Newbie
Fra : Reaper

Dato : 28-08-01 00:34

nu har jeg fået adsl og vil lave en server og har besluttet at benytte asp,
nu kommer så spørgsmålet..
hvad kræver det af software for at serveren understøtter asp. og findes der
nogle sider på
"klar-dansk-og-nede-på-jorden-sprog-så-selv-jeg-kan-forstå-det" ?

Reaper

Fra : Anders Holbøll

Dato : 28-08-01 08:48

Reaper wrote:

> nu har jeg fået adsl og vil lave en server og har besluttet at
> benytte asp, nu kommer så spørgsmålet..
> hvad kræver det af software for at serveren understøtter asp.

Jeg går ud fra, at det det er en webserver, der skal kunne gøre aså, du
vil have op og køre, siden du spøger i denne gruppe. Til det skal du
bruge en windows maskine, med "internet information server" på (det er
en del af "option pack" til nt og standart med til win2k) eller
"personal webserver" (hvis det er win9x du vil køre som OS).

Men inden du sætter server op, så vil jeg da lige råde dig til at tænke
en gang til over det. Vil du virkelig udsætte dit lokalnet for den
risiko at have et åbent hul til internettet? Skrækhistorien fra "the
honnypot project" syntes jeg er, da de prøvede at sætte en almindeligt
konfigureret maskine (dog tilsluttet en del dataopsamling) på en
almindelig hjemmeforbindelse, gik der 15 minutter før den første hacker
hvade været forbi. Jeg har en kammarat, som prøvede noget tilsvarende.
Han måtte dog vente i 5 timer før hans ftp-server var blevet åbnet og de
først filer var dukket op (på det tidspunkt syntes han ikke det var sjov
mere, så maskinen blev fjernet fra nettet og reformateret).

Jeg vil ihvertfald håbe, at du har downloadet og installeret de seneste
paches på dine computere, samt at du er tilmeldt de relevante
mailinglister, så du kan følge med i (og få installeret) nye paches når
de bliver frigivet. Se http://www.microsoft.com/technet/ (f.eks. under
Security Bulletins).

> og findes der nogle sider på
> "klar-dansk-og-nede-på-jorden-sprog-så-selv-jeg-kan-forstå-det" ?

http://www.asp.dk/
http://www.activeserverpages.dk/
http://www.html.dk/
Det er vist de sitets, der er længst nede på jorden (eller derunder).

--
Anders

Fra : Reaper

Dato : 28-08-01 22:06

"Anders Holbøll" <dev-null-20010827@serveren.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| først filer var dukket op (på det tidspunkt syntes han ikke det var sjov
| mere, så maskinen blev fjernet fra nettet og reformateret).
_________________
min server maskine står alene uden forbindelse til det lokale net, så kommer
der en hacker på besøg er det ren web data som han hacker rundt i så det er
min mindste bekymring, den egentlig grund til at jeg vil sætte en webserver
op er fordi at jeg er "vil lære en masse hele tiden" person og jeg har først
nu fået udstyr der gør det muligt for mig at lære denne spændende del af den
elektroniske samfund.

| Jeg vil ihvertfald håbe, at du har downloadet og installeret de seneste
| paches på dine computere, samt at du er tilmeldt de relevante
| mailinglister,
_________________
Det har jeg skam. i denne tid føler jeg at det er vigtigt med sikkerheds
opdateringerne dog uden at lide af "panik angst"

| http://www.asp.dk/
| http://www.activeserverpages.dk/
| http://www.html.dk/
| Det er vist de sitets, der er længst nede på jorden (eller derunder).
Tusind tak for dit svar og advarsel, det er skønt med denne slags
nyhedsgrupper, ingen er bange for at dele ud med deres viden.

Reaper