Kan en 200 fsb cpu ikke køre 266 fsb?
Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 30-08-01 16:28

Hejsa.

Jeg har et problem med en kammerats computer. Når jeg sætter fsb til at køre
133 mhz fremfor 100 mhz, så låser windows under opstart (ja - jeg har sat
multiplier tilsvarende ned).
Jeg har prøvet at loade default settings i bios for at chekke det - men nej.
Jeg har prøvet med andre ram - men nej
Jeg har prøvet med en anden HDD - men nej
Jeg prøvet med forskellige versioner af via4in1 (431c) - men nej.
Jeg har pillet alt ud af computeren bortset fra HDD, grafikkort (Asus
V7100PRO), diskette, cdrom, ram - men nej

Det skal lige siges at jeg fint kan ændre multilier så længe den kun kører
100 mhz fsb - den poster også fint nok ved 133 mhz fsb, men windows er no
go.

Anyone?
Asus A7V133-c
Asus V7100Pro agp
Apacher 256 ram
Duron 750 200 fsb
Taisol køler
300 w psu
Vi har prøvet med såvel win98se som Winme.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 30-08-01 17:27

On Thu, 30 Aug 2001 17:28:12 +0200, "Lasse Kjærsgaard"
<lassekj@get2net.dk> wrote:

>Anyone?
>Asus A7V133-c
>Asus V7100Pro agp
>Apacher 256 ram
>Duron 750 200 fsb
>Taisol køler
>300 w psu
>Vi har prøvet med såvel win98se som Winme.

hmm, det kan tænkes at du har overclocket AGP porten, og det er det
der gør at Windus ikke vil starte.
check om Agp og PCI kører mere en 33/66mhz?

Lasse Bodilsen <-> Sca@BodyCount.dk
A1260@50/BPPC@240/BVPPC/64mb/2gig/Os3.9
Tbird900/GeForceDDR/128mb/47gig/WinXP

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 30-08-01 19:36

Ifølge ASUS skulle boardet automatisk sætte pci/agp-divideren til 1/4 & 1/2
når fsb kommer over 120 mhz. Jeg har ingen mulighed for at stille den
manuelt.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Kim - kk4401

Dato : 30-08-01 19:55

Hvis det er et KT133 chipset kan det højest klare 110-115 MHz på bussen!

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 30-08-01 20:28

Der er et KT133A chipset på ASUS A7V133-c bundkort

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Henrik L.

Dato : 30-08-01 21:17

Jeg har netop IDAG installeret det samme board. Jeg skiftede fra et "alm."
A7V, så jeg flyttede bare HD med W2K over. Jeg startede med at opgradere
BIOS til 1005A. Herefter gik det dog lidt trægt, idet BIOS'en skal have lov
til at resette. D.v.s. at standardindstillinger for alle settings skal
indlæses. Først derefter lykkedes det at komme igang. Derudover havde jeg
for et par dage siden købt en PQI 512 MB-kreds. Efter 20 minutters forgæves
starter, fjernede jeg PQI'en, og installerede alm. SD-ram. Derefter virkede
alt fint. Eneste hurdel var hastigheden - som kun var 1050 (processor 1400).
Det tog et par forsøg førend jeg fandt ud af at "Operating Frequency
Setting" skulle sættes til manuel, hvorefter CPU Frequency skulle sættes til
133 (multiplier var korrekt fanget til 10,5x) - OG nu kommer det vigtige -
DRAM Frequency fulgte med opad..... Det var ikke sket de første mange gange,
hvor der flere gange slet ikke kom billed på skærmen. Min konklusion - sørg
for at få resettet BIOS ordentligt.

Nu kører det som en drøm....

Henrik

Fra : SharkanDK