/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
6150 - problemer med display
Fra : Peter Larsen


Dato : 30-08-01 17:21

Jeg har nogle problemer med displayet på min Nokia 6150 , engang imellem går
displayet næsten helt ud , man kan næsten ikke
se hvad der står , hvis man så trykker lidt rundt om displayet kommer det
igen , så kan der gå nogle dage , og så gør den det igen...
Jeg har fået skiftet displayet en gang før , er der nogen der ved hvordan
problemet løses ?

/Peter





 
 
H. Olesen (31-08-2001)
Kommentar
Fra : H. Olesen


Dato : 31-08-01 13:28

On Thu, 30 Aug 2001 18:21:29 +0200, "Peter Larsen" <pl@aasd.dk> wrote:

>Jeg har nogle problemer med displayet på min Nokia 6150 , engang imellem går
>displayet næsten helt ud , man kan næsten ikke
>se hvad der står , hvis man så trykker lidt rundt om displayet kommer det
>igen , så kan der gå nogle dage , og så gør den det igen...
>Jeg har fået skiftet displayet en gang før , er der nogen der ved hvordan
>problemet løses ?

Det er en kendt fejl på Nokia 6150. Jeg har selv oplevet det samme. Du
kan ikke gøre noget selv, den skal en tur til rep. Husk at bede om at
de opdaterer software, nu da den alligevel er inde til rep.

Du siger, at du har fået skiftet display en gang før. Hvis det var på
værksted inden for reklamationstiden det første år, skal du huske på,
at forbrugerlovgivningen så dækker dig ind til gratis rep på SAMME
fejl de næste 5 år. Så ned med den igen.

--
Mvh.
H. Olesen
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse

jan steen sørensen (03-09-2001)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 03-09-01 09:18

>Du siger, at du har fået skiftet display en gang før. Hvis det var på
>værksted inden for reklamationstiden det første år, skal du huske på,
>at forbrugerlovgivningen så dækker dig ind til gratis rep på SAMME
>fejl de næste 5 år. Så ned med den igen.


5 ÅR - det var godt nok længe! - evt. kilde?
Jeg mener at der tilbydes alm. rep. garanti på varen (normalt 3 mdr.)
Jan



H. Olesen (03-09-2001)
Kommentar
Fra : H. Olesen


Dato : 03-09-01 11:57

On Mon, 3 Sep 2001 10:18:27 +0200, "jan steen sørensen"
<jss@private.dk> wrote:

>>Du siger, at du har fået skiftet display en gang før. Hvis det var på
>>værksted inden for reklamationstiden det første år, skal du huske på,
>>at forbrugerlovgivningen så dækker dig ind til gratis rep på SAMME
>>fejl de næste 5 år. Så ned med den igen.
>
>
>5 ÅR - det var godt nok længe! - evt. kilde?

Det står nok et eller andet sted på http://www.fi.dk

Jeg tror på det fordi jeg har hørt det i radioprogrammet "Gode Råd er
Gratis" igen og igen, og det er forbrugereksperter og jurister der
siger det.

Endvidere vil du også se det igen og igen og igen, hvis du følger med
i nyhedsgruppen dk.forbruger.

>Jeg mener at der tilbydes alm. rep. garanti på varen (normalt 3 mdr.)

Jeps, det er der mange firmaer der siger. Vær OBS på ordet GARANTI,
det er noget som forretningen giver og som skal stille dig bedre end
den lovmæssige REKLAMATIONSRET. Og iflg. reklamationsretten er det
altså reglen med 1 års reklamationsret + 5 års reklamationsret på
samme fejl, der gælder. Så de kan altså godt undsige sig rep garanti,
men de kan ikke komme uden om den lovmæssige reklamationsret 1 år + 5
år.

--
Mvh.
H. Olesen
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse

jan steen sørensen (03-09-2001)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 03-09-01 17:03

>>>at forbrugerlovgivningen så dækker dig ind til gratis rep på SAMME
>>>fejl de næste 5 år. Så ned med den igen.
>>
>>
>>5 ÅR - det var godt nok længe! - evt. kilde?
>
>Det står nok et eller andet sted på http://www.fi.dk


Tak. Er straks tilføjet!

