Hvor på nettet kan man få vurderet Malerie~
Fra : Berit Nielsen

Dato : 29-08-01 15:03

Jeg leder efter et sted hvor man kan få en vurdering på et par malerier.
Eller hvor man kan finde oplysninger om malerne,
samt evt se andre af deres billeder ?
Malerne hedder :
S.Arvidsen.
Og det maleri jeg har er afen fiskekutter på vej ind til en lille havne
område.
I baggrunden ligger der et lille røgeri.

Det andet billede forestiller nogle heste i flok som er på vej til at blive
drevet hjem,
evt efter en jagt, de er foran en kro ligner det.
Billedet er malet om efteråret.
Maleren her hedder Gudmark.

Hilsen Berit Nielsen
http://www.wendy-shah.dk

Fra : golsen

Dato : 10-02-03 16:48

http://www.kandu.dk/

Fra : Mari

Dato : 10-04-03 23:35

"Berit Nielsen" skrev d. 29-08-01 15:03 dette indlæg :
> Eller hvor man kan finde oplysninger om malerne,
> samt evt se andre af deres billeder ?

Hvis du ikke kan finde oplysninger på http://www.google.com

om en kunstner - så er der ikke stor chance for at kunsten er

værdifuld.

Se et af S. Arvidsens billeder her....

http://www.wendelboe.no/kunst/auksjoner/2002/22002/previewpages/previewpage1
32.htm

Dette billede stammer tydeligvis fra Frederiksø/Christiansø.

Og maleren er derfor sandsynligvis bornholmer.

> Malerne hedder : S.Arvidsen.
> Og det maleri jeg har er afen fiskekutter på vej ind til en lille
havne område. I baggrunden ligger der et lille røgeri.

Jeg fik nemlig malet et billede på bestilling

af en bornholms maler, der boede i Allinge - tilbage i 60'erne.

Det forestillede Sandvig havn med en fiskekutter på kajen. Det

er en lille havn, hvor der er et røgeri i baggrunden, når kuttere sejler

ind i havnen. (dengang, har ikke været der længe)

Har ikke billedet længere - men jeg mener, at manden hed Arvidsen. Han

malede efter postkort, og hans reproduktion var enorm. Så hvis der er

personsammenfald, så har de kun affektionsværdi.... ikke kunstnerisk værdi.

/Mari