EPS format ml. AutoCAD og InDesign
Fra : Rolf Karstensen

Dato : 27-08-01 22:35

Hejsa

Jeg har en AutoCAD tegning, hvor der er brugt forskellige stregtykkelser
(lineweights), som jeg skal have over i InDesign. Jeg bruger EPS formatet,
da det er muligt at skalere tegningen præcist, men til gengæld mister jeg
stregtykkelserne. Er der en løsning så man får stregtykkelserne med?

På forhånd tak

/Rolf

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-08-01 07:41

"Rolf Karstensen" <rolf@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> da det er muligt at skalere tegningen præcist, men til gengæld mister jeg
> stregtykkelserne. Er der en løsning så man får stregtykkelserne med?

Jeg er tilbøjelig til at sige nej. Jeg har prøvet mange ting for at opnå
præcis det samme, men AutoCAD har jo i princippet ikke linjetykkelser på
mens man tegner. De kommer først på i udprintet, og derfor er det ikke
muligt at flytte tykkelserne med over i et andet program.

Jeg har kørt den dumme vej uden om det problem: Eksporteret alle elementer
med ens streg (samme tykkelse/samme farve) i en wmf-fil over i illustrator,
hvor de så får tykkelsen på. Med lidt omtanke, kan man eksportere flere dele
af den samme tegning, og samle dem i Illustrator uden at miste præcisionen.

Et format, der måske kan gå er pdf, som jo dannes fra udprintet. Jeg ved
ikke hvordan PDF understøttes i Indesign, evt må du over igennem Illustrator
(eller Photoshop til nød), for at konvertere til et 'ægte' filformat. Den
metode har jeg ikke prøvet. Den kan da godt ærgre mig, at jeg først tænker
på det nu...

/Per

Fra : philip

Dato : 28-08-01 21:00

Opret en Post Script Level1 printer i Autocad. Print med stregtykkelser til
fil.
Åbn den i Illustrator og gem som .ai format.
Vælg Place i Pagemaker.

Philip