linux mandrake server
Fra : Søren Hvidberg

Dato : 28-08-01 18:50

er der nogen i gruppen som har erfaring med mandrake som server som kan
fortælle hvilke systemkrav det stiller. Jeg tænker på en mandrake server
hvor jeg kan afprøve websider skrevet i ASP. Er ret ny indenfor linux så
derfor dette nybegynder spørgsmål...

Søren Hvidberg

mailto:shvidberg@wanadoo.dk
http://www.familytree.dk

Fra : Knud Haugaard Sørens~

Dato : 06-09-01 17:40

"Søren Hvidberg" wrote:

> er der nogen i gruppen som har erfaring med mandrake som server som kan
> fortælle hvilke systemkrav det stiller.

Det kommer helt an paa opgaven, skal du bare hoste din personlige
hjemeside
kan du klare dig med en 486 med 8-16 mb ram (Det er vis du ikke koere
Xwindows.)

Det du skal taenke paa er ikke saa meget proesser kraft men mere ram og
harddisk.

Hvis du skal have en hurtig webserver er det vigtig at hele databasen
kan vaere i ram
saa den ikke skal swappe til disk.

Jeg har selv en pentium 100Mhz med 1 giga ram som klare 1.5 million
dynamiske hits om maanden
uden problemer.

> Jeg tænker på en mandrake server
> hvor jeg kan afprøve websider skrevet i ASP.

Her skal du lige huske at asp er et microsoft produkt
og derfor er der ikke saa meget support under linux.
Alternativet paa linux hedder php,peal eller jsp.

Det skal nok lige siges at jeg selv koere debian.

Knud

--
Do you have a freelance which include Web Design, Programming or Linux ?
Then send me a email!