xfs-server problem
Fra : Claus Ladekjær Wilso~

Dato : 29-08-01 20:10

som mandrake-bruger har jeg taget alle windows-fonte og installeret dem med
drakfont. Uheldigvis var der fejl i den version, der fulgte med mdk8, det
er nu blevet rettet.
Måske er det den fejl, der betyder, at min xfs-server går ned. Og jeg
kender kun een metode til at rette op på det: den kedelige reboot.
Fejlen opstår, når jeg vil køre wine (bl.a. Kylix) og vælge fonte under kde
2.2.beta.
Herefter virker kde ikke mere og må lukkes med Ctrl-Alt-Backspace

Hvordan kan jeg checke om de installerede fonte er ok?
Kan jeg resette xfs-serveren på en eller anden måde? (Jeg har læst
man-pagen, men fandt ikke her metoden til hvordan man får sendt et SIGHUP
til xfs)
--
Greetings / Venlig hilsen
Claus Ladekjær Wilson

Fra : Ullotar

Dato : 31-08-01 10:25

Claus Ladekjær Wilson wrote:

> [...]
> Kan jeg resette xfs-serveren på en eller anden måde? (Jeg har læst
> man-pagen, men fandt ikke her metoden til hvordan man får sendt et SIGHUP

Jeg har haft samme problem under redhat7.1

Det virker som om xfs kløjs i nogen enkelte af fontene - jeg har løst
problemet ved at fjerne de særeste af windows fontene.

Iøvrigt kan man nemt genstarte xfs:
/etc/rc.d/init.d/xfs restart

.... eller starte den igen hvis den er død:
/etc/rc.d/init.d/xfs start

Jens

--
Just because you're paranoid