Funktionen system
Fra : Bo T. Jacobsen

Dato : 31-08-01 09:33

Hej NG

Jeg ønsker at lave en side, hvor jeg kan se hvilke brugere der er logget ind
på min FTP-server.

Jeg har kikket på funktionen "system" og den var faktisk noget af det jeg
havde i tankerne, men jeg vil gerne formatere / denne udskrift.

Aha, tænkte jeg, jeg hælder bare outputtet fra funktionen "system" ind i en
streng, som jeg kan bearbejde.

derfor ser mit skribt sådan her ud :

$ftpwho_temp = system(ftpwho);

Problemmet er at funktionen system altid udskriver, og ikke sende indholdet
til min string. Hvordan klarer jeg dette ? Gerne med en anden funktion.

mvh
Bo

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-08-01 10:45

"Bo T. Jacobsen" <btj@unix.adsl.dk> wrote in message
> $ftpwho_temp = system(ftpwho);

Lige en ting... Har du defineret en konstant, som hedder "ftpwho"?
Ellers skal du lige rette til fx. system('ftpwho')

> Problemmet er at funktionen system altid udskriver, og ikke sende
indholdet
> til min string. Hvordan klarer jeg dette ? Gerne med en anden funktion.

Prøv lige at kigge i manualen igen:
http://dk.php.net/system

Hint: "See also..."

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-09-01 14:53

"Bo T. Jacobsen" <btj@unix.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> $ftpwho_temp = system(ftpwho);
>
> Problemmet er at funktionen system altid udskriver, og ikke sende
indholdet
> til min string. Hvordan klarer jeg dette ?

Du kan bruge passthru() eller en lille work-around med Output control:

<?php
ob_start();
system("flaf");
$output = ob_get_contents();
ob_end_clean();

// du har nu outputtet i $output
?>

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-09-01 02:04

On Sat, 1 Sep 2001 15:53:20 +0200, "Jonas Delfs"
<jonas@nospam.delfs.dk> wrote:

>Du kan bruge passthru() eller en lille work-around med Output control:

Alternativt bare backticks - det er endnu lettere:

$output = `flaf`;

--
- Peter Brodersen