Hvilken ASP Server version !!!
Fra : Jakob Danker

Dato : 30-08-01 09:06

Hvordan finder jeg ud af hvilken ASP Server Version jeg koerer
paa min server..... (har ikke adgang til selve serveren)

PHP har en funktion der udskriver en bunke data omkring
serverversion og installerede pakker e.t.c. ASP maa have en
ligende..

Mvh

Jakob Danker

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Holbøll

Dato : 30-08-01 09:42

Jakob Danker wrote:

> Hvordan finder jeg ud af hvilken ASP Server Version jeg koerer
> paa min server..... (har ikke adgang til selve serveren)

Du kan jo kigge på ScriptEngine-funktionerne.
http://msdn.microsoft.com/scripting/vbscript/doc/vsfctScriptEngine.htm

> PHP har en funktion der udskriver en bunke data omkring
> serverversion og installerede pakker e.t.c. ASP maa have en
> ligende..

Der er jo ikke så (kaotisk) mange versioner af asp, så det er sjældent
et problem. YMMV.

--
Anders

Fra : Jakob Danker

Dato : 30-08-01 10:47

Mit problem er at jeg har en Windows NT4.0, som jeg, hvis muligt, skal
have til at koere ASP3. Jeg har hidtil faaet lidt forskellige
informationer paa nettet omkring dette. Nogle steder staar der at man kan
installeret option pack 4.0, andre at det ikke er muligt paa IIS4.0.

Nogen ideer, kan man koere ASP3 paa en NT4.0Server med IIS4.0 eller ikke
:-?

Mvh

Jakob Danker

Fra : Anders Holbøll

Dato : 30-08-01 11:23

Jakob Danker wrote:

> Mit problem er at jeg har en Windows NT4.0, som jeg, hvis muligt,
> skal have til at koere ASP3.

Jeg ved ikke helt hvad du forstår ved "asp3".
Hvis jeg skal kigge på versioner, kigger jeg på vb-script versionen (den
er ved at være omkring 5 og denne kan du jo opdaterer) eller på iis
versionen (i nt4 er den 4).
Hvad er det du vil opnå? så kan vi måske hjælpe.

(vil du ikke være rar at kigge lidt på
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html ?)
--
Anders

Fra : Jakob Danker

Dato : 30-08-01 11:38

Foerst af alt... Tak for opmaeksomheden paa mit spoergsmaal.. Du hjaelper en
desperat knaegt

Funktionen server.execute ligger i ASP script engine ver. 3 modulet. P.t. kan
jeg ikke bruge denne funktion. Efter hvad jeg har kunnet laese i
litteraturen, er funktionen includeret i "ASP 3"....

Problemet er saa, om jeg paa nogen maade kan updatere min ASP engine til
version3, under winNT 4.0 Server.

Haaber det goer det lidt mere forstaaeligt

Fra : Anders Holbøll

Dato : 30-08-01 11:51

Jakob Danker wrote:

> Funktionen server.execute ligger i ASP script engine ver. 3 modulet.
> P.t. kan jeg ikke bruge denne funktion. Efter hvad jeg har kunnet
> laese i litteraturen, er funktionen includeret i "ASP 3"....

Den funktion blev introceret i iis5 (og hvis du vil kalde den version af
asp, der fulgte med der for asp3, så for mig ingen alarm). Jeg tror, du
får ganske svært ved at få den på nt4.

--
Anders

Fra : Jakob Danker

Dato : 30-08-01 11:55

OK.....
Tak for hjaelpen...

Fra : Jakob Danker

Dato : 30-08-01 11:53

Fra : Lars Kjærsgaard

Dato : 30-08-01 12:39

Hej!

Jeg forstår dit spørgsmål Jacob. ASP ver. 3 er inkluderet- og installeres
sammen med IIS 5. ASP er en objekt-model med tilhørende metoder, events og
properties. ASP ver. 3 objekt-modellen er udbygget i forhold til ver. 2 der
installeres med IIS 4.

Jeg håber det forklarer lidt.

Lars

Jakob Danker <JDA@WHO.DK> skrev i en