Content management systemer -- anbefalinge~
Fra : Hans Eriksen

Dato : 31-08-01 17:11

Jeg skal opbygge et website, og det er faldet mig ind, at det
kunne være en fordel at benytte et allerede færdigt CMS til dette
formål.

Har nogen erfaringer med et sådant system? Jeg har prøvet at
kigge lidt på www.typo3.com, som ser meget lovende ud, men det er
vist nok meget komplekst og jeg har ikke haft held med at
installere det.

Findes der alternativer? På forhånd tak

Hans Eriksen, Danmark

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-08-01 18:59

Hans Eriksen <nospam@danmark.dk> writes:

> Jeg skal opbygge et website, og det er faldet mig ind, at det
> kunne være en fordel at benytte et allerede færdigt CMS til dette
> [...]

Ja, selvfølgelig gør der det. Se fx
<http://www.jubii.dk/Erhverv_oekonomi/Edb/Software/ContentManagement/>.

På den liste vil du blandt andet også finde NTV Communications, som
laver edIMag. edIMag er let at bruge, og firmaet laver naturligvis
tilpasning af systemet efter kundens ønsker.

Jeg bør for god ordens skyld nævne at jeg arbejder i det pågældende
firma som programmør, og derfor er det naturligt det eneste alternativ
jeg kender rigtig godt.

--
Jacob - www.bunk.cc
The real world is a special case.

Fra : stonor

Dato : 31-08-01 19:48

On Fri, 31 Aug 2001 16:10:51 +0000 (UTC), Hans Eriksen

> [...]
>kigge lidt på www.typo3.com, som ser meget lovende ud, men det er
>vist nok meget komplekst og jeg har ikke haft held med at

Jeg har desværre ikke egne erfaringer at øse af, men har dappet en del
rundt efter PHP-CMSer. Udover Typo3, ser de - i mine øjne - mest
lovende ud:

Midgard
http://www.midgard-project.org/

eZ publish
http://developer.ez.no

Og så er der jo gode gamle Hotscripts at gå på jagt hos:

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Content_Management/

Anton
giraffen.dk

Fra : steen broelling

Dato : 01-09-01 08:53

Hej...

On Fri, 31 Aug 2001 20:48:22 +0200
stonor <stonor@yahoo.com> wrote:

> [...]

Der er rigtig mange, og jeg har selv testet en del. Min side
http://www.vejlerne.dk kører selv på http://www.phpweblog.org, hvilket
indtil videre er den eneste virkelig gode jeg har oplevet, hvor man ikke
behøves at tildele brugere rettigheder. D.v.s. de ikke behøver at logge
ind, for at bruge deres rigtige navn.

http://drop.org er et fantastisk effektivt system, som dog har bruger
log ind, men som til gengæld er virkelig nemt at bruge. Og der er mange
muligheder. Det er den mest modulære opbyggede CMS jeg har oplevet,
hvorfor det er nemt at slette og tilføje egenskaber.

http://phpnuke.org bør vel nævnes for plathedens skyld. Det er i
hvertfald den mest anvendte, men måske også den dårligste. I hvert fald
udvikles det i et lukket system (af blot én mand), hvilket er
utiltalende i forhold til de øvrige CMS'er.

Et alternativ er http://www.postnuke.com, som er en videreudvikling af
PHPnuke. Kender den ikke - har aldrig brugt den.

Sidste kunne være http://phpwebsite.appstate.edu/, som er ekstrem nem at
bruge og lynhurtig.

Jeg bliver dog ved PHPweblog (øverste), som er meget lille og hurtig.
Men det er en smagssag.

Alle de nævnte er udgivet under Open Source så vidt jeg ved, og kan frit
downloades og modificeres.

MVH Steen Brølling
--
ego <http://www.broelling.dk>
birdland <http://www.vejlerne.dk>

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-09-01 10:09

Hans Eriksen skrev:

> Jeg har prøvet at
> kigge lidt på www.typo3.com, som ser meget lovende ud

Jeg har lidt dårlige erfaringer med det. Det tog en krig at installere
- især fordi det gudhjælpemig krævede, at jeg *nedgraderede* visse
programmer. Da programmet så var installeret, gav jeg det videre til
grafikerne på mit arbejde - og de kløjs totalt i det.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk