Netexpress / Proccess
Fra : Lars Lautrup

Dato : 28-08-01 11:13

Hej.

Jeg har i dag en Netexpress forbindelse. Oprindelig ville jeg have haft en
Proaccess og bestilte da også en sådan.
Efter at have ventet en rum tid kontaktede jeg TeleDanmark for at spørge til
forbindelsen. Jeg fik at vide at mit støjtal var for højt, så jeg kunne ikke
få Proaccess ADSL... Heller ikke hvis jeg skiftede fra ISDN til PSTN.
Slukøret sagde jeg "Nåh..", hvorefter hun siger "Men.. Du kan få
NetExpress".

Efter en del diskussion og undren, er det endnu ikke lykkedes mig at opstøve
en person hos TeleDanmark, der har kunne forklare mig hvorfor jeg kan få den
ene ADSL-forbindelse og ikke den anden - endda på samme hastighed!

Der kan naturligvis være et-eller-andet der gør at jeg ikke kan køre
balanceret - altså samme hastighed begge veje. Den mulighed tilbydes jo ved
Proaccess, men jeg lever idag fint med en ubalanceret forbindelse - jeg
savner bare så pokkers meget den faste IP-adresse!

TeleDanmark kan åbenbart ikke give en fornuftig forklaring på ovenstående -
er der en af jer der kan?

Lars Lautrup-Larsen
(fjern "snydt" fra e-mailadressen ved svar).
www.netstjernen.dk - Danmarks bedst opdaterede søgemaskine

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-01 12:36

"Lars Lautrup" <lll@lautrupsnydt.dk> wrote in message
> TeleDanmark kan åbenbart ikke give en fornuftig forklaring på
ovenstående -
> er der en af jer der kan?

Dette er en ren og skær holdning. TDC har bare valgt at Pro@ccess er til
Erhverv, og derfor stiller TDC et højere krav til produktet, dermed ved at
køre med andre støjniveau grænser, end ved NetExpress som er skabt til
private.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Lautrup

Dato : 28-08-01 13:39

> [...]
> Erhverv, og derfor stiller TDC et højere krav til produktet, dermed ved at
> køre med andre støjniveau grænser, end ved NetExpress som er skabt til

Fint nok - men jeg er momsregistreret og Proaccess'en blev bestilt i
firmanavnet, så jeg ved ikke hvad der kan være galt.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-01 14:18

> Fint nok - men jeg er momsregistreret og Proaccess'en blev bestilt i
> firmanavnet, så jeg ved ikke hvad der kan være galt.

Det har intet med om man er privat eller erhvervskunde at gøre. Det er den
specifikation TDC har lavet for produktet.

Pro@ccess= Krav til lav dæmpning på linjerne ergo mindre toleranceniveau
NetExpress= Større toleranceniveau, lavere krav på dæmpningen af linjer

Derfor er det at TDC sagde til dig at de ikke kunne levere P@, også selvom
du konverterede til PSTN (hvilket giver mindre dæmpning på linjerne).

--
Bjarke Andersen

Fra : Søren Løbner

Dato : 28-08-01 13:09

>jeg
> savner bare så pokkers meget den faste IP-adresse!

Du kunne overveje BB|ADSL?
www.teledanmark.dk

> TeleDanmark kan åbenbart ikke give en fornuftig forklaring på
ovenstående -
> er der en af jer der kan?

Desværre nej, men du har nok ret i det med den synkrone hastighed der kræver
en lidt renere linje ;(

--
Søren Løbner
Mailto: soren@lobner.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-01 14:59

"Søren Løbner" <soren@lobner.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre nej, men du har nok ret i det med den synkrone hastighed der
kræver
> en lidt renere linje ;(

Ovenstående giver ingen mening.
synkron er noget med overførselstype, du mener sikker symmetrisk.
Derudover siger Lars at han kunne få samme hastighed.

Forklaringen er at der ganske enkelt er højere kvalitetskrav til samme
hastighed ved P@

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Søren Løbner

Dato : 28-08-01 22:50

>du mener sikker symmetrisk

Præcis

Men han kan jo ikke få samme hestighed, man kan jo ikke få SDSL med
NetExpress men derimod kun med Pro@, er det ikke rigtigt???

--
Søren Løbner
Mailto: soren@lobner.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-01 23:46

> Men han kan jo ikke få samme hestighed, man kan jo ikke få SDSL med
> NetExpress men derimod kun med Pro@, er det ikke rigtigt???

Det er stadig ADSL og det er korrekt at du pt kun kan få symmetriske
hastigheder med P@

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Søren Løbner

Dato : 29-08-01 22:26

Det giver da ingen mening at det hedder ADSL når det er symetrisk?!

ASDL = Asymetric Digital Subscriber Line

ergo må det da hedde SDSL når linjen er Symetrisk

--
Søren Løbner
Mailto: soren@lobner.dk

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b8c1f24$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-08-01 22:34

> Det giver da ingen mening at det hedder ADSL når det er symetrisk?!
> ASDL = Asymetric Digital Subscriber Line
> ergo må det da hedde SDSL når linjen er Symetrisk

Hmm, den vildfarelse skal åbenbart komme hver uge.
Det hedder ADSL fordi den protokol der anvendes er ADSL
ISDN bliver ikke til K56flex selvom man sætter hastigheden ned til 56 kbps

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Steen

Dato : 01-09-01 14:02

Hvad er det for noget vrøvl.
Svaret er at det er upload hastigheden der bestemmer afstanden.
proaccess 256/256 har højere upload end NE 256/128 og rækker derfor kortere.
Da der som allerede i første brev sagt grundet støjen. længere afstand mere
støj...
derfor kan du få NE hvor Pro@ ikke rækker.
Hvis det er den faste IP er produktet Bredbånd/ADSL du skal have. og burde
være det produkt du skulle have haft anbefalet.

MVH

Steen
Udtalelserne sker kun på mine egne vegne

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-09-01 14:30

"Steen" <steinerworld@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for noget vrøvl.

Har jeg ingen anelse om idet du ikke quoter som foreskrevet
Enhver usenetter bør starte på www.usenet.dk

> Svaret er at det er upload hastigheden der bestemmer afstanden.

Hvad har det med ADSL/SDSL forvirringen at gøre

> proaccess 256/256 har højere upload end NE 256/128 og rækker derfor
kortere.

Men førhen har NE 2048/512 kunne leveres hvor P@ 512/512 ikke kunne
(dæmpningstallene er vist lavet om for nylig)
Faktum er at det var produktmæssige forhold og ikke udelukkende tekniske

> Da der som allerede i første brev sagt grundet støjen. længere afstand
mere
> støj...

Og det har ikke noget med støj at gøre, men fysisk dæmpning