Ang strømforsyning til 1.4 Giga hz
Fra : Mads Stetter

Dato : 29-08-01 15:40

Hej Alle

Jeg har lige bestilt ny cpu(1.4 Thunderbird) og bundkort (Asus KT133).. Og
så ville jeg lige høre om hvor stor ens strømforsyning i ens kabinet skal
være!?

Min er i øjeblikket en 250Watts tror jeg nok (Standard i Aopen HX45)

Jeg har Købt en Volcano II blæser til den... Er den go' nok??

Håber i kan hjælpe..

På forhånd Tak

MVH Mads Stetter

Fra : Mads Stetter

Dato : 29-08-01 15:46

"Mads Stetter" <stetzo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min er i øjeblikket en 250Watts tror jeg nok (Standard i Aopen HX45)
>
> Jeg har Købt en Volcano II blæser til den... Er den go' nok??

Det skal måske lige siges at mit grafikkort er et NVIDIA TNT2 M64 (32Mb)

Hvis det har nogen betydning for strømforsyningen?

Og følgende specs. står på min strømforsyning:

Output 235W
+3,3 14A
+5 22A
+12 8A

MVH Mads Stetter

Fra : Sprocket

Dato : 29-08-01 17:04

Hejsa
Du skal nok skifte den strømforsyning ud til en 300W,jeg har selv en T-Bird
1400mhz og dertil bruger jeg en 300W strømforsyning.Ang din blæser,så er det
en god blæser,jeg har den selv og min cpu kommer ikke over
57grader,ligemeget hvor hårdt jeg presser den.

Fra : onix

Dato : 29-08-01 17:24

Hvordan måler I temperaturen i processoren ? dvs hvorfra ved du at den
aldrig kommer over 57 grader ?

Sprocket <ingen@forum.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8d120f$0$248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Sprocket

Dato : 29-08-01 17:50

Hejsa
Fordi med mit asus bundkort kom der et lille program,der hedder Asus
probe,og derinde kan du indstille den til at give besked,hvis din cpu kommer
over en vis tempertur,og derinde står min til 57grader,du kan desuden også
indstille den til at give besked,hvis din cpu blæser kommer under et vist
antal RPM.

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-08-01 20:11

"onix" <3kantsomr@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan måler I temperaturen i processoren ? dvs hvorfra ved du at den
> aldrig kommer over 57 grader ?

På moderne ATX-bundkort er der indbygget temp-sensorer.
Har du et sådant kan du normalt aflæse temperaturen i BIOS og/eller med et
lille program, som bundkortproducenten har lavet.

/Chr

Fra : Jonny Jensen

Dato : 31-08-01 16:05

> Ang din blæser,så er det
> en god blæser,jeg har den selv og min cpu kommer ikke over
> 57grader,ligemeget hvor hårdt jeg presser den.

Er den meget støjsvag en VolcanoII? Ellers er 57 da ikke særligt godt. Min
1333@1500 ligger 39 idle og 47 max...

Jonny.

Fra : Mads Stetter

Dato : 30-08-01 16:58

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse

> Er den meget støjsvag en VolcanoII? Ellers er 57 da ikke særligt godt. Min
> 1333@1500 ligger 39 idle og 47 max...
>
> Jonny.

Var det ikke en idé at skrive hvilken blæser du bruger så?

Jeg spurgte der hvor jeg købte hvad de ville anbefale og så sagde de den
(Volcano II, koster ikke mere end 104,-)

Men hvis den larmer for meget når jeg får den, så smider jeg en Taisol i...
Har hørt så meget godt om den!

MVH Mads Stetter
Yamaha DT125R

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-08-01 20:13

"Mads Stetter" <stetzo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Mads Stetter" <stetzo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Og

Køb en 300 w.
Jeg brugte længe en 235w til maskine, der er proppet med enheder - og den
startede ikke altid op, men skulle typisk have 2 forsøg. Til sidst
eksploderede strømforsyningen!
300w-anbefalingen er god nok!

/Chr

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 29-08-01 21:47

Faktisk er 300 w et absolut minimun ,til athlon cpu'er på 1300 Mhz og op..
Læs anbefalingerne fra amd her :
http://www1.amd.com/athlon/npower/index/1,1712,,00.html
De fleste er over 300 W.
Selv bruger jeg en enermax 431 watt.

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 29-08-01 21:51

"Kenneth Frederiksen" <ksf@co-NOSPAM-ol.dk> wrote in message
> Faktisk er 300 w et absolut minimun ,til athlon cpu'er på 1300 Mhz og op..
> [...]

UUUPPPSSS !!
Det link jeg lige gav virker ikke rigtigt .
Prøv dette istedet : http://www1.amd.com/athlon/power