Cordless MuseMan Optical
Fra : Jan Pedersen

Dato : 30-08-01 19:46

Hejsa

Jeg har for et par måneder siden, købt en Logitech Cordless MuseMan Optical,
Også kommer mit ?? hvor længe kan man for vente at batterierne i musen kan
holde, for den står jo med lys på døgnet rundt.

\ Jan

Fra : Madsen

Dato : 30-08-01 20:02

"Jan Pedersen" <jp@person.dk> skrev:

> Jeg har for et par måneder siden, købt en Logitech Cordless MuseMan Optical,
> Også kommer mit ?? hvor længe kan man for vente at batterierne i musen kan
> holde, for den står jo med lys på døgnet rundt.

Tjek evt. en grundig test her:
<http://www.dansdata.com/ltcmmo.htm>
Der er et afsnit om strømforbruget også.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Casper Mønster

Dato : 02-09-01 16:01

Mine kan holde 2 månderer.

HUSK: At sætte den på et hvidt underlag, da den så ikke bruger så meget
strøm.

/Casper

Fra : Alex Hansen

Dato : 05-09-01 04:53

Hvordan er reaktionshastigheden på en trådløs, i forhold til en ikke-trådløs
optisk mus?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-09-01 21:53

On Wed, 5 Sep 2001 05:52:54 +0200, Alex Hansen wrote:

>Hvordan er reaktionshastigheden på en trådløs, i forhold til en ikke-trådløs
>optisk mus?

Kan ikke mærke nogen forskel! (Har lige skiftet idag)....

MHT batterilevetiden så svinger det...MS-Windows Optical
driverne fra Logitech har åbenbart nogle energisparefunktioner,
som standarddrivere ikke har...Man får kort og godt den bedste
benzinøkonomi med Logitech-driverne.
Live long and prosper...

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 07-09-01 12:35

>Hvordan er reaktionshastigheden på en trådløs, i forhold til en
ikke-trådløs
>optisk mus?

>Kan ikke mærke nogen forskel! (Har lige skiftet idag)....

De anbefaler jo direkte at man IKKE køber den hvis man er "hardcore gamer".
den reagere simpelthen for langsomt. Dette er ikke pga. den er optisk, men
fordi den er trådløs.

Køre selv med en trådløs dog ikke optisk og det køre fint så det må være en
kombination.

--
Regards

Jeppe Jensen
Remove 1 in email

Fra : Madsen

Dato : 07-09-01 14:44

"Jeppe Jensen" <jeppe-bj@bestseller.dk1> skrev:

> De anbefaler jo direkte at man IKKE køber den hvis man er "hardcore gamer".
> den reagere simpelthen for langsomt. Dette er ikke pga. den er optisk, men
> fordi den er trådløs.

Ifølge dette link: <http://www.dansdata.com/ltcmmo.htm>
skulle det være en egenskab alle trådløse mus har, da den tråd-
løse teknik endnu ikke kan udnytte portens hastigheder og specielt
ikke USB-portens hastighed.

> Køre selv med en trådløs dog ikke optisk og det køre fint så det må være en
> kombination.

Jeg synes også at min ældre trådløse Cordless Mouseman Wheel
med kugle virker meget mere præcis og hurtigere end min optiske
cordless gør. Det er derfor jeg ofte vælger at bruge den gamle
frem for den optiske.

Siden mit sidste indlæg i tråden:
<news:S4xl7.4875$sk1.151236@news010.worldonline.dk> har
jeg dog prøvet at flytte den optiske over på PS/2 frem for USB
og det føles faktisk til at være langt bedre. Den virker noget mere
hurtig og præcis nu og desuden virker musen efter Win2000 har
været i dvale, som den jo ikke gjorde da den kørte USB.
Markøren hakker heller ikke mere ved voldsom harddiskaktivitet
efter musen er kommet over på PS/2-porten. Jeg har stillet port-
hastigheden op til 100, men ved så ikke om det har noget at sige.
Ifølge ovenstående link så burde det jo ikke have nogen effekt på
en trådløs mus.

Jeg tror lige jeg giver den en sidste chance på PS/2 og hvis jeg
heller ikke kan vende mig til det, så har jeg en billig optisk mus til
salg eller også får katten den at lege med. ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 05-09-01 22:48

"Alex Hansen" <speedi@tdcadsl.dk> skrev:

> Hvordan er reaktionshastigheden på en trådløs, i forhold til en ikke-trådløs
> optisk mus?

Elendig efter min mening.
Det er måske mig der er ekstrem fintfølende, men det har jeg nu ikke
indtrykket af at jeg er. Jeg synes bare slet ikke den optiske mus fra
Logitech kan leve op til de krav jeg stiller til en mus. Markøren hakker
en smule ved harddiskaktivitet her og når den har stået stille i et stykke
tid, så er det lige som om markøren ikke følger med musen når man
flytter den. Det skyldes sikkert at den går i strømbesparelse og lige
skal vågne fra den igen når den har stået stille i et stykke tid, men
det er nok til at irritere mig. Den virker simpelthen for sløv og upræcis
efter min mening. Den er blevet placeret på et hvidt skriveunderlag,
men det gør det ikke bedre her.

Nu vi snakker dvale så har jeg i går opdaget, at min Logitech Mouse-
man Optical ikke virker når Win2000 har været i dvale og efterfølgende
"vågner" igen. Jeg kører med nyeste Logitech-driver så jeg må vente
på en nyere hvis jeg ønsker at få det til at fungere. Dog har jeg mere
eller mindre droppet den mus og er gået tilbage til min gode gamle
kuglemus. Se det kan man kalde et præcisionsværktøj.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.