Mit RAM kan ses men virker ikke
Fra : Søren R

Dato : 29-08-01 20:49

Hej

Jeg satte idag nye 512 mb RAM i min maskine. Når maskinen tæller, er der
ingen problemer. Den tæller også den gamle RAM med. Men øjeblikkeligt jeg
kommer ind i Windows ME, begynder jeg at få fejl. Enten kan den ikke kalde
kommunikations modulet til ICQ. Der er ikke nok memory til at starte min
firewall, eller også er registreringen til mit mouse software pludselig et
problem.

Hvis jeg fortsætter med at arbejde i Windows vil jeg møde en vifte af fejl!

Dette opstår KUN når jeg har begge RAM klodser i!!!

Jeg har 3 steder at putte mit ram i, og lige meget hvordan jeg kombinerer
disse, kommer disse fejl.

Jeg kan sagtens køre med både det gamle, og det nye RAM modul i hver for
sig, uden nogen problemer overhovedet!!!

Er der nogen der kan løse denne? Er det lorte Windows ME, er det min BIOS,
er det RAMMEN der ikke kan snakke sammen?

Det skal siges at mit bundkort er A7V fra Asus, og det er et 256 MB pc133 og
et 512 MB PC133, begge SDRAM.

Fra : Madsen

Dato : 29-08-01 21:27

"Søren R" <reinewald@mail.dk> skrev:

> [...]
>
> Hvis jeg fortsætter med at arbejde i Windows vil jeg møde en vifte af fejl!
>
> Dette opstår KUN når jeg har begge RAM klodser i!!!

Win9x og WinME inklusive kan have problemer med over 512 Mb RAM
installeret.
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP>

> [...]
>
> Jeg kan sagtens køre med både det gamle, og det nye RAM modul i hver for
> sig, uden nogen problemer overhovedet!!!

Så skyldes det sikkert overstående. Du har simpelthen for mange RAM
i din maskine til at WinME kan finde ud af det.

> Er der nogen der kan løse denne? Er det lorte Windows ME, er det min BIOS,
> er det RAMMEN der ikke kan snakke sammen?

Skift til Win2000 eller brug nogle af de metoder som står beskrevet
på ovenstående link. Du kunne evt. også prøve at køre en memtest på
hver enkelt RAM-klods og med begge monteret på samme tid for lige
at være sikker. Brug f.eks. Memtest86 v2.7 fra denne side:
<http://www.teresaudio.com/memtest86/> Vær forberedt på at det
tager nogle timer. (Omkring 2 timer og 20 min. for en 512 Mb. PC133
PQI-klods her hos mig.)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Søren R

Dato : 29-08-01 23:24

Brugte Cacheman, til at løse problemet, tak for hjælpen!

Men en Windows 2000 eller XP er nok på vej snarest ;)