Den røde tråd med Telmore/TDC
Fra : Morten Juel

Dato : 29-08-01 16:41

Ok nu har jeg læst alle de telmore brok/ros historier der er, jeg tænker
nemlig også på at skifte over, jeg har så lagt mærke til at hvis det IKKE er
TDC's nummer er der ballade har jeg ret ?
Er der nogle derude der har fået skiftet f.eks. sonofon til telmore uden
problemer ?

Mvh
Morten **som tror han har fundet den røde tråd !**

Fra : Peter Z

Dato : 29-08-01 19:43

Telia's gik glat igennem.

efter hvad jeg har forstået, så skulle problemmerne opstå når selve
overdragelsen af nummeret skal finde sted.

dvs. at som i mit tilfælde, telefona, gav ikke besked om at telmore nu kunne
begynde at bruge nummeret.

men de huskede at lukke et gamle abb.

der er vist også en central nummer database, bestyret af tdc el. blandet ind
i det - med de muligheder det giver

mvh

Peter

Fra : Deaster

Dato : 30-08-01 10:19

"Peter Z" <peter.z@xxximage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men de huskede at lukke et gamle abb.
>
> der er vist også en central nummer database, bestyret af tdc el. blandet

Hold kæft hvor jeg glæder mig, jeg skal skifte i morgen.

Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk

Fra : Deaster

Dato : 03-09-01 13:54

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Z" <peter.z@xxximage.dk> skrev i en meddelelse

> kunne

> ind
> >

> Hold kæft hvor jeg glæder mig, jeg skal skifte i morgen.

Og det er rigtigt lækkert, foreløbigt 3 dage uden at folk kan ringe til mig
juhuu.

Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 29-08-01 19:58

> Er der nogle derude der har fået skiftet f.eks. sonofon til telmore uden
> problemer ?

Jeg er ved at skifte fra sonofon til TIScali .. og de opsiger ikke mit abb.
hos sonofon inden de har en bekræftet dato på overflytningen - ergo, selvom
jeg oprindeligt bestilte overdragelsen fra 1/8 har jeg stadig mit sonofon -
og det er jo bedre end ingenting (er der sikkert mange herinde der vil give
mig ret i).
Opstår der 'skumle' ting, skal jeg nok dele det med gruppen - vær vis på det

/Klaus

Fra : Zendia

Dato : 29-08-01 20:43

JEP, det har jeg. Det gik godt Fik brev fra sonofon at mit abb. var
opsagt og at jeg havde 30 dages opsigelse.
Fra Telmore fik jeg et brev hvor der stod hvor når over førlsen ville ske
dato og klokkeslet. Min telefon var ude af dreft i ca. 1 time.

--
MVH
RB

PS. Husk at fjerne 12 fra e-mail

kun hvis det står der.

Fra : Benjamin Andersen

Dato : 29-08-01 23:20

Jeg har skiftet fra Sonofon til Telmore. Det tog næsten 2 måneder.
Bestilte overførslen omkring den 1.juli, og modtog senere brev fra
sonofon om at mit abonnement. ville blive lukket d. 9. august.
Fint. Jeg ventede til omkring d. 7. august og da jeg stadig ikke havde
fået noget simkort fra Telmore, så ringede jeg for at høre om det
ville nå at komme frem inden d. 9. Det ville så rykke sonofon for at
få frigivet mit nr.
Da mit sonofon abonnement så blev lukket, så ringede jeg til Telmore
igen, og de sagde så at det var TDC som var bagud med at overføre
numre, men jeg kunne ringe til Sonofon og få dem til at genåbne mit
nummer, for de havde en aftale med dem om at mit nummer ikke skal
lukke før jeg har modtaget en nyt simkort.
Jeg ringede til sonofon, og efter 20 minutters venten, var der en dame
der mente jeg skulle snakke med Telmore, men som dog ville prøve at
gøre noget ved sagen, men intet skete.
D. 11. august skrev jeg igen en email til Telmore, for at høre status,
og den 12. fik jeg det svar at mit Sonofon ab. igen skulle være åbnet,
og sørme ja, efter 3 dage uden telefon. Men Telmore havde stadig ikke
fået frigivet nummeret fra Sonofon.
D. 14. kommer ny mail fra Telmore om at overflytningen vil ske d. 17.,
men den 17. har jeg stadig ikke fået noget simkort, så jeg skriver
igen til Telmore, og får svar om at de har bestilt kortet d. 17. men
pga. weekenden vil bestillingsdatoen først være d. 19.????
D. 20 modtager jeg så endlig kortet, med besked om at nummeret bliver
overført d. 24. august kl. 00:00
Først hen på eftermiddagen d. 24. holder sonofon kortet op med at
virke, og da jeg sætter Telmore kortet I, så virker det endeligt!

