Telmore problemer
Fra : PHK

Dato : 29-08-01 10:10

Hvis I overgår til Telmore kan I udsætte jer for at stå uden telefon.

Jeg har fået opsagt mit duet med virkning fra i morgen. Jeg har i mandags og
i dag rykket for at få mit simkort.

Så i morgen står jeg uden telefon med mindre proceduren bliver startet helt
forfra igen :(

Telmore anklager godt nok TDC for at stå bag dette, men det er jo Telmore
der bestemmer hvornår ens gamle abo skal opsiges. Kunne de så ikke vente med
at opsige det til man havde fået sit sim-kort :(

--
_
|_|

Fra : maxses

Dato : 29-08-01 10:31

Ja det er jo meget beklageligt...som der også er sagt før er dette jo et
problem for alle... sonofon ville i give afkald på mit nummer da jeg
ville flytte til Orange...
Derimod fungerede det fint med telmore's flytning af min taletid's
nummer fra Telia...

Mvh Max Sørensen

http://www.kandu.dk/

Fra : B&P

Dato : 29-08-01 16:11

Har også en historie om telmore..

Jeg satte mit nummer til overflytning fra sonofon til telmore d. 1 Juli ,
hvor mit abb. hos sonofon stoppede d. 13 Aug.

Og så er det jeg kommer til problemet nu.
Jeg har ringet og rykket til telmore MANGE gange,men de siger bare hver
gang,at teledanmark er langsom og har problemer.

Så en dag tænkte jeg ,at nu kunne det fandme være nok,ringede jeg selv til
teledanmark.

Det blev til en " sjov " samtale..

De sagde nemlig derinde,at det er telmor`s problem og at hvis de ikke kunne
komme igennem til dem via mail
så havde de telefonnr. på nogle kontektpersoner hos teledanmark.

Jeg sendte derefter en mail til telmore og fik intet svar tilbage.
Ringede derind et par dage efter,men fik bare samme svar.

VI SENDER ENDNU EN RYKKER TIL TELEDANMARK..

Fedt.

Har stadig ingen mobiltlf.

MVH.
Bente

Fra : Fischer

Dato : 29-08-01 11:33

> Hvis I overgår til Telmore kan I udsætte jer for at stå uden telefon.
> Jeg har fået opsagt mit duet med virkning fra i morgen. Jeg har i mandags
og
> i dag rykket for at få mit simkort.

Velkommen i klubben!
Jeg har nu været uden telefonnummer i 20 dage, så du skal nok forberede dig
på at det kan tage lidt tid!

*Fischer

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-08-01 13:44

Det lyder mærkeligt...
Jeg fik mit (dyre) TDC-taletidskort overført til Telmore helt uden
problemer. Jeg var uden telefonforbindelse på det nye SIM-kort (og gamle
SIM-kort) i 3 timer, så det synes jeg ikke var galt.
De sendte mig SIM-kortet i uge før den af Telmore angivne overflytningsdato
og det forløb altså uden nævneværdige problemer. Så det må næsten være fordi
nogen i Telmore har glemt at oprette dig i systemet rettidigt.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Fischer

Dato : 29-08-01 14:15

> [...]
fordi
> nogen i Telmore har glemt at oprette dig i systemet rettidigt.

Hvornår bestilte du og hvornår skete flytningen?

Jeg bestilte flytningen den 1. juli.
Så var der en fuldmagt der fløj frem og tilbage, så mit Sonofon blev opsagt
(af Telmore) ca. den 9. juli
Den 9. august kl. ca. 7:40 klippede Sonofon "snoren".

Jeg har ingen SIM-kort set fra Telmore og ved ikke hvornår det kommer.

Det SUX - BIG TIME!

*Fischer

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-08-01 14:24

Jeg kan godt forstå at I er sure, jer det er gået ud over, og I burde også
have en klækkelig kompensation for det er jo helt uacceptabelt, det er er
sket.

For min part begærede jeg overflytning fra TDC (taletidskort) ca. den 1.
juli 2001. Så blev der sendt en fuldmagtblanket til overflytningen som blev
returneret straks i udfyldt stand og ca. den 19 juli 2001 fik jeg brev om at
overflytningen ville ske den 26 juli 2001, som også skete kun 3 timer senere
end det fra Telmore angivne tidspunkt. TDC lukkede for forbindelsen samme
dag som overflytningen kort tid før det tidspunkt hvor Telmore angav
overflytningen. Næsten imponerende smertefrit.. Årsagen til at det gik så
godt kan måske være, at det netop var et taletidskort der var tale om, jeg
ved det ikke.

Men det ændrer selvfølgelig ikke at der sket noget rigtigt omgang rod for
jer andre. Hvis det fortsætter på den måde ville jeg gå til Telestyrelsen
med en klage, hvis jeg var jer.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-08-01 14:25

Kim Larsen skrev:

>Jeg kan godt forstå at I er sure, jer det er gået ud over, og I burde også
>have en klækkelig kompensation for det er jo helt uacceptabelt, det er er
>sket.

Hvem skulle betale denne kompensation? Telmore eller TDC? Det lyder jo
til det er TDC der er problemet.

Jeg skal ikke gøre mig klog på noget med flytning, for jeg har kun
flyttet et enkelt nummer (min søsters) fra Sonofon til Telmore. Jeg
aner ikke hvor langt de er nået, men det gør ikke så meget, for min
søster bruger meget sjældent sin telefon...

Nu har der været meget brok omkring flytning til Telmore, jeg mener
ikke at have set problemer andre steder. Men det betyder jo ikke, at
det er hos Telmore alene problemet er - jeg tror bare det er
størstedelen der flytter til Telmore, og ikke til andre selskaber.
Derfor hører vi måske ikke om problemerne her.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Fischer

Dato : 29-08-01 14:58

> Hvem skulle betale denne kompensation? Telmore eller TDC? Det lyder jo
> til det er TDC der er problemet.

Det ville da være pænt af Telmore hvis de kompenserede.
Om de ville gøre krav gældende overfor TDC må da være deres egen sag.
Telmore har svigtet deres kunder, også selv om det måske kun indirekte er
deres skyld.

Så vidt jeg har forstået er det Telmore som har hyret TDC til at foretage
flytningerne. Og man bør have styr nok på sine leverandører til at holde det
man lover sine kunder.

*Fischer

Fra : Allan H. Honner

Dato : 29-08-01 14:27

On Wed, 29 Aug 2001 14:43:42 +0200, "Kim Larsen" <kim.l@sol.dk> wrote:

>Det lyder mærkeligt...

Tja hvis du kigger i tråden : Erfaringer med Telmore? vil du opdage at
der er en del der har problemer med, at de er uden telefon.

Det lyder som om, at Telmore, ganske simpelt ruller med en terning for
at finde ud af hvem der skal overføres i dag. Du har så været heldig
at du røg ud af bunken inden dit andet abbonnement nåede at blive
opsagt.

Selv har jeg været uden mobiltelefon i 13 dage nu, og jeg begynder da
seriøst at overveje, om jeg skal finde et andet selskab, der kan finde
ud af det.

Venlig hilsen
Allan H. Honner.

Fra : Fischer

Dato : 29-08-01 14:50

> [...]
> at finde ud af hvem der skal overføres i dag. Du har så været heldig
> at du røg ud af bunken inden dit andet abbonnement nåede at blive

Jeg har aldrig haft held i spil, men min kone er ret dejlig.
(20 dage uden mobil)

> Selv har jeg været uden mobiltelefon i 13 dage nu, og jeg begynder da
> seriøst at overveje, om jeg skal finde et andet selskab, der kan finde
> ud af det.

Jeg er også ved at være klar til at tage et nyt nummer. ClubBlahBlah har
nogle ret gode numre, som man så kan flytte til et andet selskab.

*Fischer