Mail -> SMS
Fra : Lars Hørmann

Dato : 30-08-01 16:02

Hej!
Kan det lade sig gøre at brygge en "virtuel" mailadresse op i
asp, som så modtager indgående post og laver kopier til hhv. en
eller flere faktiske mailboxes og sender en SMS (med de første
160 punkter) af mailen!?

- hvordan gøres det? (Bare hints/hjælp til kodning mm. og evt.
eks.!)
- og hvad kræves der? (webhotel art)

Mange spørgsmål og sikkert mange svar
På forhånd mange TAK! - fed nyhedsgruppe!!

Mvh.
Lars Hørmann

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Holbøll

Dato : 30-08-01 16:39

"Lars Hørmann" wrote:

> [...]
> asp, som så modtager indgående post og laver kopier til hhv. en
> eller flere faktiske mailboxes og sender en SMS (med de første

Asp kan ikke direkte modtage post og jeg vil tror, du slet ikke du skal
have blandet asp ind i den opgave. De flste web-/mail-hoteller har
mulighed for at lave en mail-adresse til et alias for flere
mail-adresser. Prøv at kigge på din udbyders hjælpesider.

--
Anders

Fra : egilmann

Dato : 30-08-01 19:25

Hei
Jeg har løst siste del av ditt problem ved å sende en mail til
1234567890@mobilsvar.com, mottaker av denne mailen har da mobilabonnement
hos en leverandør som tillater å sende epost som SMS-melding. Jeg husker
ikke om det gjelder Telenor eller NetCom, men det er jo mulig dette lar seg
gjøre hos deg også.
Dersom du får til dette kan du jo da opprette en mailadresse hos en
leverandør som tillater forwarding av mail, for å da sende mailen videre til
SMS.

håper dette kan hjelpe
mvh
Egil Kristiansen