Redhat instalation over netværk
Fra : Simon Holm

Dato : 29-08-01 12:55

Jeg prøvet at instalere linux over netværk....

Jeg er nået der til hvor jeg skal vælge hvilket netkort der er i maskinen...

Jeg vælger denne driver

"NE1000, NE2000, and compatible (ne)"

Jeg er 100% sikker på at det netkort køre over NE2000 driverne

Men den bliver ved med at skrive

"Indlæser ne ramdisk...."

"Kunne ikke indlæse ne-modul.."

Er der en som har nogle forslag til hvad jeg kan gøre. Eller vare hjælpe en
smule

På forhånd tak

Simon

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 29-08-01 15:57

simon_holm@mail.tele.dk (Simon Holm) skrev i
<9mil2d$1l0f$1@news.cybercity.dk>:

>Jeg vælger denne driver
>
>"NE1000, NE2000, and compatible (ne)"
>
>Jeg er 100% sikker på at det netkort køre over NE2000 driverne

> [...]

Er det ISA netkort? Eller PCI ? "ne" driveren er kun til ISA kort.

Der findes en ne2k_pci (eller noget lignende) til PCI kort.

Fra : Simon Holm

Dato : 29-08-01 22:28

Takker for svaret
Det er et PCI kort
Jeg har også prøvet den deriver som du forslår og den giver samme fejl....
Hvis du har andre forslag så fyr løs

//\\Simon

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-08-01 14:19

"Simon Holm" <simon_holm@mail.tele.dk> writes:

> Takker for svaret
> Det er et PCI kort
> Jeg har også prøvet den deriver som du forslår og den giver samme fejl....
> Hvis du har andre forslag så fyr løs

At noget er NE2000 kompatibelt under Windows, betyder ikke at det er
det under Linux. Du skal finde en driver specifikt til dit kort, hvis
ikke LInux selv kan genkende det. Hvis det er en driver som foerst er
med i de nyeste kerner, kan det godt gaa hen og blive meget boevlet.

Hvad er det for et kort?

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-08-01 10:10

Fra : Simon Holm

Dato : 30-08-01 17:19

I windows bliver kortet fundet som
Acer ALN101 Ethernet-netværkskort

Er der en af jer som ved hvilke driver jeg skal bruge??

--
Simon Holm

Fra : Henrik Boegh

Dato : 30-08-01 19:31

Simon Holm <mailto:simon_holm@mail.tele.dk> wrote in dk.edb.system.unix:

[...]

> Er der en af jer som ved hvilke driver jeg skal bruge??

Jeg havde på et tidspunkt fingrene i AOpen ALN-101 kort. Jeg gætter på at
de minder meget om hinanden.
Det kørte udenproblemer med ne2000-driveren efter at det var blevet
indstillet med det der DOS-program der fulgte med.
AOpen beskriver endda hvordan det hele skal gøres på deres website:
http://club.aopen.com.tw/faq/FAQ_showAnswer.asp?RecNo=609

Held og lykke.

> Simon Holm

[...]

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***