imap-header
Fra : shimon

Dato : 31-08-01 11:50

Er der nogen som kender navne på alle attributerne i en header fra en
NNTP-server, så som references, message_id osv?

På forhånd tak

mvh
Shimon

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 31-08-01 12:25

shimon skrev:

> Er der nogen som kender navne på alle attributerne i en header fra en
> NNTP-server, så som references, message_id osv?

Nu ved jeg ikke rigtigt, hvad imap_header returnerer i forbindelse med
NNTP, men hvis man kører XOVER-kommandoen, vil man få en tab-separeret
liste over følgende headere:

id
subject
from
date
message-id
reference
bytes
lines
x-ref

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Fra : shimon

Dato : 31-08-01 21:08

hvordan kører man XOVER-kommandoen?

shimon

Fra : Morten Winther

Dato : 01-09-01 09:54

"shimon" <shimon@oek.dk> wrote in message news:9moqkp$5nu$1@sunsite.dk...
> hvordan kører man XOVER-kommandoen?

http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc2980.html

/ morten

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-09-01 10:06

shimon skrev:

> hvordan kører man XOVER-kommandoen?

Den behøver man muligvis ikke at køre, hvis man bruger PHP's
IMAP-funktioner. Pointen er, at maskineriet bag IMAP-funktionerne
sikkert sender XOVER-kommandoen, hvilket så ville betyde, at det var de
førnævnte headere, du ville få tilbage.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Fra : shimon

Dato : 01-09-01 14:59

Jeg kan få de her skrevet ud på skærmen

subject
senderaddress (from)
date
message_id
references

men ikke dem her

bytes
lines
x-ref
id

og jeg har brug for at vide xref nummeret

så hvis der er nogen der kan hjælpe mig, så ville jeg blive meget glad

på forhånd tak

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-09-01 15:56

shimon skrev:

> Jeg kan få de her skrevet ud på skærmen
>
> subject
> senderaddress (from)
> date
> message_id
> references
>
> men ikke dem her
>
> bytes
> lines
> x-ref
> id
>
> og jeg har brug for at vide xref nummeret

Hvorfor? "References"-headeren skulle være nok til at kunne tråde
indlæggene.

> så hvis der er nogen der kan hjælpe mig, så ville jeg blive meget glad

Måske skulle du spørge et andet sted. Jeg tror ikke, der er mange her,
der har lavet nyhedslæsere vha. IMAP-funktionerne i PHP.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-09-01 15:59

> Måske skulle du spørge et andet sted. Jeg tror ikke, der er mange her,
> der har lavet nyhedslæsere vha. IMAP-funktionerne i PHP.

Jeg har i hvert fald lavet mine nntp-ting med "rå" sockets. :)
Jeg synes jeg har lidt mere styr på det, på den måde.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-09-01 16:40

Niels Andersen skrev:

> "Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote in message
>
> Jeg har i hvert fald lavet mine nntp-ting med "rå" sockets. :)

Ja, samme her. Jeg kunne dog forestille mig, det går hurtigere med
IMAP-funktionerne. Jeg lavede engang en test med POP3: Der var to
scripts, der hver læste headerne på brevene og viste de vigtigste
headere til brugeren. Det ene af scriptene brugte IMAP-funktionerne,
det andet gjorde det hele manuelt. Der var ikke mærkbar forskel på
køretiden, så længe der kun var omkring 100 breve i postkassen. Til
gengæld var der en mærkbar forskel, når der var omkring
1000 breve i postkassen - dér var IMAP-funktionerne hurtigst.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk