CPU Priskrig
Fra : SharkanDK

Dato : 29-08-01 14:47

Hej,

Hvornår træder de nye priser i kraft ?

http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9266

På forhånd tak.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-08-01 16:09

Tror den er slået i genem kik på www.edbpriser.dk

Pentium 4 1.7GHz In-a-box Socket 423 / FSB 400MHz 2.178 kr.

Fra : Jannik Mariager

Dato : 29-08-01 16:16

Hvornår falder AMD´s processorere så
?(http://nyhed.jubii.dk/shownews.sc?id=62814&news=144)

For de er ikke faldet ifølge edbpriser.dk

Jannik

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-08-01 16:22

Det syntes jeg nu nok de er en 1400 Mhz. koster kun omkring Kr. 1200,-, jeg
gav da lige omkring Kr. 2400,- for min 1333 Mhz. da den kom for ikke så
længe siden.

Fra : Jannik Mariager

Dato : 29-08-01 16:30

"AMD fulgte lige i hælene på Intel og sænkede priserne på Athlon
processorerne med klokfrekvenser på mellem 1GHz og 1,4 GHz. AMD sænkede
prisen på en 1,4 GHz Athlon med 49 procent. Athlon 1,3 GHz blev 46 procent
billigere og 1,2 GHz chippen blev sat ned med 40 procent. 1,1 GHz falder med
36 og 1,0 GHz processoren falder 28 procent i pris."
klip fra d. 28/8-2001

Så en 1,4 ghz burde ligge på ca. 600,- (hvilket ville være VILDT)

Fra : Thf

Dato : 29-08-01 18:23

> [...]
> klip fra d. 28/8-2001
>
>Så en 1,4 ghz burde ligge på ca. 600,- (hvilket ville være VILDT)
Rigtigt, de priser vi ser nu, har ligget sådant i et stykke tid.
Hvis man skal tro på nyhederne, så skal de falde meget mere endnu.

cut

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Wizeguy

Dato : 29-08-01 19:18

"Thf" <tommy_friis@mail.dk> wrote in message

> Rigtigt, de priser vi ser nu, har ligget sådant i et stykke tid.
> Hvis man skal tro på nyhederne, så skal de falde meget mere endnu.

Men ganger man de priser der er angivet i dollar op, passer det meget godt
til de nuværende priser. Derfor regner jeg ikke med yderligere prisfald lige
forløbig.

--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy

Fra : Jonny Jensen

Dato : 29-08-01 18:32

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> Det syntes jeg nu nok de er en 1400 Mhz. koster kun omkring Kr. 1200,-,
jeg
> gav da lige omkring Kr. 2400,- for min 1333 Mhz. da den kom for ikke så
> længe siden.

Ja ja, men priskrigen startede i mandags, da intel lancerede P4@2GHz... AMD
sænkede så priserne med de som Jannik skriver og disse prisfald er endnu
ikke nået DK...

Jonny.

Fra : Christopher A. F. To~

Dato : 01-09-01 15:45

Forhandlerne vil sikkert også gerne skumme fløden så længe de kan det