Win 98/ME og 1024MB RAM = grafik probelmer~
Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 29-08-01 20:49

Har lige sat 2 * 512 MB PQI RAM moduler i min KT-133A baserede maskine.
Maskinen tæller 1024 MB op uden problemer. Windows 2000 køre FINT!
Win 98SE og Millennium starter fint op, men der er problemer med at få
grafikkortet til at køre ved den ønskede opdaterings hastighed og
skærmopløsning efter RAM opgraderingen. Jeg kan simpelthen ikke indstille
grafikkortet til at vise fx. 1024*768 v. 32BIT.

Hvordan er det man får Win ME og Win 98SE til at kunne acceptere mere end
512 MB RAM ??

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Carsten

Dato : 29-08-01 21:20

On Wed, 29 Aug 2001 21:49:29 +0200, "Rasmus A. Nielsen."
<rasmus@@bbservice.dk> wrote:

> [...]
>grafikkortet til at vise fx. 1024*768 v. 32BIT.
>
>Hvordan er det man får Win ME og Win 98SE til at kunne acceptere mere end

Prøv eventuelt at installere Cacheman

Cacheman kan hentes her:

http://www.outertech.com

Ellers kan du læse dette link:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=not%20enough%20memory&rnk=4&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98

- Der står hvorfor du har problemer med for meget ram og også hvordan
du kan fixe problemet manuelt.

Carsten

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 30-08-01 01:01

"Carsten" <holgaard@mail.tele.dk> skrev:

> Prøv eventuelt at installere Cacheman

Syntes ikke at kunne få det til at virke.

> [...]
>
> - Der står hvorfor du har problemer med for meget
> ram og også hvordan du kan fixe problemet manuelt.

Jeg er ikke specielt langhåret vad dette felt angår, er der nogen som kan
give mig en 'korthåret' forklaring - evt. en løsning.
Noget tyder på at 98 godt kan finde ud af 768 MB (512+128+128) RAM, men ikke
1024 MB (512+512) !?

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Madsen

Dato : 30-08-01 01:33

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@@bbservice.dk> skrev:

> [...]
> give mig en 'korthåret' forklaring - evt. en løsning.
> Noget tyder på at 98 godt kan finde ud af 768 MB (512+128+128) RAM, men ikke

For et stykke tid siden prøvede jeg at få Win98SE til at køre med
1024 Mb. Det var den ikke glad for og nægtede faktisk at starte
fordi den hårdnakket påstod at der var for lidt ram. Jeg prøvede
det tip der er beskrevet på det link du fik i den anden tråd. (Det
med MaxFileCache i System.ini), men det virkede ikke.
På samme side var der dog et link hen til denne:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q181/9/66.ASP>
- hvor der er beskrevet et sted på siden hvordan man kan tvinge
Win98SE til kun at bruge et vist antal af de ram der er installeret
i din pc. Du kan gøre det ved at gå ned i Start > Kør og skrive:
Msconfig og inde under det faneblad der hedder Avanceret eller
Advanced, finder du: "Limit Memory to <x> MB"
Prøv at stille den til f.eks. 768 Mb. og genstart. Se om det kan
hjælpe. Hvis ikke så prøv at gå ned på 512 Mb.

Hvis det virker så har du vel også Msconfig i WinME, eller?
Hvis ikke så brug den fra Win98SE hvis det altså virker forstås.

Du burde snildt kunne klare dig med 512 eller 768 i Win98SE og
ME. Langt det meste af din tid vil vel alligevel foregå i Win2000 ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rx

Dato : 30-08-01 02:47

En del grafik kort får ikke tildelt RAM når du kører med WinMe/Win9x og har
over 512 Mb RAM.

Hiv den ene klods ud så skulle det køre.

Mvh.

Rx

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 30-08-01 11:22

"Rx" <Rx@it.dk> skrev:

> Hiv den ene klods ud så skulle det køre.

Det ender det nok også med, jeg kan alligevel ikke få RAM-disk til at virke
under Win98.

--
Venlig hilsen: Rasmus.