Valg af grafikkort
Fra : Dennis Hansen

Dato : 28-08-01 22:04

Hej NG

Jeg står og skal lave et forslag til kommende CAD arbejdsstationer, jeg ved
allerede nogenlunde hvad jeg er ude efter, men er der nogen der kan anbefale
et godt grafikkort og evt. fortælle om deres erfaring med andre kort.

Jeg overvejer et 3DLabs kort.

Mvh. Dennis

Fra : Peter Blazejewicz

Dato : 29-08-01 09:21

Jeg har "i nyere tid" prøvet to kort:

Matrox G400 Dual Head:
Virkede ok i alm. 2D AutoCAD 2000, men bestemt uden at imponere. Var derimod
en ren katastrofe i 3D i samme program. Faktisk var 3D operationer i AutoCAD
2000 hurtigere, hvis hardware-acceleration var disabled! Det handler om
OpenGL support - som i dette tilfælde nærmest må siges at være
ikke-eksisterende.

3DLabs Oxygen VX1 32 MB AGP:
Løste ovenstående problemer. Jeg har været meget tilfreds med dette kort,
både til AutoCAD og alle øvrige applikationer. Har også leget lidt med
Autodesk Inventor, hvor kortet også har fungeret uden problemer.

Du skriver ikke hvilken form for CAD I skal køre, men er det noget reelt 3D
er 3DLabs absolut et godt bud, men I bør nok overveje hurtigere kort end
lige VX1. ELSA har også nogle fremragende kort til CAD, siges der.

Prøv at kigge / søge i følgende NG's på serveren "discussion.autodesk.com":
"autodesk.inventor.support"
"autodesk.autocad.digitize-display"

Kig også på denne side:
http://support02.autodesk.com/inventor-graphic-cards/