Nyt ADSL produkt
Fra : Erik Dan

Dato : 30-08-01 15:27

Nyt ADSL produkt fra TDC specielt rettet mod online spillere.
http://www.boomtown.net/adsl/index.php

/ Erik

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-08-01 16:01

Erik Dan skrev:

>Nyt ADSL produkt fra TDC specielt rettet mod online spillere.

Hmm, mærkeligt de ikke lige skriver hvad der er af forskelle på dette
og TDCs eksisterende ADSL-produkter. De skriver ikke at de lover en
højere ping, kun at de skal være lave for det er værd at spille over
nettet.

Hvorfor skulle de da også lade ping-tiderne være højere på de andre
ADSL-forbindelser?

>Fast pris hver måned uanset forbrug.
>Konkurrencedygtige priser.

Hvad er prisen, hvor står den?

>Fast IP-adresse pr. 1. november 2001.

Hmm, håber vi andre ADSL-kunder hos TDC også får det.

>Mulighed for ADSL til hele husstanden - Boomtown ADSL kan leveres
>med en Cisco router, som giver dig mulighed for selv at etablere et
>netværk.

_kan_ leveres. Mon det koster ekstra?

Jeg undrer mig over at TDC introducerer _endnu_ et ADSL-produkt - det
er da forvirrende nok i forvejen med NetExpres / BredBånd|ADSL /
Pro@ccess

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 30-08-01 16:42

> Jeg undrer mig over at TDC introducerer _endnu_ et ADSL-produkt - det
> er da forvirrende nok i forvejen med NetExpres / BredBånd|ADSL /
> Pro@ccess

Nemmerlig - og nu især hvor de har så store stabilitetsproblemer med deres
Cisco backbone udstyr der spontant rebooter :P
En af grundene er jo nok også at TDC internet og TDC erhverv er 2
forskellige selskaber - bare ikke i folkemunde (naturligt nok)
Tele Danmark ER og bliver Tele Danmark...

/Klaus (der er lykkelig over IKKE at have TDC internet / erhverv / whatever)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-08-01 17:39

In article <09tj7.20805$3q.707303@news010.worldonline.dk>, Klaus Agnoletti wrote:

> Nemmerlig - og nu især hvor de har så store stabilitetsproblemer med deres
> Cisco backbone udstyr der spontant rebooter :P

Lige en detalje: Det er ikke decideret backboneudstyr der er problemet,
men DSL termineringsbokse.

> En af grundene er jo nok også at TDC internet og TDC erhverv er 2
> forskellige selskaber - bare ikke i folkemunde (naturligt nok)

Men netop deres backboneudstyr er det samme.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I will never lie to you.

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 30-08-01 18:18

> Lige en detalje: Det er ikke decideret backboneudstyr der er problemet,
> men DSL termineringsbokse.

DSL terminering ? = dvs konvertering fra ATM til DSL ude på centralerne ?
Eller snakker du om de elendige Siemens modemer ?

/Klaus

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-08-01 18:47

In article <Xzuj7.20829$3q.711768@news010.worldonline.dk>, Klaus Agnoletti wrote:

> DSL terminering ? = dvs konvertering fra ATM til DSL ude på centralerne ?
> Eller snakker du om de elendige Siemens modemer ?

Nej, fra ATM til IP

--
Andreas Plesner Jacobsen | No sooner had Edger Allen Poe

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-08-01 18:57

On Thu, 30 Aug 2001 17:42:08 +0200, Klaus Agnoletti wrote:

> Nemmerlig - og nu især hvor de har så store stabilitetsproblemer med deres
> Cisco backbone udstyr der spontant rebooter :P

Har TDC det ??

Der VAR problemer med ADSL udstyr, ikke med backbone udstyr.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 30-08-01 19:15

> Har TDC det ??
>
> Der VAR problemer med ADSL udstyr, ikke med backbone udstyr.

