirret?
Ellers se næste....

>Har I hørt fra Kommunen, der står 1/9 i min kalender.

K-J profeterer om et møde sidst på dagen i morgen.

>Du er forhåbentlig ikke i tvivl.

Nej.

>Indtil da må du nøjes med mine pludselige invasioner

Føles ofte som pludselige udeblivelser.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 04-09-01 13:43

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> K-J profeterer om et møde sidst på dagen i morgen.

Min blyantspidser ligger på bordet og Gade kan vente endnu
et brev, hvis ikke der foreligger en løsning efter mødet.

> Føles ofte som pludselige udeblivelser.

Jeres gode selskab er vanedannende.... hvis jeg kan holde
mig fri af uheld, lysner det hen mod weekenden...
--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-09-01 14:51

Lotte M skrev:

>Min blyantspidser ligger på bordet og Gade kan vente endnu
>et brev, hvis ikke der foreligger en løsning efter mødet.

K-J gætter, at de vil forlange flere undersøgelser, uagtet nævnet har
sagt, der er nok til en beslutning.

Ku' en dygtig sagfører få Peter, K-J og Alice i fængsel på ca. livstid
for behandlingen af sagen?

>Jeres gode selskab er vanedannende.... hvis jeg kan holde

vi er enige. Vi kan heller ikke undvære hinandens.

>mig fri af uheld, lysner det hen mod weekenden...

Annette går straks i gang med at pudse min charme.
Bagefter bager hun lige en marmorkage. (N. Hausgaard)

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 05-09-01 15:01

Lotte M skrev:

>Min blyantspidser ligger på bordet og Gade kan vente endnu
>et brev, hvis ikke der foreligger en løsning efter mødet.

K-J har lige telefonisk meddelt, at personudvalget har forlangt flere
oplysninger til sagen.

De kræver yderligere undersøgelser af mulighederne for genoptræning.
De fastholder, at f.eks. Mølholm skal lave en undersøgelse, før de kan
tage endelig stilling.

Dette er kun en mundtlig, kort besked, der vil fremkomme på skrift
snarest med nogle dage til overvejelse, inden vort svar skal
foreligge.

Har nogen af jer gode kontakter til HA? for nu kræves der vist snart
udenomsparlamentariske tiltag.

Hvad gør man ellers, når idioterne regerer?

Ps. Peter Gade er lige genvalgt som partiets kandidat til det kommende
valg. Det må da være af medlidenhed. Han kan vel ikke bruges andre
steder.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 05-09-01 16:42

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> K-J har lige telefonisk meddelt, at personudvalget har forlangt flere
> oplysninger til sagen.

Suk

Og hvordan forestiller kommunen sig, at dit plejebehov dækkes indtil
da?

De vurderer, at du har et udækket plejebehov og de /skal/ tilbyde
en løsning. Jeg synes det er lidt uldent, at der ikke er kommet en klar
afgørelse på hjælp efter hjemmehjælpsbestemmelserne, taget i
betragtning, at de har lavet en udmåling, med henblik på at finde en
løsning.

Hvad med at rykke for en konklusion på den udmåling, der er lavet?

> De kræver yderligere undersøgelser af mulighederne for genoptræning.
> De fastholder, at f.eks. Mølholm skal lave en undersøgelse, før de kan
> tage endelig stilling.

Det må fremgå af afgørelsen /præcis/ hvilke oplysninger de har lagt
til grund og hvilke de savner.

Kommunen har vel haft adgang til oplysningerne fra sygehuset? Har
sygehuset nævnt noget om genoptræning, eller anden behandling,
der måske vil kunne forbedre dit funktionsniveau? Hvad er målet med
den medicinske behandling, du får?

Det ville godt nok være praktisk, at vide noget om hjertesygdomme.
Hvis man under normale omstændigheder vil kunne forbedre
funktionsniveauet, for personer med den diagnose du har, så /kan/
kommunens "afgørelse" om tillæg være formelt korrekt - med mindre
dine læger godtgør, at der i din situation er særlige helbredsmæssige
omstændigheder.

> Dette er kun en mundtlig, kort besked, der vil fremkomme på skrift
> snarest med nogle dage til overvejelse, inden vort svar skal
> foreligge.

Inden Jeres svar på hvad skal foreligge?

> Har nogen af jer gode kontakter til HA? for nu kræves der vist snart
> udenomsparlamentariske tiltag.

Hmmm... den slags fungerer vist ikke i praksis, men jeg forstår din
frustration....... suk!

