Hvem kan få mit Netkort til at du ???
Fra : Jon Larsen

Dato : 30-08-01 14:46

Heysa..
Dette er sikkert den forkerte NG, men prøver alligevel..

Jeg har et gammelt Realtek 8029 Netkort.
Problemet er at jeg ikke kan logge på netværket mellem vores computere.
Jeg har lige installeret win 98 igen. Og nu kan jeg ikke logge på vores
netværk.
Jeg har simpelthen prøvet alt.. skiftet drivere, skiftet protecol'er,
skiftet Adaptorer, skiftet Pc-navn, skiftet slot.. Intet dur..... Mellem de
2 andre Pc'erer er der fin kontakt... bare ikke fra min.... så fejlen må
ligge et sted fra T-stikket og indefter i min PC...
Håber i kan hjælpe mig.

Jon Larsen.
Gixx'er 250

Fra : Villy Jensen

Dato : 30-08-01 15:03

> [...]
> 2 andre Pc'erer er der fin kontakt... bare ikke fra min.... så fejlen må
> ligge et sted fra T-stikket og indefter i min PC...

Arv, den var svær:

Når du skriver om T-stykke må du jo bruge BNC stik og RG 58 kabel:

Ingen ved jo om du har anvendt den korrekte topologi korrekt...:
(1 'brudt ring-ledning, og en 50 ohm terminator i hver ende')

T-stykker skal sidde DIREKTE på netkortet, der må IKKE være ledning mellem

INGEN mellemledninger må være under 1,9 meter!!!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Kim - kk4401

Dato : 30-08-01 15:23

Tjek at alle værdier på pc'erne er ens under egenskaber for netværk,
undtagen ip'adressen, som kun skal afvige på sidste ciffer.
Det plejer at virke.

Fra : Jon Larsen

Dato : 30-08-01 18:46

> Tjek at alle værdier på pc'erne er ens under egenskaber for netværk,
> undtagen ip'adressen, som kun skal afvige på sidste ciffer.
> Det plejer at virke.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

De er tjekket og dobbelttjekket og stemmer helt overens..... Det duer
stadigvæk bare ikke..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
T-stykker skal sidde DIREKTE på netkortet, der må IKKE være ledning mellem
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
T-stykket sidder også direkte på netkortet....

Jeg må prøve noget forskelligt fik-um-dikken lidt omkring...

Mvh.
Jon Larsen.

Fra : Henrik L.

Dato : 30-08-01 21:29

Ikke for at være flabbet, men har du også samme "arbejdsgruppe" som de andre
computere.

Husk at maskinen skal være tilsluttet nettet optil et par minutter før du
kan se de andre maskiner....

Henrik

Fra : Madman

Dato : 31-08-01 13:46

On Thu, 30 Aug 2001 14:46:23 +0100, "Jon Larsen" <Jon.Larsen@image.dk>
wrote:

> [...]
>2 andre Pc'erer er der fin kontakt... bare ikke fra min.... så fejlen må
>ligge et sted fra T-stikket og indefter i min PC...

Du kan prøve med kommandoen PING fra DOS. Herved udelukkes
fejlopsætninger.
PING XXX . XXX . XXX . XXX ( IP - adresse )
Hilsen Madman

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-08-01 21:14

Madman <emh@pc.dk> writes:

> [...]

Du er helt sikker paa at kabelet er ok, og termineret korrekt? Du kan
bytte rundt med kablet og de andre virker altid?

Du kan bruge "net diag" til at fejlfinde de underliggende protokoller.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jon Larsen

Dato : 31-08-01 20:37

> Du kan prøve med kommandoen PING fra DOS. Herved udelukkes
> fejlopsætninger.
> PING XXX . XXX . XXX . XXX ( IP - adresse )
> Hilsen Madman

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Har pinget løs.... Og hver gang er 100 % lost.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Du er helt sikker paa at kabelet er ok, og termineret korrekt? Du kan
bytte rundt med kablet og de andre virker altid?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg har ganske vist ikke målt på kablet og det er termineret korrekt...
Det eneste jeg har gjort er at instalerer win 98.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ikke for at være flabbet, men har du også samme "arbejdsgruppe" som de andre
computere.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

LOL.. Jo det er den samme arbejdsgruppe Kunne jo være man havde valgt
den forkerte.. men det er også tjekket ......

MVH.
Jon Larsen
Gixx'er 250 ( snart med ny støddæmper) WOW glæder sig

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-09-01 01:43

"Jon Larsen" <Jon.Larsen@image.dk> writes:

> LOL.. Jo det er den samme arbejdsgruppe Kunne jo være man havde valgt
> den forkerte.. men det er også tjekket ......

Har du proevet at koere "net diag"? Den ser efter om der overhovedet kommer pakker.

Fra : Jon Larsen

Dato : 31-08-01 23:44

> [...]
kommer pakker.

> --
> Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
Nu funker det..... Tog min fars ÆLD-gamle drivere og vupti
Tak for alle de gode råd.. Jeg har prøvet dem allesammen af

Mvh.
Jon Larsen.
Gixx'er 250