Det er godt nok lang tid at vente, men jeg tror ikke det hele er
Telmores skyld. Sonofon skulle først frigive nummeret, hvilket de
åbenbart ikke havde fået gjort og TDC skulle overføre nummeret hvilket
de heller ikke var så hurtige til.
Egentlig så gjorde Telmore et udemærket job, for at få åbnet mit
sonofon-kort igen.
Emails er de lidt lang tid om at svare på (1-2 dage), men telefonen
svarer de rimeligt hurtigt, og meget hurtigere end Sonofon

Lang historie, men hvis I har fået lukket jeres abonnement, så bed dem
om at få det åbnet igen, indtil I får jeres nye kort. Det er bare
startvanskeligheder, når det først virker, så skulle der ikke gerne
være yderligere problemer.

Mvh.
Benjamin
veeentetider.dk

Fra : SpaceFrog

Dato : 29-08-01 23:21

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

KLIP om TDC og Telmore

> Morten **som tror han har fundet den røde tråd !**

Jeg er generelt enig i dit indlæg. Jeg tror også en del af skylden er, at
det jo nok er Telmore der har fået langt størstedelen af de kunder der har
skiftet selskab efter det blev muligt. Hvor mange har fx valgt at skifte fra
Telmore til VIC eller Sonofon? Det er nok en af grundene til at vi hører så
relativt mange historier om utilfredse Telmore kunder for tiden.
Jeg afviser natuligvis ikke at Telmore kan have en del af skylden for
forsinkelserne, men jeg har svært ved at se, hvorfor de skulle være
interesserede i at kunderne ikke kan komme til at bruge Telmore og dermed
tjene penge hjem til firmaet.

Just my 2 cents...
--
///Med venlig hilsen SpaceFrog

"I'm going home."
- A Chinese guy digging a hole at the beach.

Fra : Mr. Nobody

Dato : 30-08-01 09:17

Alt i alt så er det mærkeligt at Telemor ikke er med i debatten her, den
gang det gik uden poblemer var diretøren da hurtig nok på tasterne.

Fra : Fischer

Dato : 30-08-01 14:55

> Alt i alt så er det mærkeligt at Telemor ikke er med i debatten her, den
> gang det gik uden poblemer var diretøren da hurtig nok på tasterne.

Ja, det kunne da være sjovt at se om Frank Rasmussen kunne overbevise os om
at Telmore gør alt hvad de kan for deres kunder!

*Fischer

Fra : Kim Bjoern

Dato : 30-08-01 17:11

> Ja, det kunne da være sjovt at se om Frank Rasmussen kunne overbevise os
om
> at Telmore gør alt hvad de kan for deres kunder!

Historien gentager sig blot.

Jeg kan godt huske, da Sonofon i sin tid kom på banen for snart 10 år siden.
Da de begyndte at køre kampagner med telefoner ned til 25 øre og
fritidsabonnement med 70 øre/min, da havde de samme problemer, fordi
tilgangen af nye kunder var ganske abnorm. Der var op til 1-2 mdr ventetid
på at få oprettet nummeret.

Da WorldOnline begyndte at markedsføre ADSL var tilgangen ligeledes
mastodontisk, så også her gik alt i lort for dem et halvt år frem. Lange
ventetider, og linjerne var ude af drift i månedsvis. Nyhedgrupperne kogte
over af utilfredse kunder, der "straks ville sige bye-bye", når det var
muligt.

Nu fik vi så nummerportabiliteten.

Og alle der er utilfredse med deres selskab, skifter til et andet.

Der er derfor op til 3 parter inde i billedet. Fra- og tilflytterselskabet
samt TDC.

Og ingen kæde er stærkere end det svageste led.

Så kan man jo ævle og kævle om, hvem skurken er.

Men som alle andre events i telehistorien siden liberaliseringen for 5 år
siden viser, at der opstår flaskehalse i den slags situationer.

Mit råd er blot, at man venter nogle måneder med at flytte - læser med her i
gruppen, og vurderer hvornår de ønskede nye selskab har stabilitet i
overflytningen og så slå til dér.

Man er selv skyld i en del af ubehaget, når man hopper på en overfyldt vogn
midt i myldretiden!

Mvh Kim

Fra : Fischer

Dato : 30-08-01 18:06

> Man er selv skyld i en del af ubehaget, når man hopper på en overfyldt
> vogn midt i myldretiden!

Set i bagklogskabens ulideligt klare lys kan man jo sige at du har ret.
Men når et firma (Telmore) lover at de kan klare en flytning, så må man jo
regne med at de kan levere varen. I min verden burde Telmore have stoppet
for nye tilmeldinger i det øjeblik de kunne se at tingene var ved at gå
skævt. Men de har konstant taget imod nye kunder til bunken af forsinkede
flytninger.
Det kan kun være et udtryk for gemen griskhed.

I min naivitet satsede jeg på at være en af de allerførste der hoppede på
vognen og så også være en af dem der kom af først. Men det var absolut ikke
tilfældet.
Telmore hiver folk af vognen i en tilsyneladende tilfældig rækkefølge.

