Lydløs harddisk
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 30-08-01 14:58

Hej,

Hvornår kommer den lydløse Seagate harddisk beskrevet i AOD på det danske marked?

Er deet muligt at få en lydløs PSU der er til at betale?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Martin

Dato : 30-08-01 16:40

> Er deet muligt at få en lydløs PSU der er til at betale?
>
> --
Hos noicecontrol har de en PSU 300W som har et støjniveau mellem 14-20 db,
den koster 770 kr.
Du kan evt skifte blæseren i din nuværende strømforsyning, til en papst
blæser.

Angående harddisk så har jeg en fujitsu og den er næsten lydløs.

Hilsen Martin

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 30-08-01 20:12

> Hvornår kommer den lydløse Seagate harddisk beskrevet i AOD på det danske
marked?

aner det ikke, har aldrig hørt om det, det er mange år siden Søport har
lavet noget ordentligt

Fujitsu laver lydløse harddiske med det såkaldte FDB leje i stedet for
kuglelejer. Du kan få en 30 gb på edbpriser for 1200 og ydelsen er næsten
ligeså god som f.eks. 75GXP serien fra IBM der har den bedste ydelse blandt
mainstream harddiske. (31 mb/s mod 36 mb/s).

> Er deet muligt at få en lydløs PSU der er til at betale?

Sæt en modstand (1W 50 ohm) i serie med blæseren på din almindelige PSU, så
bliver den lydløs. Eller, køb en Pabst blæser (www.studiedata.dk) og erstat
blæseren i en almindelig PSU med den.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-08-01 22:44

On Thu, 30 Aug 2001 21:12:23 +0200,
Thomas Thorsen <tth97@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ligeså god som f.eks. 75GXP serien fra IBM der har den bedste ydelse blandt
>mainstream harddiske. (31 mb/s mod 36 mb/s).

Jeg så en test af 60GXP'en et eller andet sted på nettet. Der var
den også testet i to konfigurationer. Normal + low-noise. Så IBM kan
også.

Fra : Martin Liversage

Dato : 31-08-01 08:29

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message
> Jeg så en test af 60GXP'en et eller andet sted på nettet. Der var
> den også testet i to konfigurationer. Normal + low-noise. Så IBM kan
> også.

Man kan downloade et lille program fra IBM's hjemmeside hvor man kan styre
nogle detaljer på sin harddisk, fx støjniveauet. Jeg går ud fra at
"low-noise" indstillingen giver lidt dårligere ydelse.

--
Martin Liversage

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 31-08-01 15:35

"Martin Liversage" <nospam100110818a@liversage.com> wrote in message

> [...]
> nogle detaljer på sin harddisk, fx støjniveauet. Jeg går ud fra at
> "low-noise" indstillingen giver lidt dårligere ydelse.

Det gode ved Fujitsu's er at den rent faktisk ER lydløs. Du kan ikke høre
den! Samtidigt er ydelsen bedre end de fleste harddiske der findes. Det
ligger i lejerne med vand!