> Hvad gør man ellers, når idioterne regerer?

Du kender svaret..... at anke!
--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 05-09-01 19:09

Lotte M skrev:

>Og hvordan forestiller kommunen sig, at dit plejebehov dækkes indtil
>da?

De formoder vel, at det klarer vi med noget privat initiv.

> [...]
>afgørelse på hjælp efter hjemmehjælpsbestemmelserne, taget i
>betragtning, at de har lavet en udmåling, med henblik på at finde en

De hænger sig vel i deres 'hovsaløsning'. Det der 'midlertidige' med
60+45 min. pr dag i 5 dage pr uge.
Vi tvivler på, de godvilligt gør mere ved det.

>Hvad med at rykke for en konklusion på den udmåling, der er lavet?

Er der mon lavet nogen?
Rykke i Peter Gade?
De andre er jo som at hive i et stykke elastik.

>Det må fremgå af afgørelsen /præcis/ hvilke oplysninger de har lagt
>til grund og hvilke de savner.

Muligvis i det skrevne. Det kender vi jo ikke endnu.

>Kommunen har vel haft adgang til oplysningerne fra sygehuset? Har

De fik jo fuldmagt fra starten. Annette havde meddelt den seneste
indlæggelse forud for mødet.

>sygehuset nævnt noget om genoptræning, eller anden behandling,
>der måske vil kunne forbedre dit funktionsniveau?

Ikke et ord. Det nærmeste vi mindes i den retning, er den første læges
ord ved cykeltesten: "Der er jo intet tilbage".

>Hvad er målet med
>den medicinske behandling, du får?

Dutacor skal stabilisere hjerterytmen og modvirke flimmer og høj puls.
Imdur skal virke som depot af det, der før blev løst akut med
nitroglycerin.
Hjertemagnyl skal fortynde blodet.

>Inden Jeres svar på hvad skal foreligge?

Om vi modtager det generøse tilbud om en tur til Mølholm.

>Hmmm... den slags fungerer vist ikke i praksis, men jeg forstår din
>frustration....... suk!

Ikke?
Er det ikke gået helt fint med kommunens anvendelse af lignende
metoder?

Når du ikke vil gå til doktor, kan vi ikke ... ... nå har du været hos
lægen. Hmmm. Når du ikke vil til Mølh...
Den lov gælder ikke på Thyholm.
Det bruger vi ikke her.

>Du kender svaret..... at anke!

Ja, det hjalp skisme.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 06-09-01 17:03

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> De hænger sig vel i deres 'hovsaløsning'. Det der 'midlertidige' med
> 60+45 min. pr dag i 5 dage pr uge.
> Vi tvivler på, de godvilligt gør mere ved det.

Annette kan ikke pålægges at dække dit plejebehov, på de
tidspunkter hvor kommunens personalenormering er lav, så
weekender og aftentimer skal med i beregningen.

> Er der mon lavet nogen?

Den har I jo, det i mangler er så vidt jeg kan se, besked om hvordan
de vil tilbyde hjælpen.

> Rykke i Peter Gade?
> De andre er jo som at hive i et stykke elastik.

Jeg har vist svaret i email...

> De fik jo fuldmagt fra starten. Annette havde meddelt den seneste
> indlæggelse forud for mødet.

Fint nok. Kommunen må ikke forlange unødvendige undersøgelser,
så med mindre sygehusets oplysninger er mangelfulde, så er de på glat
underlag. Hvis de slet ikke har indhentet oplysninger fra sygehuset, så er
underlaget /meget/ glat.

> Ikke et ord. Det nærmeste vi mindes i den retning, er den første læges
> ord ved cykeltesten: "Der er jo intet tilbage".

Cykeltesten ligger for langt tilbage. KJ bør have spurgt sygehuset om
din diagnose og helbredsmæssige status. Hvis KJ har indstillet til tillæget,
uden at have indhentet lægelige oplysninger, så kan udvalget ikke gøre
andet end give afslag/anmode om flere oplysninger.

> Når du ikke vil gå til doktor, kan vi ikke ... ... nå har du været hos
> lægen. Hmmm. Når du ikke vil til Mølh...
> Den lov gælder ikke på Thyholm.
> Det bruger vi ikke her.

Det med lægen er jo et spørgsmål om at kommunen skal overholde
loven. De kan ikke bevilge pleje, plejetillæg osv, uden at have aktuelle
lægelige oplysninger.

