Amd nye rating
Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 31-08-01 15:40

Amd vil til at rate deres cpu efter ydelse ikke efter Mhz længere. Det er da
noget skrammel. Vi må over på intel så i stedet.

www.amdzone.com
Kan læses der.

Mvh
Thomas

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-08-01 16:36

> [...]
da
> noget skrammel. Vi må over på intel så i stedet.

Jamen CPU'en bliver da ikke dårligere af at salgsfolkene opgiver nogle
sammenlignelige tal!
Det burde bare være nogle uvildige tests.
En AMD 1½ GHz skulle svare nogenlunde til en P4 2 GHz i ydelse, men folk der
ikke ved bedre vil jo købe 2 GHz'en frem for 1½ GHz'en, hvilket da er synd
for dem.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 31-08-01 17:10

Det bliver svære for køberen at gennemskue hvad det er man taler om. Jeg
tror amd gør det fordi de ikke kan få tunderbird eller palimons til at køre
hurtigere ind det de går idag .

Mvh
Thomas

Fra : Karsten Olesen

Dato : 31-08-01 18:43

"Thomas Strøm Larsen" <tholar@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det bliver svære for køberen at gennemskue hvad det er man taler om. Jeg
> tror amd gør det fordi de ikke kan få tunderbird eller palimons til at
køre
> hurtigere ind det de går idag .

***********************

Måske fordi, der er andet som tæller end Mhz-tallet...
Diverse instruktioner og generel opbygning kan sige
mere om reel ydelse, end MHZ tallet alene...

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-09-01 01:22

On Fri, 31 Aug 2001 17:36:19 +0200, Michael Lund S rensen wrote:

> [...]
>ikke ved bedre vil jo købe 2 GHz'en frem for 1½ GHz'en, hvilket da er synd

Sidste gang man prøvede det overfor Intel, brændte AMD nallerne,
Centaur/IDT blev paralyseret og Cyrix nærmest offentligt
henrettet (AMD og IDT havde mindst at vinde, gav derfor hurtigt
op og fik kun "mindre" skader)......De fleste brugere har og vil
altid gå blindt efter efter en processors
synkroniseringsfrekvens......Den klassiske sammenligning (Hvis
man boostede en i386'er til 1Ghz ville den stadig ikke være lige
så hurtig som en Pentium III 1Ghz) preller af når folk ser
frekvenstallene.....Det ligger i opdragelsen....

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Any given program, when running correctly, is obsolete.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 31-08-01 18:51

tholar@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>Amd vil til at rate deres cpu efter ydelse ikke efter Mhz længere. Det er
>da
>noget skrammel. Vi må over på intel så i stedet.

Vrøvl. Mhz alene siger ikke noget _præcist_ om ydelsen.

/Ben

Fra : Jonny Jensen

Dato : 01-09-01 10:58

> Amd vil til at rate deres cpu efter ydelse ikke efter Mhz længere.

Gamle nyheder...

> Det er da
> noget skrammel. Vi må over på intel så i stedet.

Øhh.... HVORFOR skulle vi betale de 3-4 dobbelte for en CPU fra intel, bare
fordi AMD vil til at give deres CPU'er PR i stedet for MHz?!? Hvorfor skifte
fordi betegnelsen fra ydelsen ændrer sig?

Den forstår jeg ikke.

Min 1333@1500 scorer en PR rating på 1986 i SiSoft Sandra 2001, så jeg tror
bare jeg holder mig til den, uanset om AMD vil til at kalde den AMD Athlon
Model 1986 eller AMD Athlon-C 1333 (OC'et til 1500)...

Jonny.

Fra : Thf

Dato : 01-09-01 16:02

> [...]
>fordi AMD vil til at give deres CPU'er PR i stedet for MHz?!? Hvorfor skifte
>fordi betegnelsen fra ydelsen ændrer sig?
3,4 gange så meget?

> [...]
>bare jeg holder mig til den, uanset om AMD vil til at kalde den AMD Athlon
>Model 1986 eller AMD Athlon-C 1333 (OC'et til 1500)...
Og få os der endnu ikke har besluttet sig om P4 eller TB, hvad ville en
P4 1.4 mhz give i Sandra2001?

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-09-01 19:51

Athlon
> Og få os der endnu ikke har besluttet sig om P4 eller TB, hvad ville en
> P4 1.4 mhz give i Sandra2001?

Det ved jeg ikke, men i følge onkelt Tom yder en AMD Athlon 1400 ca det
samme som en Intel P4 1800, og i enkelte discipliner kan den endda slå en
2GHz P4... Det ta´ler vel for sig selv? Og tro mig, jeg HADER ikke intel
eller noget, jeg har selv haft flere Pentium'er, men faktum er at de i dag
er ALT for dyre i forhold til AMD.

Jonny.

Fra : Thf

Dato : 05-09-01 14:57

> [...]
>eller noget, jeg har selv haft flere Pentium'er, men faktum er at de i dag
Ja, de er lidt dyrere, men jeg købte nu alligevel en P4 1,7ghz(478), og vil
snart prøve at lave en test, via SiSoft.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S