Opsætning af maskine
Fra : Thomas Petersen

Dato : 29-08-01 16:20

Jeg har lige købt ny maskine, men er i tvivl om, hvorledes jeg sætter
den op, så den kører bedst mht. primary, slave....etc....

Jeg skal kombinere:
1 Harddisk på 15 GB
1 Harddisk på 6 GB
1 CD-rom drev
1 DVD-drev
1 Brænder

Hvad er løsningen............

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 29-08-01 19:22

"Thomas Petersen" <Thomas_Petersen@mail.tele.dk> skrev:

> Jeg skal kombinere:
> 1 Harddisk på 15 GB
> 1 Harddisk på 6 GB
> 1 CD-rom drev
> 1 DVD-drev
> 1 Brænder

Du mangler en controller medmindre du har et indstikskort i form
at Raid eller ATA100-controller, eller noget i den stil. Du kan ikke
have mere end 4 enheder på de to harddiskcontrollere der normalt
sidder på et bundkort.

Hvorfor har du både et cdrom-drev og et dvd-drev? Er det ikke
lidt overkill når du kan bruge et dvd-drev til at læse "almindelige"
skiver med også?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 29-08-01 20:23

> Hvorfor har du både et cdrom-drev og et dvd-drev? Er det ikke
> lidt overkill når du kan bruge et dvd-drev til at læse "almindelige"
> skiver med også?
Ikke alle dvd drev vil afspille brændte cd'er. har også begge dele. og nej
mit dvd drev vil ikke læse alle brændte cd' er.

> [...]
> at Raid eller ATA100-controller, eller noget i den stil. Du kan ikke
> have mere end 4 enheder på de to harddiskcontrollere der normalt
Kommer an på om det er et RAID MB han har.

Så Thomas er det et raid mb du har købt?

Fra : Thomas Petersen

Dato : 30-08-01 08:25

Jeppe Jensen <jeppe@jensen.tdcadsl.dk1> skrev i en
> Ikke alle dvd drev vil afspille brændte cd'er. har også begge dele. og nej
> mit dvd drev vil ikke læse alle brændte cd' er.

> Kommer an på om det er et RAID MB han har.
>
> Så Thomas er det et raid mb du har købt?

Jeg har droppet dvd-drevet, da det alligevel var fra ruder konges