Kunsten i netværkssamfundet på superchanne~
Fra : Charbax

Dato : 31-08-01 07:11

Kulturministeriet afholdt d. 28. august en konference om kunst i
netværkssamfundet. Man hører lidt af Lone Dybkjær, Kulturministeren og en
del interessante syntes jeg debattører, se programmet på
http://www.superchannel.org/Home/Profile/Channels/STREAM/20010828/program.ht
m .. Det handler om musik og video-on-demand, kunst-on-demand,
games-on-demand... bøger-on-demand og flere ting... det er 80kbit/s
realvideo..

tjek det ud på:
http://www.superchannel.org/Home/Profile/Channels/STREAM/20010828/

og deltag lidt i debatterne med dine synspunkter mens du sidder og ser på
videoerne!

staten er ved at lave forhåbentlig fed lovlig digital musik portal på
http://www.phonofile.dk

dette tråd passede måske bedre i dk.edb.internet men afligevel mener jeg
godt man kan sige internet-udbydere kommer til at spille en væsnetlig rolle
i at folk overhovedet skal komme til at gøre mange af de ting der er blevet
debateret i den konference om Kunst i netværkssamfundet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-08-01 13:55

Charbax skrev:

> [...]
>i at folk overhovedet skal komme til at gøre mange af de ting der er blevet
>debateret i den konference om Kunst i netværkssamfundet.

Husk at skrive til debatgruppen om elværker også. De skal jo
levere den nødvendige strøm. Gruppen om VVS må du heller ikke
glemme. Kunstnerne skal jo på lokum en gang imellem. Og
debatgruppen om papirproduktion er ekstremt vigtig. Man kan
faktisk ikke lave kunst uden papir. Husk endelig også
transportsektoren, dk.fritid.bil og dk.sport.cykel. Desuden ...

Ved du hvad. Det havde faktisk været smartere at krydsposte til
alle de danske grupper. Så var der ingen der blev glemt.

--
Bertel

Fra : Charbax

Dato : 31-08-01 20:10

> Husk at skrive om nødvendige lokum om papirproduktion faktisk ikke
> transportsektoren været smartere der blev glemt.

hvis der havde værret en dk.edb.internet.kultur så havde jeg postet derinde.

Det er ligeså relevant at poste herinde om kunst på nettet end det er at
poste om public-service tv i dk.medier.tv

Og jeg syntes at det er beklageligt at der er så få folk der debattere på
det der superchannel.org, ok deres debat system er måske ikke særligt
avanceret.. der var heller ikke mere end 15 mennesker der sad og så den der
Konference om kunst i netværkssamfundet over nettet og kun 3-4 mennesker som
var aktive i chatten mens konferencen var igang.. hvilket jeg syntes er
deprimerende. Hvad fanden det er at 6 millionner af danskere sidder og laver
sådan at der kun er 15 der er interesseret i at se en stream af så
interessant et begivenhed.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 31-08-01 22:21

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>deprimerende. Hvad fanden det er at 6 millionner af danskere sidder og laver
>sådan at der kun er 15 der er interesseret i at se en stream af så
>interessant et begivenhed.

De resterende 5.999.985 personer i Danmark er larmende ligeglade
med emnet?

Læs http://www.theregister.co.uk/content/6/21407.html - det er noget
af det mest begavede, jeg længe har læst om emnet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-09-01 11:01

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev i en meddelelse
> hvis der havde værret en dk.edb.internet.kultur så havde jeg postet
derinde.

I mangel af en korrekt gruppe kan dk.general bruges.
Læs lidt på www.usenet.dk

--
Martin Højriis Kristensen