Jep - det er ihvertilfald hvad jeg har fået at vide af vores sælger på
arbejdet der kører et ADSL pilotprojekt med TDC.
De siger det har topprioritet ved Cisco i USA .. men lad os nu se =)
Jeg er nu stadig glad for mit ADSL ved WOL .. den oppetid jeg har, kender
jeg ikke ret mange med TDC ADSL der kan prale af.

/Klaus

Fra : *Xray

Dato : 30-08-01 19:36

"Klaus Agnoletti" <ultra@XXXmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er nu stadig glad for mit ADSL ved WOL .. den oppetid jeg har, kender
> jeg ikke ret mange med TDC ADSL der kan prale af.

Det kan jeg!!!!! Netexpress 256/128 ved TDC. Kun et nedbrud og det var da
jeg havde glemt at betale en regning =)

*Xray

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-08-01 19:42

In article <Kovj7.20844$3q.714297@news010.worldonline.dk>, Klaus Agnoletti wrote:

> Jep - det er ihvertilfald hvad jeg har fået at vide af vores sælger på
> arbejdet der kører et ADSL pilotprojekt med TDC.
> De siger det har topprioritet ved Cisco i USA .. men lad os nu se =)

Læste du ikke, hvad Jesper skrev? "VAR" - altså: Det er løst.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Imitation is the sincerest form of television.

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 30-08-01 20:06

> Læste du ikke, hvad Jesper skrev? "VAR" - altså: Det er løst.

Ok - det er da godt at høre at der er noget der flytter sig hurtigt inde ved
TDC.

/Klaus

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-08-01 21:40

On Thu, 30 Aug 2001 20:15:26 +0200, Klaus Agnoletti wrote:

> Jep - det er ihvertilfald hvad jeg har fået at vide af vores sælger på
> arbejdet der kører et ADSL pilotprojekt med TDC.

Han ved i givet fald ikke hvad han snakker om.

> De siger det har topprioritet ved Cisco i USA .. men lad os nu se =)

Problemet er løst for flere uger siden.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-08-01 01:55

<ultra@XXXmailme.dk> wrote:

>Jep - det er ihvertilfald hvad jeg har fået at vide af vores sælger på
>arbejdet der kører et ADSL pilotprojekt med TDC.
>De siger det har topprioritet ved Cisco i USA .. men lad os nu se =)

Regel #4 i IT-branchen: Stol ikke på sælgere, der udtaler sig om IT.
Spørg evt., som med så meget andet kildekritik, om hvorfra, han har
sin information fra, og om "Det er helt vildt" og "Supervigtigt, og
det ligger helt op ved cheferne" og lignende er begreber, han selv har
ekstrapoleret sig frem til.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-08-01 14:40

> Hmm, håber vi andre ADSL-kunder hos TDC også får det.

Det skulle svjv også komme til at gælde for NetExpress

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-01 12:36

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Det skulle svjv også komme til at gælde for NetExpress

Mod betaling eller som der står her:

"Fast IP-adresse pr. 1. november 2001." (Der står intet om betaling).

Får alle kunder fast IP eller bliver man spurgt?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-09-01 13:21

> Mod betaling eller som der står her:
> "Fast IP-adresse pr. 1. november 2001." (Der står intet om betaling).

Jeg vil tro det bliver et tillægsprodukt men jeg ved ikke noget om det
administrative.
(husk at Boomtown ADSL != Netexpress)

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-01 19:59

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Jeg vil tro det bliver et tillægsprodukt men jeg ved ikke noget om det
>administrative.

Kan man ikke allerede købe fast IP nu? (Til NetExpres)

>(husk at Boomtown ADSL != Netexpress)

I know.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-09-01 20:15

> Kan man ikke allerede købe fast IP nu? (Til NetExpres)

Nope

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : *Xray

Dato : 30-08-01 19:02

"Erik Dan" <xxxx@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nyt ADSL produkt fra TDC specielt rettet mod online spillere.
> http://www.boomtown.net/adsl/index.php
>

> / Erik

Der står da ikke noget om priserne, eller er det mine øjne den er gal med?