Om det er rimeligt at anmode om undersøgelse på Mølholm eller
andet, afhænger af om sygehuset har kunnet give de nødvendige
oplysninger. Hvis vi forestiller os, at sygehuset kun har oplyst om
dine symptomer, men ikke har oplyst en diagnose og en prognose,
så er kommunens arbejdsgrundlag angiveligt for tyndt.

> Ja, det hjalp skisme.

Jamen hvad hulen skulle Nævnet gøre? De har ingen sanktionsmuligheder
overfor kommunen og ikke lovgrundlag til at bevilge ydelser, uden
den dokumentation loven foreskriver.
--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 06-09-01 18:55

Lotte M skrev:

>Annette kan ikke pålægges at dække dit plejebehov, på de
>tidspunkter hvor kommunens personalenormering er lav, så
>weekender og aftentimer skal med i beregningen.

Og det var vel det, vi gjorde opmærksom på, da vi ikke ville godkende
'plejemutters' referat?
Det har vist aldrig givet nogen reaktion. 'Pleje' siger, det er op til
KJ, og KJ nægtede at skulle have med den slags at gøre, da Annette
rykkede ham.

(udmåling)
>Den har I jo, det i mangler er så vidt jeg kan se, besked om hvordan
>de vil tilbyde hjælpen.

Det forstår vi ikke helt. Var det ikke det de fastsatte med de der
minutter?
Vi spørger ikke om det var rimeligt/lovligt, men det var vel deres
svar på hvordan?

>Jeg har vist svaret i email...

Ja.

>Fint nok. Kommunen må ikke forlange unødvendige undersøgelser,

Sagde nævnet ikke for længst, at der var oplyst nok?

>så med mindre sygehusets oplysninger er mangelfulde, så er de på glat
>underlag. Hvis de slet ikke har indhentet oplysninger fra sygehuset, så er
>underlaget /meget/ glat.

Annette beretter, at KJ bare ville vedlægge sagen et lille notat om
den sidste indlæggelse.
Den forrige har de papirer fra. Husker du snakken fra dengang om
lægelatin.

>Cykeltesten ligger for langt tilbage. KJ bør have spurgt sygehuset om

Det gjorde han for 4 måneder siden.

>din diagnose og helbredsmæssige status. Hvis KJ har indstillet til tillæget,
>uden at have indhentet lægelige oplysninger, så kan udvalget ikke gøre
>andet end give afslag/anmode om flere oplysninger.

Og med den hurtighed, de lægger for dagen, vil der altid være gamle
oplysninger forrest.

>Det med lægen er jo et spørgsmål om at kommunen skal overholde
>loven. De kan ikke bevilge pleje, plejetillæg osv, uden at have aktuelle
>lægelige oplysninger.

Med min indlæggelsesfrekvens kontra deres sløve sagsbehandling, vil
det aldrig kunne opfyldes.

>oplysninger. Hvis vi forestiller os, at sygehuset kun har oplyst om
>dine symptomer, men ikke har oplyst en diagnose og en prognose,
>så er kommunens arbejdsgrundlag angiveligt for tyndt.

De har givet en diagnose. Det var den med lægelatinen.
Prognose har jeg ikke set. Jeg har heller ikke hørt nogen være modig
nok.
Sven Larsen sagde, at han ikke ville udtale sig om noget i den
retning, for jeg 'burde' være død for 5 år siden.

>Jamen hvad hulen skulle Nævnet gøre? De har ingen sanktionsmuligheder
>overfor kommunen og ikke lovgrundlag til at bevilge ydelser, uden
>den dokumentation loven foreskriver.

Og hver gang, de (kommunen) har skreget på nyere oplysninger, og fået
dem via indlæggelse, eller via lægebesøg, eller... så vil de have
andre.
De har vist aldrig fortalt helt detaljeret, hvad det er de vil.
Det ser jo ikke godt ud at skrive 'forhale sagen'.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-09-01 13:45

Kaj Svenningsen skrev:

>Dette er kun en mundtlig, kort besked, der vil fremkomme på skrift
>snarest

Og så gik fredag, uden det blev 'snarest'. Det er ikke lykkedes den
lynhurtige administration at få det skriftlige leveret endnu.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 02-09-01 07:35

Kaj al'så
Det er ikke færdig, før den fede dame har sunget.
Det ved enhver.
Man ved heller ikke, hvor mange gange man bliver kaldt frem, før sidste tæppefald.
og iøvrigt - hvem skal så ellers forstå mig?

