Via & SB Live1024!
Fra : Ole Axelsen

Dato : 29-08-01 22:08

Nu må jeg simpelthen have hjælp! Jeg kan ikke finde den patch der løser
problemet med SB Live 1024! og Via chipsset. Jeg har støvet rundt hos både
Via, Creative og Abit, uden at kunne finde det. Jeg har før fundet det, men
husker bare ikke hvor. Der sidder garanteret en, der lige har den rigtige
adresse - håber jeg. På forhånd tak.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Kim P

Dato : 29-08-01 22:20

http://www.viahardware.com/download/index.shtm#other

Fra : Ole Axelsen

Dato : 30-08-01 07:48

"Kim P" <kimeg@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> wrote in message
>
> http://www.viahardware.com/download/index.shtm#other

Tak for svaret, og ØV. Jeg havde tidligere hentet den hjem men vidste blot
ikke hvad den hed da den lå på min harddisk. Den er dog prøvet uden held, så
jeg må nok finde på noget andet. Næste skridt er, som en anden foreslå i et
andet svar, at opgradere BIOS. Jeg husker ikke, om det tidligere er forsøgt,
men hvis det er tilfældet er det mindst ½ år siden, og der kan jo være
kommet bedre BIOS siden.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Wizeguy

Dato : 29-08-01 22:24

> [...]
men
> husker bare ikke hvor. Der sidder garanteret en, der lige har den rigtige

Der findes ingen patch der løser problemet. De forskellige uofficielle
patches der findes, virker ikke for de fleste. Alle de største
bundkortfabrikanter har i samarbejde med Creative og VIA inkluderet et fix i
de seneste biosopdateringer, ligesom VIA 4-in-1 4.32 også inkluderer et par
registryændringer der skulle gøre, at Live! kortene kører mere stabililt..
Hvis du har et Abit bundkort skal du blot flashe den nyeste bios og
installere VIA 4-in1 4.32 driverne.

--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy

Fra : Ole Axelsen

Dato : 30-08-01 07:49

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> registryændringer der skulle gøre, at Live! kortene kører mere stabililt..
> Hvis du har et Abit bundkort skal du blot flashe den nyeste bios og

Det vil jeg gøre. Patchen hjælper nemlig ikke.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 30-08-01 12:30

On Wed, 29 Aug 2001 23:08:20 +0200, Ole Axelsen wrote:

> [...]
>husker bare ikke hvor. Der sidder garanteret en, der lige har den rigtige

Øh...er det kun Live 1024 eller gælder det også de tidligere
(Value)....og hvilket problem giver det ??
Er det 2 harddiske+SBLive+VIA KT133A problemet ???

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/