Ram opgradering
Fra : Mailman

Dato : 28-08-01 17:57

Hej gruppe!
Jeg har et problem.
Jeg sidder med en gammel Campaq Presario 4760 fra 97/98 med følgende
konfiguration:
Intel Pentuim 166MMX
64 MB Ram (havde 32 MB fra ny)
2 MV VRam
30, 6 GB Harddisk (havde 2,1 GB fra ny)
plus alt det andet, CD-rom, Floppy drev.....

Men probelmet ligger i at jeg ville prøve at smide en 128 MB ram blok oven
i - men da jeg gjorde det sagde den fejl!
Den talte op til omkring 50 MB i starten, og så stoppede den.....
Det virkede hellere ikke da jeg KUN havde det nye ram i.....
Hvad kan der være galt? - Og hvad skal jeg gøre for at få opgraderet min
ram? (har kun 2 slots - 162 pins)
Hjælp mig venligts - jeg er helt i vildrede!
På forhånd tak!
MVH
Lasse Morell

Fra : Khawk

Dato : 29-08-01 01:32

Ud fra hvad der står på compaqs hjemmeside kan dit motherboard ikke klare
mere end 80MB.
mvh
Kim

Fra : egclasen

Dato : 29-08-01 16:42

"Khawk" <khawk@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Ud fra hvad der står på compaqs hjemmeside kan dit motherboard ikke klare
> mere end 80MB.
> mvh
> Kim

Hej Lasse

Har du givet 1200,00 for 128mb ram? Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du
har givet og hvor?
Jeg var idag hos Fredgård for at spørge om de havde Ram til min 5286 Compaq.
Fik 133mb ram med hjem satte dem i men den registrerede dem ikke. Tilbage
til Fredgård hvor jeg sagde at der stod i min manual at de skulle hedde
100mb men jeg fik at vide at så skulle jeg jo have disse her til ca. 1200,00
kr. da Compaq'en i så fald ikke ville have "disse uoriginale". Har nogen
prøvet at købe "almindelige ram" til Compaq og få det til at virke. Det er
ikke en gammel PC men næsten 2 år og hedder 5286.

Mvh. Ester C.

Fra : Mailman

Dato : 29-08-01 17:05

Nej jeg har ikke givet mere end 150,- for dem - og det er ikke org. Compaq
ram, tænkte også på om det var derfor at det ikke virkede?
MVH
Lasse

Fra : Khawk

Dato : 29-08-01 23:05

"egclasen" <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøvet at købe "almindelige ram" til Compaq og få det til at virke. Det er
> ikke en gammel PC men næsten 2 år og hedder 5286.

En af mine venner har købt "almindeligt ram" til compaq. Han fik det til at
virke ved at hente den seneste rompaq til computeren.
mvh
Kim

Fra : Mailman

Dato : 29-08-01 17:05

Tak for svaret - der er jo ikke noget at gøre ved det så!
Lasse