bærbar til skolebrug
Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 30-08-01 16:10

Hej alle!

Jeg står for at skulle begynde på universitetet på mandag og så holder
familiens gamle pc'er jo ikke længere. Jeg har besluttet mig for at anskaffe
mig en bærbar, men da jeg ikke har kigget på pc'er i de sidste 4 år vil jeg
gerne høre om der er nogle modeller I vil anbefale.

Som sagt skal den mest bruges til skolearbejdet, men den skal også kunne
klare Adobe Photoshop uden at klynke at for meget. Det er ikke vigtigt at
den man kan spille de nyeste spil, men en (relativ) stor skærm er en fordel.

Jeg har kun nogle få krav.
Min. opløsning på 1024*768 på skærmen
Netkort
Min. 128mb ram.

Ydermere så vil jeg hellere betale lidt ekstra for at få en ikke-bambus
computer. Det skal ikke være noget pap-lort der falder fra hinanden med det
samme, og der skal være nogen jeg kan råbe af hvis den går i stykker. Jeg
har fået anbefalet Toshiba og Dell, men jeg har ikke haft tid til at sætte
mig ind i de syv tusinde forskellige modeller der findes på markedet.

Er der nogen der har gode råd, anbefalinger, tips mv? Jeg kan ikke være den
eneste der står for at skulle købe bærbar til skolebrug

Med venlig hilsen,
Andreas Haugstrup
----
http://solitude.dk

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 30-08-01 16:15

Hejsa.

Jeg har selv købt mig en bærbar til uni start. Jeg har købt en Dell I8000 og
jeg er 100% tilfreds.

I hvilket prislag skal den være?

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 30-08-01 16:29

Lasse Stig Thomsen skrev i meddelelsen ...
>Jeg har selv købt mig en bærbar til uni start. Jeg har købt en Dell I8000
og
>jeg er 100% tilfreds.
>
>I hvilket prislag skal den være?

Et lag lavere end en Dell 8000

Jeg ved ikke helt præcist hvor mange penge jeg har at bruge endnu, men et
kvalificeret gæt er omkring 13.000,-

Nu sidder jeg lidt og kigger på Dell's hjemmeside (læs: leger med
konfigurationerne.) og jeg har et ekstra spørgsmål. Hvad er forskellen på en
Celeron processor og en alm. processor? Sidste gang jeg købte pc var der
ikke noget der hed Celeron...

Og et mere. Man kan købe netværkskort som extraudstyr. Men ud over den
rullegardinsmenu som hedder "netværkskort" så er der også et det hedder
"modem". Herunder kan man bl.a. vælge "Internal combo 56k modem / 10/100
network" for 420,- mod de 950,- for et Ethernetkort ovenover. Hvad er
forskellen?

Andreas
----
http://solitude.dk

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 30-08-01 16:54

> [...]
> "modem". Herunder kan man bl.a. vælge "Internal combo 56k modem / 10/100
> network" for 420,- mod de 950,- for et Ethernetkort ovenover. Hvad er

Hej igen.

Celeron er den neddrosledede version af Pentium 3. DVS en smule langsomere
end P3.
Jeg ville betale de ekstra for en P3, hvis jeg skulle vælge.

Jeg har selv sådan et kombi modem/netkort, og det virker over al
forventning. Det er faktisk bygget over en intel chip, og modem fungere skam
også upåklageligt. Jeg ville vælge kombi versionen, hvis jeg var dig.

Hygge

Fra : Karsten Olesen

Dato : 30-08-01 20:33

> [...]

den
> eneste der står for at skulle købe bærbar til skolebrug

Jeg ville klart anbefale en MITAC 7521 med 15" skærm.
Du kan her reservere grafikhukommelse op til 64 MB ram...modsat
de ofte låste 8 MB som er standarden mange steder...

Iøvrigt er MITAC OEM leverandør til mange mere "anerkendte"
mærker...

http://www.just4.dk/baerbare.htm

MVH