Vilkårlige frys i IE, stifinder, office pr~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-08-01 09:42

Hej,

Jeg oplever konstant at min maskine fryser vilkårlige steder og så er der
kun en ting at gøre (resette maskinen)...

Jeg har følgende:

Asus A7v133 med Viachipset 133A - flashet med 1005a
Thunderbird 1200
Colormaster køler
256MB Kingston ram PC133
Creative TNT2 Ultra 32MB
SB 512
d-link 530TX netkort

Og kører med:

Win2k sp2
LargePageMinimum.reg
VIA 4-in-1 v4.32
Har endvidere adsl gennem TDC (hvis det skulle have noget at sige)...

Jeg har prøvet at udskifte rammen (Infineon 128MB) og netkortet (3com
3C905B-TX), men fortsat samme fejl...
Jeg har fundet ud af at jeg kan få maskinen til at fryse HVERGANG under
opstart af ICQ - hvis jeg højre klikker på ICQ ikonet og bevæger musen så
fryser den HVERGANG... Det samme i LAN indstillinger under "Internet
options" i IE...

Er der nogen der har en forklaring / løsning på dette?? Please - for det er
PÆNT belastende at resette maskinen all the time! Kan det være nogle defekte
komponeter??

Fra : Michael Just

Dato : 28-08-01 10:40

Har du prøvet at køre maskinen uden lydkort ?? Havde et lignende problem,
hvor det viste sig at problemet var lydkortet. En reinstallation med de
nyeste drivere hjalp.

Michael

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-08-01 12:55

Jeg har lige prøvet at tage lydkortet ud, men desvære hjalp det ikke...
Maskinen fryser stadig hist og her!

Fra : Madsen

Dato : 28-08-01 13:57

"Thomas Pedersen" <ttp@post4.tele.dk> skrev:

> Jeg oplever konstant at min maskine fryser vilkårlige steder og så er der
> kun en ting at gøre (resette maskinen)...

Prøv at teste dine RAM.
Memtest86 v. 2.7 kan gøre det for dig.
<http://www.teresaudio.com/memtest86/>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 29-08-01 15:41

Hej,

Mange tak for jeres svar... Jeg har løst problemet!

Det var mit grafikkort som der åbenbart var knas med (virkede fint på den
gamle maskine - PIII), men bare ikke på den nye... Hvor sort den end er!!!

Jeg testede med et Riva TNT 16MB kort og fejlen var ikke til at genskabe...
Heller ikke de to steder hvor jeg 10 ud 10 gange kunne få den til at
fryse... SÅ JEG ER EN GLAD MAND IGEN!

Nu idag har jeg købt nyt grafikkort (ASUS GForce2 GTS) og der er ingen
problemer... Glad igen!

Hilsen,
\Thomas