>Endvidere vil du også se det igen og igen og igen, hvis du følger med
>i nyhedsgruppen dk.forbruger.


deet gør jeg ikke... (endnu)

>>Jeg mener at der tilbydes alm. rep. garanti på varen (normalt 3 mdr.)
>
>Jeps, det er der mange firmaer der siger. Vær OBS på ordet GARANTI,
>det er noget som forretningen giver og som skal stille dig bedre end
>den lovmæssige REKLAMATIONSRET. Og iflg. reklamationsretten er det
>altså reglen med 1 års reklamationsret + 5 års reklamationsret på
>samme fejl, der gælder. Så de kan altså godt undsige sig rep garanti,
>men de kan ikke komme uden om den lovmæssige reklamationsret 1 år + 5
>år.


vil kigge lidt nærmere på det. Jeg ved godt at der ikke må bruges GARANTI
men Reklamationsret ( garanti er også forskellig fra warrenty på engelsk, vi
har bare ikke et ord der dækker på samme måde)

Jan



H. Olesen (04-09-2001)
Kommentar
Fra : H. Olesen


Dato : 04-09-01 14:00

On Mon, 03 Sep 2001 12:56:59 +0200, H. Olesen <helle@fjernesema.dk>
wrote:

>>5 ÅR - det var godt nok længe! - evt. kilde?
>
>Det står nok et eller andet sted på http://www.fi.dk

Jeg fandt det på http://fi.dk/ret/retpligt/manglervedvaren/

Reklamation efter udløbet af 1 års fristen
Når reklamationsretten er udløbet, er sælgeren ikke længere forpligtet
til at tage sig af nye fejl, der først opstår efter det første år.
Hvis du derimod allerede har reklameret over en fejl inden for 1 års
fristen, kan du reklamere igen, hvis samme fejl senere skulle vise sig
- også selvom 1 års fristen nu er udløbet. Den situation kan fx opstå,
hvis sælger har repareret varen, men reparationen ikke har været god
nok, således at fejlen viser sig igen nogen tid senere.

I princippet kan man reklamere indtil 5 år efter, man første gang
klagede over fejlen. Man skal dog kunne bevise, at det er samme fejl,
der er opstået igen. Det vil fx ikke være tilfældet, hvis fejlen
skyldes, at varen 3 år senere bryder sammen på grund af almindeligt
slid.

Når en vare bliver ombyttet, løber der en ny et års reklamationsfrist
fra ombytningsdatoen.

--
Mvh.
H. Olesen
Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse



jan steen sørensen (05-09-2001)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 05-09-01 13:30

>>>5 ÅR - det var godt nok længe! - evt. kilde?
>>
>>Det står nok et eller andet sted på http://www.fi.dk
>
>Jeg fandt det på http://fi.dk/ret/retpligt/manglervedvaren/
>
>Reklamation efter udløbet af 1 års fristen
>Når reklamationsretten er udløbet, er sælgeren ikke længere forpligtet
>til at tage sig af nye fejl, der først opstår efter det første år.
>Hvis du derimod allerede har reklameret over en fejl inden for 1 års
>fristen, kan du reklamere igen, hvis samme fejl senere skulle vise sig
>- også selvom 1 års fristen nu er udløbet. Den situation kan fx opstå,
>hvis sælger har repareret varen, men reparationen ikke har været god
>nok, således at fejlen viser sig igen nogen tid senere.


enig!

>I princippet kan man reklamere indtil 5 år efter, man første gang
>klagede over fejlen. Man skal dog kunne bevise, at det er samme fejl,
>der er opstået igen. Det vil fx ikke være tilfældet, hvis fejlen
>skyldes, at varen 3 år senere bryder sammen på grund af almindeligt
>slid.


Det var jo lidt anderledes end den første formulering - men jeg accepterer
at i yderste konsekvens kan det forekomme som beskrevet.
Husk at hvis en vare har været forsøgt repareret 3 gange .- skal den
ombyttes til nyt (generelt for de fleste varer)

>Når en vare bliver ombyttet, løber der en ny et års reklamationsfrist
>fra ombytningsdatoen.


Jeps!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste