Nu hvor der alligevel snakkes samba
Fra : Jeppe Eg

Dato : 28-08-01 22:15

Jeg kører debian og vil gerne stoppe/genstarte samba.
Jeg går ind i 'etc/init.d' og skriver 'samba stop'. MEN, samba kører
fuldstændigt uanfægtet videre.
Da jeg installerede Debian valgte jeg at samba skulle styres af init.d.

What to do?

Venligste Newbie-hilsner

Jeppe Eg

Fra : Rasmus Toftdahl Oles~

Dato : 28-08-01 22:40

Jeppe Eg <eg@oek.dk> writes:
> [...]
> fuldstændigt uanfægtet videre.
> Da jeg installerede Debian valgte jeg at samba skulle styres af init.d.

Jeg tror du har misforstået noget, du har sikkert ikke valgt at den
skulle køres af init.d, men af inetd, altså internet "super
serveren". Du skal altså udkommentere den i /etc/inetd.conf for at få
den til at lade være med at køre.

Men egentlig så kører den kun når den bliver brugt, den bliver altså
startet op hver gang, og derfor behøver du ikke genstarte den for at
reloade den.

Hvis du er performance kritisk kan du med fordel sætte den til at køre
som en individuel daemon/server, det gøres (højst sandsynligt ved at
køre dpkg-reconfigure samba.

--
Best Regards / Venlig Hilsen
   Rasmus Toftdahl Olesen

Fra : Jeppe Eg

Dato : 28-08-01 23:11

Rasmus Toftdahl Olesen wrote:

> [...]
>
> Hvis du er performance kritisk kan du med fordel sætte den til at køre
> som en individuel daemon/server, det gøres (højst sandsynligt ved at

Doh! Du havde ret. Jeg fik rekonfigureret samba ved at køre programmet
'/usr/sbin/sambaconfig', så nu bestemmer jeg igen hvornår samba skal køre :)

Venligste Newbie-hilsner
Jeppe Eg