--
MVH Robert Refsgaard
----

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-09-01 15:14

Robert Refsgaard skrev:

>Det er ikke færdig, før den fede dame har sunget.
>Det ved enhver.

Hører jeg sangen?

>Man ved heller ikke, hvor mange gange man bliver kaldt frem, før sidste tæppefald.
>og iøvrigt - hvem skal så ellers forstå mig?

Det er nok også det, der bekymrer mig mest.
Hvad skal der dog blive af Robert?

Hils Lisbeth fra mig.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 03-09-01 23:34

Hej Kaj.
"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote in message news:9c7b859f703fbe1a85035b1cac8891ae@kajsvenningsen.dk...

> [...]
>
> Hils Lisbeth fra mig.
> --
> Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

Hvad med at hilse hende selv?

Hej igen Kaj.
Du er rigtig usportslig!
Du har udfordret mig til et kørestolsræs og så bruger du sådan en undskyldning.
Er du virkelig så 'bange' for at tabe?

Vi skal jo lige have 'hotellet' på ret køl, før vi kan komme og hilse på hos dig. Det er alt for tidligt du.
Mange hilsner og tanker fra mig.
Lisbeth (mellem venner : Lisser)

--
Skrevet pr. diktafon.
MVH Robert Refsgaard

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-09-01 00:42

Robert Refsgaard skrev:

>Hvad med at hilse hende selv?

Med glæde.

>Hej igen Kaj.

Hej Lisbeth. Rigtig hyggeligt at møde dig igen. det sker så sjældent.

>Du er rigtig usportslig!

Det var ikke meningen, du skulle opdage det.

>Du har udfordret mig til et kørestolsræs og så bruger du sådan en undskyldning.

Du er altså svær at narre.

>Er du virkelig så 'bange' for at tabe?

Æhh - bange og bange - jeg foretrækker at vinde.

>Vi skal jo lige have 'hotellet' på ret køl, før vi kan komme og hilse på hos dig. Det er alt for tidligt du.

For tidligt?
Jeg føler, det er evigheder siden, vi sidst snakkede om det. Er det
lige ved at være på trapperne da?
Kom nu - sig det - åhh jow.

>Lisbeth (mellem venner : Lisser)

Hilsner i stakkevis fra Thyholm, Lisser.
Hils ham Robert, hvis du møder ham.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-09-01 18:41

Kaj Svenningsen skrev:

>Det må sgu' da være sidste vers.
>Hvor tit kan det synges?

Øv alså.

Kl. 10 Ringede Annette efter vagtlægen.
Kl. 11 konstaterede han, at pulsen var over 200 = livstruende, og
blodtrykket ?? = livstruende. Hasteindlægges.
Kl. 12 Indlagt. Alle procedurer springes over af en svensk/finsk læge
fra Færøerne eller deromkring. Han havde skimmet journalen og foreslog
startkabler i en fart. Han bad om at få konfirmeret aftalen om et og
kun et stød uanset hvad.

Jeg fik skraldet og her sidder jeg så og glor igen.
Det tager lidt tid, inden det bliver til meget mere end denne
opsummering (dikteret af Annette).
Inden vagtlægen skete der et eller andet med et blackout på en time?
Jeg har ikke helt fået kontakt med min hjerne efter det, og det er
vist uvist, om kontakten genoprettes.

Tak for de medfølende indlæg.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Strid

Dato : 02-09-01 20:48

Mine tanker går til dig Kaj..

Mange varme tanker

Astrid

det er da noget af en gyser ;(

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-09-01 15:14

Strid skrev:

>Mine tanker går til dig Kaj..

Tak.

>Mange varme tanker

Jeg fornemmer varmen Astrid.

>det er da noget af en gyser ;(

Jeg forsøger jo at underholde efter bedste evne.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : P.C.

Dato : 03-09-01 08:26

Hi.

Kaj Svenningsen skrev i meddelelsen
<5ad3fa9492fc6956dd5c58d901eee4aa@kajsvenningsen.dk>...
>Kaj Svenningsen skrev:

>Øv alså.

Nu håber jeg altså ikke, at du tog mit råd og det var det der var skylden ;
skråtobak er nemlig stærke sager, og bare fordi du nemt kunne klare en skråe da
du var yngre, er der altså ikke nogen grund til at spille helt og og købe
dameskråe , -------- se bare selv hvad der sker eller nøjes med en halv næste
gang ;))
Have a nice day.
P.C.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-09-01 15:13

P.C. skrev:

>Nu håber jeg altså ikke, at du tog mit råd og det var det der var skylden ;

Jow da. Du er da oftest en skør skid at høre på, men jeg regnede da
det råd for at være guldkorn.

