mit sblive player 5.1 laver vrøvl (også p~
Fra : christian

Dato : 29-08-01 16:06

Hi NG

I purchased a SBLIVE player 5.1 recently and I have had problems ever since.

I am sure that it is causing the problems!!!

It causes my computer to freeze during games, and the bluescreens pop up
almost every time I start the computer.

On the back of the box it says that the soundcard is, and I quote "fully
supported by the liveware upgrade program".
But when I go to the website it says that Liveware 3.0 is not ment for 5.1
series.
I installed it anyway, and it kept on claiming that I did not have enough
space on my harddrive(i have 10gb free).

The drivers I am currently running are from august last year.

Where can I find new drivers or alternate drivers for my card?
What could be the reason?

My hardware:
256mb ram noname (checked errorfree)
k7m mb
Athlon 550mhz
quantum fireball lct20 40gb ide
adaptec aha-2940au SCSI controller(shares irq with geforce card)
Plextor 40x cdrom(SCSI)
Plextor4220 (SCSI)
Pioneer DVD-303f(SCSI)
Soundblaster live player 5.1
asus 6800deluxe (geforceddr)
pci fast ethernet adapter

Thank you
Christian Haugwitz

Fra : Wizeguy

Dato : 29-08-01 19:54

Prøv først at pille Live! kortet ud for at se om det er årsagen til dine
problemer. Problemet kan sagtens være, at dit GeForce-kort deler IRQ med dit
SCSI-kort.

--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy

Fra : christian

Dato : 29-08-01 20:12

Som sagt har jeg prøvet det.
Computeren var fuldstændigt stabil før jeg satte kortet i.
Jeg har også prøvet at køre med et gammelt noname isa lydkort.
Det fungerede perfekt, bortset fra at det ikke kan så meget.

Fra : Wizeguy

Dato : 29-08-01 22:12

"christian" <haugwitz@adslhome.dk> wrote in message
> Som sagt har jeg prøvet det.
> Computeren var fuldstændigt stabil før jeg satte kortet i.
> Jeg har også prøvet at køre med et gammelt noname isa lydkort.
> Det fungerede perfekt, bortset fra at det ikke kan så meget.

Desværre er Live! kortene meget ressourcekrævende, så jeg tror det står af
fordi du har for mange PCI enheder. Men er du helt sikker på, at Live!
kortet ikke deler ressourcer? Det er meget vigtigt, at SB16 emulation ikke
deler ressourcer (da det emulerer et SB16 ISA, som jo ikke kan dele
ressourcer!), og du gør klogest i helt at deaktivere denne i
Enhedshåndtering, hvis du kører Windows 98 eller ME.
En af mine venner har et Live! 5.1 og et Asus K7M (bios 1009) og det kører
uden problemer, så altså burde det også virke for dig..

Fra : christian

Dato : 30-08-01 16:04

SB16 emulatoren har beklaget sig over at den conflictede, men jeg slog det
fra bagefter.