*Fischer

Fra : Morten Juel

Dato : 30-08-01 18:37

Oki nu skal i høre jeg ringede til Telmore idag og snakkede med en frsik ung
mand som mig selv, og han sagde at han ikke ville lyve over for mig, og at
lige nu nok ikke var tidspunktet for et skift med nummer, problemet var at
TDC ikke lavede det de skulle til de datoer de havde opgivet sagde han, så
jeg spurgte om han synes jeg skulle skifte nu, og der sagde han at det nok
var bedst at vente lidt, de var dog ved at få styr på tingene men der var
stadigt klumper i det.
Så sagde jeg mange tak for ærligheden og sagde farvel..

Det er sq da service at der bliver sagt, at for at kunne yde den bedste
service så skal man nok vente lidt med nummer overførsel..
Jeg skifter HELT sikkert til telmore, men vælger at vente lidt

Mvh
Morten

Fra : Hauge

Dato : 30-08-01 19:01

Hejsa

> ..... problemet var at
> TDC ikke lavede det de skulle til de datoer de havde opgivet sagde han,

Tjaeh, hvem skal man så tro på? Det kan jo være at det er Telmore der vil
holde på deres kunder, og stikker en bette hvid løgn.

Mvh Hauge

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 01-09-01 16:04

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaeh, hvem skal man så tro på? Det kan jo være at det er Telmore der vil
> holde på deres kunder, og stikker en bette hvid løgn.

Jeg har flere gange haft kontakt med Telmores kundeservice. Hver gang har
jeg fået ærlige svar på mine spørgsmål, også selv om de måtte indrømme
problemer. Men det kan godt tage et par dage, før man får svar på e-mail.

Det omtalte svar fra Telmore lyder da for mig også som et meget ærligt svar
(mere ærligt end vi er vant til fra teleselskaber i hvert fald...).

Mvh.
Erland

Fra : Mr. Nobody

Dato : 01-09-01 22:14

Ja så er der også gået kage i den hos Telmore når man skal have et nyt
nummer hos dem,jeg har nu ventet i 7 dage og ikke fået noget simkort
endnu,de skriver ellers 1-3 dage det går vist for godt for dem lige nu ,men
de skal bare huske at det hurtig kan vende igen.
--
Hilsen
Mr-Nobody@pc.dk

Fra : Mr. Nobody

Dato : 05-09-01 12:01

Ja så er det 10 dage siden jeg meldte mig til Telmore og har ikke hørt en
skid fra dem,de sku satme skamme sig.

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 30-08-01 23:03

<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Ok nu har jeg læst alle de telmore brok/ros historier der er, jeg tænker
>nemlig også på at skifte over, jeg har så lagt mærke til at hvis det IKKE er
>TDC's nummer er der ballade har jeg ret ?
Nej der er også masse af besvær hvis det er TDC.

Som jeg skrev i en anden tråd gør man følgende:

1. Opretter et Telmore abon. på et eller andet nr.
2. Bestiller nr overflytning fra XXXXX mobilselskab til Telmore.
3. Når Det abon. bliver lukket bruger man sit Telmore abon som gerne
skulle være kommet.
4. Når nummer overflytningen er kommet igennem efter 3-4 mdr. bruger
man resten af af det første Telmore abon. og skifter til sit nye
Telmore med det gamel nr. (forvirrende?)

Eneste minus er at det der med nummerportabilitet er lidt søgt når man
er nødt til at have et midlertidig nr. men det koster da i det mindste
ikke ekstra og man får Telmore fordelene med det samme.

mvh
Anders, Som tror han har fået en god ide.

Fra : Fischer

Dato : 31-08-01 05:25

[snip dårlig idé]
> Eneste minus er at det der med nummerportabilitet er lidt søgt når man
> er nødt til at have et midlertidig nr. men det koster da i det mindste
> ikke ekstra og man får Telmore fordelene med det samme.

Jamen, grunden til at tage sit nummer med sig, er da netop at man ikke skal
have fat i alle venner, bekendte, kolleger, familie og
forretningsforbindelser for at fortælle at man har fået et andet nummer.
Med din idé skal man igennem den mølle 2 gange!

> Anders, Som tror han har fået en god ide.

*Fischer, som synes at ideen er meget dårlig.

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 01-09-01 00:30

On Fri, 31 Aug 2001 06:24:38 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>*Fischer, som synes at ideen er meget dårlig.
Den løser da problemmet med at man står uden mobil i en periode
uden at det koster ekstra. Det tror jeg faktisk at mange af dem der
har ventet på at skiftet skulle gå iorden ville sætte pris.
Et eller andet nummer er vel bedre end ingen nummer indtil man får det
gamle igen.

Anders

Fra : Fischer

Dato : 01-09-01 05:55

> [...]
> har ventet på at skiftet skulle gå iorden ville sætte pris.
> Et eller andet nummer er vel bedre end ingen nummer indtil man får

Det er slet ikke dér problemet er (se andet indlæg).

*Fischer