>dameskråe , -------- se bare selv hvad der sker eller nøjes med en halv næste
>gang ;))

Bortset fra at dø, gør jeg aldrig tingene halvt.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : P.C.

Dato : 04-09-01 12:22

Hi.

Kaj Svenningsen skrev i meddelelsen
<674254df34a844888b504d22d407e58d@kajsvenningsen.dk>...

>Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

Nu kan det jo ikke være helt slemt med dig, når du holder fast på din signatur.
Det er jo netop sådanne ting der siger noget om folk, --- hvad de vælger som
signatur og samtidig må jeg nok sige, at det kræver mere end bare personligt
mod, ----- det du gør, ved at inddrage vores alles fælles "betingelser" her i
livet ; nemlig at på et tidspunkt er det ovre.
Du oplever jo ikke alle reaksioner, men du kan nok være sikker på, at der er
mange der følger dig, og din kamp og der er nok mange der har svært ved at
støtte dig, ----- fordi det _er_ svært at skrive om det vi alle er underlagt, og
det _er_ svært at vide hvad den rette støtte er.
Og alligevel, som du sikkert selv ville skrive ; men som det fremgår af din
signatur ;
(Behandl dig selv som du vil behandles af andre) , så er tingene jo meget
simple, og faktisk også ret positive, bare man ved at der er nogle ting, der er
vigtigere end andre ting.
Have a nice day.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/Image-aaaaa.jpg

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-09-01 15:11

P.C. skrev:

> [...]
>mod, ----- det du gør, ved at inddrage vores alles fælles "betingelser" her i
>livet ; nemlig at på et tidspunkt er det ovre.

Hvis der står, det jeg tror (har ikke kunnet kontakte alle afdelinger
af hjernen siden lørdag morgen), så har du ret.
Jeg er ikke blevet en blævrende klump, nu da det er mig selv der skal
vise mandsmod.

> [...]
>støtte dig, ----- fordi det _er_ svært at skrive om det vi alle er underlagt, og
>det _er_ svært at vide hvad den rette støtte er.

Ja, ja og ja. Det er jo bla.a. det, jeg/vi håber at kunne ændre lidt
på ved at være helt åbne og ærlige.
Måske nogle få får mod til at skrive om det, og måske nogle få tør
træde på et tabu, for at se om det går.

>(Behandl dig selv som du vil behandles af andre) , så er tingene jo meget
>simple, og faktisk også ret positive, bare man ved at der er nogle ting, der er
>vigtigere end andre ting.

Du har fattet det?
Jeg læser det afsnit sådan, at du virkeligt har overvejet dine ord, og
så er du en vis mand, uanset jeg tidligere har antydet noget
alternativt.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : P.C.

Dato : 04-09-01 19:01

Hi.

Kaj Svenningsen skrev i meddelelsen
<1786cba5b55528005503e93ca61f5640@kajsvenningsen.dk>...

> [...]
>Jeg læser det afsnit sådan, at du virkeligt har overvejet dine ord, og
>så er du en vis mand, uanset jeg tidligere har antydet noget

Jamm, ----- jeg er da osse alternativ ;))
P.C.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-09-01 20:37

P.C. skrev:

>Jamm, ----- jeg er da osse alternativ ;))

Hey er du ude på at gøre mig skizo?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 03-09-01 13:41

Kaj Svenningsen skrev.

> Øv alså.

Ja!

> Jeg fik skraldet og her sidder jeg så og glor igen.

Jeg kener det, ved hvodan det er, det er forfæreligt mens
det står på. Desvære skal en jo have skylen

> Det tager lidt tid, inden det bliver til meget mere end denne
> opsummering (dikteret af Annette).

Vi venter bare, håber på det beste for Kaj og dig Annette!

> Inden vagtlægen skete der et eller andet med et blackout på en time?

Det lyder ike got det der.....

> Tak for de medfølende indlæg.

Jeg er overbvist om der såmæn ike er så megt at take for -
tværtmod...

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-09-01 15:16

Flemming Pedersen skrev:

>Det lyder ike got det der.....

Det er det heller ikke. Det bliver vist et problem.

>Jeg er overbvist om der såmæn ike er så megt at take for -
>tværtmod...

