Hvor mange RAM kan man bruge?
Fra : Andreas

Dato : 30-08-01 15:23

Det er jo ingen hemmelighed at priserne på de gængse typer RAM, er faldet en hel
del på det seneste, og så kan man jo nemt falde for fristelsen til at fylde en
masse i ens maskine - måske også flere end hvad der er nødvendigt og det, er der
jo sådan set ingen grund til, vel?

Nå men, det korte af det lange er at der her i huset kommer en maskine med en
1,4 Ghz processor med en 266Mhz bus der fortrinsvis skal bruges til alm.
internettrafik samt lydredigering og lejlighedsvis scanning af billeder i
varierende størrelse.

Styresystemet er Win ME.

Nedenstående har jeg sakset fra edbpriser.dk men, jeg ved ikke om den
information kan stå til troende?

Hvad er jeres erfaringer - er der grund til at proppe mere end 128MB RAM i sin
computer hvis den har Win ME som styresystem - kan man mærke forskel i positiv
retning, eller er det bare spild af penge?

Windows 95/98
Primært almindelige kontorprogrammer: 64MB RAM
Primært spil/multimedie: 128MB RAM

Windows Millenium
Anbefalet uanset anvendelsen af pc’en: 128MB RAM

Windows 2000 og Windows XP
Primært almindelige kontorprogrammer: 128MB RAM
Kontorprogrammer og multimedie/spil: 192MB RAM
Meget krævende programmer (fx 3D): 256MB RAM

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas