invalidebiler
Fra : John

Dato : 31-08-01 23:27

Der har i meget lang tid arbejdet en arbejdsgruppe under folketinget på at revidere reglerne på invalidebilsområdet, og dette kunne også være tiltrængt, men det er ikke så meget det som udvalget har barslet med jeg vil beskæftige mig med, dog jeg er ikke enig helt med det der er fremkommet. Men der hvor det største problem findes nu, er et et tillæg som den socialdemokratiske socialminister er kommet med til arbejdsgruppens rapport. Det går kort fortalt ud på at vi invalidebilister i fremtiden kan få et valg mellem nogle få bilmodeller, som vi så kan låne af kommunen. Denne bil kan være op til otte år gammel. Vil du køre rundt i en bil som kommune låner dig, så alle kan se " nå der kommer jo en af dem med en af kommunens biler"??
Jeg vil sige at vi er bombet tilbage til 50èrne hvor jeg f.eks kan huske at der var èn model i ortopædisk fodtøj og så kunne du få den i to farver sort eller brun, færdig!!
Er det en værdig politik af en socialdemokratisk socialminister i år 2001, hvor vi taler om et ordentligt menneske syn som noget der er vigtigt. Mon ministeren selv synes det er en god idè hvis andre skulle bestemme hvilken bilmodel han skulle køre i??
Jeg håber der er nogen der har indflydelse og som læser dette og vil gøre hvad de kan for at dette ikke bliver virkelighed.
Det skal lige tilføjes at set i samfundsøkonomisk perspektiv er det en overskudsforretning at bevilge en invalidebil, blot der er styr på de forskellige "kasser" hvor penge tages fra og hvor de kommer retur igen!!

Kilder til dette : Dansk Handicpforbunds blad Handicpnyt nr.6 august 2001 (lederen s.4)
samt
bladet Handicppede bilister i danmark nr 3 august 2001
connyd@image.dk