Hvor mange MHz?
Fra : LaPPe

Dato : 29-08-01 13:22

Hvor stor en CPU kan jeg smække i mit SOLTEK SL-75KAV

http://www.soltek.de/English/product/75kav.htm

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : raven

Dato : 29-08-01 13:46

On Wed, 29 Aug 2001 14:21:33 +0200, "LaPPe" <lars@lappe.dk> wrote:

>Hvor stor en CPU kan jeg smække i mit SOLTEK SL-75KAV
>
>http://www.soltek.de/English/product/75kav.htm

Sidste nye bios Q81.bin fra 22. juni supporterer Palamino/Athlon4
cpu'er.

Chipset kt133a har normalt maksimum 12.5x multiplier. Men da en 1250
MHz cpu ikke findes, remappes 12.5 normalt til 13x.

Der står ikke på site
http://www.soltek.de/English/home/01.htm

under bios noget om remap af 5x multiplier til 14x (som asus har
gjort).

Men hvis du bruger frontbus 133 MHz eller mere, så rækker 12.5x
multiplier jo til 12.5x133=1666 MHz

Så mon ikke du kan være med lidt endnu ?

mvh

John

Fra : LaPPe

Dato : 29-08-01 13:58

> Men hvis du bruger frontbus 133 MHz eller mere, så rækker 12.5x
> multiplier jo til 12.5x133=1666 MHz

øh, jeg bruger 133 mhz ram,

men når jeg kigge på www.edbpriser.dk, efter en en cpu, står der kun 200 og
266 mhz,
skal jeg så have nye ram, hvis jeg vil købe en ny cpu?

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : raven

Dato : 29-08-01 14:10

On Wed, 29 Aug 2001 14:58:11 +0200, "LaPPe" <lars@lappe.dk> wrote:

>øh, jeg bruger 133 mhz ram,
>
>men når jeg kigge på www.edbpriser.dk, efter en en cpu, står der kun 200 og
>266 mhz,
>skal jeg så have nye ram, hvis jeg vil købe en ny cpu?

Nix

Du kan da ikke køre 266 MHz frontbus på nogle bundkort, vel ?

2x133=266 og den frontbus kører internt i visse amd thunderbird.

2x100 kører internt i visse andre thunderbirds.

Nu kan du vist godt køre 100 MHz frontbus med soltek 75kav og
alligevel køre ram ved 133.

Hvilken multiplier bruger du nu ?

passer det med at 133 x multiplier er din nuværende hastighed, eller
er det multiplier x 100 ?

Det vist noget med jp17 på et soltek kav, der sætter 133 MHz frontbus.

mvh

John