Du ved, det varmer.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-09-01 19:39

Kaj Svenningsen skrev:

>...Han bad om at få konfirmeret aftalen om et og
>kun et stød uanset hvad.

Vi har lige evalueret, og jeg fik derved en ny oplysning, som jeg vil
dele med jer.

Narkoselægen, der fik mig i stødet, blev instrueret af Egidijus om at
det var et og kun et stød, uanset resultatet.
Det vidste han sgu godt!

Han var altså sendt med den forholdsordre.
Der har undertiden været nogle spæde stemmer i gruppen, der ikke følte
sig sikre på, om man måtte efterkomme den slags ønsker.

M4 i Holstebro kan, vil og gør det altså som noget selvfølgeligt.

Mens man ventede på previlegiet at snakke med mig igen efter
spændingen, sad Hanne sygeplejerske og hyggesludrede med Annette.
Hun filosoferede en del over, hvor få patienter der havde nogen idé
om, hvor mange stød - eller stød overhovedet - de ville ønske sig.

Hun ville derfor gerne vide, hvorfor vi var så afklarede, og hvorfor
beslutningen var, som den nu engang var.

Hun fik Annettes svar, men det vigtige - for mig - er, at hun tænkte
over sagen. Hun fandt det vist slet ikke tåbeligt, men nærmere en
overvejelse værd.

Jeg håber, nogen vil huske på noget af det, vi fortæller hinanden her.
Andre kan måske senere få glæde af den viden vi summer op i gruppen.
Jeg kender ikke andre steder, hvor vi kan høste erfaringer på det
område.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Ulla & Mike

Dato : 02-09-01 22:18

Kaj Svenningsen skrev

> Det må sgu' da være sidste vers.
> Hvor tit kan det synges?

I dit tilfælde.... ikke tit nok åbentbart.
Jeg håber du klarer skærerne endnu en gang.
Og til lægen, GIV NU DEN MAND NOGET LUFT.
Det er sg* forkasteligt.
Tænker meget på jer.
Ulla.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-09-01 15:19

Ulla & Mike skrev:

>Jeg håber du klarer skærerne endnu en gang.

For hulen da.
Holder du ikke med mig?

>Og til lægen, GIV NU DEN MAND NOGET LUFT.

Ja tak.

>Tænker meget på jer.

Tak Ulla.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Ulla & Mike

Dato : 03-09-01 22:41

Kaj Svenningsen skrev

> For hulen da.
> Holder du ikke med mig?

Mmnnjjoooo lidt, men jeg holder også lidt på at så længe vi har dig
så skal der godtnok meget til at gøre dagen grå.... Egoistisk, tjaa men jeg
er ikke "klar" til at du dør, og det er din krop jo heller ikke. Kunne den
dog bare leve videre uden smerter og besvær.
Sååå træk vejret ( med eller uden ilt) og lev lidt for dine nærmeste og en
lille bitte bitte smule for os, og når du så skal og vil dø, så må du
overbevise kroppen om at den skal gøre det. Så der holder jeg alligevel også
lidt med dig.

--
Hej fra Ulla
-Mit helbred fejler ikke noget selvom jeg er gift og har 2 børn-

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-09-01 00:44

Ulla & Mike skrev:

> [...]
>er ikke "klar" til at du dør, og det er din krop jo heller ikke. Kunne den
>dog bare leve videre uden smerter og besvær.

På én måde er det min egen skyld.
Jeg har fra ganske ung lært min krop, at 'vi giver ikke op'. Lad læger
og kloge koner rådgive, men 'vi bestemmer selv'.
De fleste skader og skavanker har jeg reguleret og overvundet mentalt.

Nu er det bare gået for vidt. Når jeg koncentrerer mig om et problem,
vokser et andet problem op i baggrunden.
Jeg kan ikke 'sprede koncentrationen' på så mange punkter, og på ingen
tid går det galt så mange steder, at kræfterne (mentalt) ikke er store
nok.

Jeg tror, min krop er færdig til at dø. Den ved bare, at det er imod
reglerne om ikke at give op.
Satans.

>Sååå træk vejret ( med eller uden ilt) og lev lidt for dine nærmeste og en

Det forsøger jeg med alle ledige kræfter.

>lille bitte bitte smule for os, og når du så skal og vil dø, så må du

Brug mig til det jeg kan. Jo mere jo bedre.

>overbevise kroppen om at den skal gøre det. Så der holder jeg alligevel også
>lidt med dig.

Du lyder nu som en gæv pige Ulla

www.kajsvenningsen.dk/