kan man lave jpg filer om til dxf, iges el~
Fra : Claus Roneklint

Dato : 30-08-01 10:40

Hej alle..

jeg har på et tidspunkt hørt om et program som kunne omdanne jpg filer til
DXF eller lignende.

Lige nu står jeg med 2 jpg filer som jeg skal dokumentere, hvilket er svært.

Al hjælp modtages med glæde

Claus

Fra : webjensen

Dato : 31-08-01 07:57

"Claus Roneklint" <claus.roneklint@pelatooling.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> DXF eller lignende.
>
> Lige nu står jeg med 2 jpg filer som jeg skal dokumentere, hvilket er

Jeg har aldrig hørt om noget, der kan omdanne fra jpg til dxf. Men der
findes programmer, der kan omdanne fra bmp til vektorgrafik -og programmer,
man kan bruge til at scanne tegninger ind til CAD-programmer. Jeg har prøvet
et par trialversioner men var ikke imponeret over resultatat -og kan ikke
lige komme på navnene. Prøv at spørge i nogle af de udenlandske CAD-grupper
eller i dk.edb.grafik.

mvh
webjensen

Fra : webjensen

Dato : 31-08-01 08:07

"webjensen" <webjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Claus Roneklint" <claus.roneklint@pelatooling.dk> skrev i en meddelelse

Faldt lige over dette -måske er der noget du kan bruge

http://www.moochers.com/index.html?w95grafxc.html

mvh
webjensen

Fra : Claus Roneklint

Dato : 14-09-01 12:57

tak for hjælpen alle sammen.

Fik løst opgaven via noget bmp format og Autocad fra en hjælpsom person.

med venlig hilsen

Claus

Fra : Henry Jørgensen

Dato : 31-08-01 10:38

Fra : Jakob Normand

Dato : 10-09-01 22:29

Hejsa

Adobe laver et OK program der hedder Adobe Streamline (i øjeblikket 4.0),
som omdanner bitmapgrafik (tiff, psd, pcx og pnt) til vectorgrafik (ai, eps,
emf og dxf). Programmet koster ca. 1500,- kr. her i DK... læs mere på
www.adobe.com

--
Jakob Normand
Industriel designer MAA MDD