*Xray

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-08-01 21:51

"Erik Dan" <xxxx@mail.dk> wrote in message
> Nyt ADSL produkt fra TDC specielt rettet mod online spillere.
> http://www.boomtown.net/adsl/index.php

Alt respekt for TDC , det er sku et ret sejt produkt der er mønted på gamere
(men hvordan i al verden har de tænkt sig at der skal være lavere ping på
boomtwon fremfor NE/BB(?))

/Dennis

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-08-01 22:36

Dennis Pedersen skrev:

>Alt respekt for TDC , det er sku et ret sejt produkt der er mønted på gamere

Jeg har endnu svært ved at se hvad der er specielt ved det - er det
ikke bare et reklametrick?

>(men hvordan i al verden har de tænkt sig at der skal være lavere ping på
>boomtwon fremfor NE/BB(?))

Præcis - det undrer også mig. Jeg mangler flere informationer om hvad
der er specielt ved dette produkt i forhold til deres andre...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 31-08-01 13:19

"Dennis Pedersen" <usenetspam@daydreamerFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> Alt respekt for TDC , det er sku et ret sejt produkt der er mønted på
gamere
> (men hvordan i al verden har de tænkt sig at der skal være lavere ping på
> boomtwon fremfor NE/BB(?))

Jeg tror forskellen findes i at TDC medleverer en PPoE klient, så man kan
koble sin computer direkte til modemmet (eller hvad det nu er) og lade
computeren lave PPoE konverteringen i stedet for modemmet/routeren som
normalt gør det.. Egentlig meget i stil med da de leverede løsninger med ATM
kort vil jeg tro.
Der kan opnåes lavere ping ved at flytte PPoE "processen" over på
computeren.

Mvh
Jesper

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 31-08-01 13:46

"Jesper Kjeldsen" <usenet@jknet.danmark> wrote in message
> [...]

ATM
> kort vil jeg tro.
> Der kan opnåes lavere ping ved at flytte PPoE "processen" over på

Eh nej.
Der leveres en Cisco 806 router med så det fungerer ikke på samme måde som
deres atm-netkort i tidernes morgen..
Så hvordan de vil få lavere ping end på deres andre forbindelse glæder jeg
mig da til at høre!

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-09-01 10:29

> Der leveres en Cisco 806 router med så det fungerer ikke på samme måde som
> deres atm-netkort i tidernes morgen..

Det er valgfrit og kun hvis du vil lave netværk

> Så hvordan de vil få lavere ping end på deres andre forbindelse glæder jeg
> mig da til at høre!

Ved at installere en PPPoE-klient direkte på maskinen

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Tim Christensen

Dato : 01-09-01 12:17

"Dennis Pedersen" <usenetspam@daydreamerFJERNDETTE.dk> wrote in message

> Eh nej.
> Der leveres en Cisco 806 router med så det fungerer ikke på samme måde som
> deres atm-netkort i tidernes morgen..

Der _kan_ leveres en Cisco 806 med, men som jeg læser det leveres det med en
PPPoE klient som standard. Jeg vil tro at det koster ekstra hvis man vil
have routeren med.

Mvh

Tim

Fra : RaYmAn

Dato : 30-08-01 21:56

> Nyt ADSL produkt fra TDC specielt rettet mod online spillere.
> http://www.boomtown.net/adsl/index.php
Tjaaa... den eneste forskel jeg kan finde er fast ip og 512/512 samt
mulighed for Cisco router...
Men det er vel også nok ;)
Det skal nok blive populært i diverse gamer kredse :P
Mvh Jens Andersen

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 31-08-01 21:17

Er det bare mig ,eller har de ''glemt'' at oplyse prisen ?

Fra : FH

Dato : 31-08-01 22:05

On Fri, 31 Aug 2001 22:17:08 +0200, "Kenneth Frederiksen"
<ksf@co-NOSPAM-ol.dk> wrote:

>Er det bare mig ,eller har de ''glemt'' at oplyse prisen ?

Hhhmm - det er heller ikke lykkedes mig at finde prisen
Jeg kunne dog godt tænke mig at høre, hvad prisen evt. kan blive

--
Flemming H.
[remove 2 spaces in mail)