Slikkende hund
Fra : Lise Brink

Dato : 30-08-01 21:06

Hej
Jeg har en hund, der er fuldstændig besat af at slikke på folk. -Der er ikke
tale om normalt hundeslikkeri, men snarere desperat og insisterende
slikning. Han hænger konstant over en af husets beboere. Jeg har overvejet,
om jeg skulle anskaffe en saltsten til ham!
Er der nogen, der har en forklaring?

Mvh. Lise

Fra : R. Ilsøe

Dato : 30-08-01 21:38

> Er der nogen, der har en forklaring?

Hvis hunden havde et menneskes hjerne og kunne udtrykke sig som os, så
kunne man være 100% sikker på at få den rette forklarig, men, en af grundene
er ofte, at hunden ikke er blevet stimuleret nok i hvalpestadiet, altså ved
opdrætteren. Det kan også udvikle sig senere. Det er de såkaldte "Kennel
hunde"!

De "slesker" for dig for at få din fulde opmærksomhed. Det er svært at lære
hunden at la' vær' med det. Normalt ville man sige "vend hovedet den anden
vej eller korriger hunden med et nej når den gør sådan" men i kennel hunde
tilfældet ville det være det samme som at smide benzin på et bål, da hunden
netop gør det fordi den er blevet afvist og har gået meget selv.

Jeg kender ikke til nogen måde hvorpå man kan lære hunden at la' vær' med
det, men intensiv aktivering kan i nogen tilfælde skrue ned for sleskeriet /
slikkeriet.

Rinnie Ilsøe

Fra : Simon Bjergskov

Dato : 31-08-01 13:17

R. Ilsøe <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:ruxj7.252$Co2.46699648@news.orangenet.dk...

> [...]
> det, men intensiv aktivering kan i nogen tilfælde skrue ned for sleskeriet /

Min hund gør det også en gang i mellem. Mest når det er/har været varmt i vejret.
Jeg plejer at give hende lidt almindelig køkkensalt, så stopper hun slikkeriet.

Med lidt, mener jeg hvad der kan tages mellem tommel og pegefinger...
Nogen gange er det nødvendigt med lidt salt igen dagen efter.

Simon og Nanna med det tøsede bjæf...