mozilla og java
Fra : Claus Ladekjær Wilso~

Dato : 29-08-01 20:13

Hver gang jeg opgraderer min mozilla og vil bruge java, ber den om endnu en
gang at hente filen fra nettet, og selv foretage installationen. Kan jeg
ikke blot selv pakke java-filen ud og lægge i den i et bibliotek? Hvordan
får jeg mozilla til at forstå, at den har fået java installeret?
--
Greetings / Venlig hilsen
Claus Ladekjær Wilson

Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-08-01 11:26

Claus Ladekjær Wilson wrote:

> [...]
> ikke blot selv pakke java-filen ud og lægge i den i et bibliotek? Hvordan
> får jeg mozilla til at forstå, at den har fået java installeret?

Har du prøvet at logge ind som root og køre Mozilla? Det virker for mig.
Det nytter vist ikke noget blot at bruge su.

-> Michael Knudsen

Fra : Kent Friis

Dato : 30-08-01 18:44

Den Thu, 30 Aug 2001 12:26:19 +0200 skrev Michael Knudsen:

>Har du prøvet at logge ind som root og køre Mozilla? Det virker for mig.
>Det nytter vist ikke noget blot at bruge su.

Du opfordrer da vel ikke folk til at gøre ligesom under NT? "Bare giv
alle brugerne administrator-adgang, så virker det"...

Root er KUN til system administration. IKKE til at køre alt mult
grafisk "skrammel".

Mvh
Kent
--
The revolution has just begun.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 31-08-01 16:44

kfr@fleggaard.dk (Kent Friis) writes:

> [...]
> alle brugerne administrator-adgang, så virker det"...
>
> Root er KUN til system administration. IKKE til at køre alt mult

Det han kunne mene, var log ind som root og start mozilla op. Efter
dette skulle den have opdateret oplysningerne om java - også for andre
brugere. Jeg ved at der er en bug, der betyder at man skal benytte
denne procedure, når man opdaterer. Jeg ved ikke om det altid er
nødvendigt, men det var det for mig sidste gang jeg opdaterede mozilla.

Karsten Jensen